استفاده از مواد ضدخوردگی جدید در چاه‌های خانگیران

استفاده از مواد ضدخوردگی جدید در چاه‌های خانگیران
به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، مهدی قاسمی، رئیس خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در رابطه با اهمیت دستاورد حمایت از شرکت‌های داخلی گفت: این دستاورد مهم، به‌عنوان یک موفقیت بزرگ در تهیه مواد ضدخوردگی از دیدگاه مدیریت تغییر به شمار می‌آید، زیرا با شناسایی و توانمندسازی شرکت‌های تولیدکننده معتبر و دانش‌بنیان جدید در حوزه مواد ضدخوردگی، سبب ایجاد فضای رقابتی مطلوب و مؤثر در میان تولیدکنندگان از حیث ارتقای کیفیت محصولات تولیدی آنها همراه با کاهش قیمت خرید در مناقصات بزرگ خواهد شد.

وی افزود: متخصصان بخش حفاظت از خوردگی فلزات منطقه عملیاتی خانگیران با همکاری اداره خرید اقدام به شناسایی چند شرکت تولیدکننده مواد ضدخوردگی کرده و پس از دریافت مشخصات فنی نمونه محصولات آنها و انجام همه تست‌های آزمایشگاهی بر اساس روزآمدترین استانداردهای بین‌المللی معتبر در حوزه نفت و گاز، اصلاحات لازم در فرمولاسیون مواد ضدخوردگی انجام شد.

رئیس خوردگی فلزات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با اشاره به لزوم حفظ توان تولید پایدار و ایمن در چاه‌های گاز تصریح کرد: به‌منظور حفظ توان تولید پایدار و ایمن در چاه‌های گاز، تزریق بازدارنده‌های خوردگی به درون سیستم، ضروری  محسوب می‌شود.

قاسمی یکی از مشکلات عمده صنایع نفت و گاز را خوردگی تجهیزات و قطعات فلزی دانست و افزود: این مسئله می‌تواند سبب وقفه در تولید شود و سالانه مبالغ هنگفتی را به صنعت نفت و گاز تحمیل کند و به نوعی زیان قابل توجهی از نظر تولید گاز و هزینه تعمیرات در پی دارد، از این رو سلامت تجهیزات در طول عمر مفید آنها مسئله‌ای اساسی است.

بازدارنده‌های خوردگی به‌عنوان یکی از روش‌های کارآمد کنترل خوردگی در صنایع نفت و گاز استفاده می‌شود. این مواد به مقدار کم به سیستم افزوده می‌شود تا با تشکیل فیلم محافظ یا تغییر ماهیت شیمیایی محیط خورنده، واکنش‌های خوردگی را کُند یا متوقف کند.