از کدام نوع صرافی بیت‌کوین بخریم؟

از کدام نوع صرافی بیت‌کوین بخریم؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، دو نوع صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد، صرافی‌های سنترال(یا متمرکز) و صرافی‌های شخص به شخص. اما هر کدام از چه قابلیت‌هایی برخوردارند؟ در این مطلب ویژگی‌های این دو نوع صرافی را خواهیم گفت و آن‌ها را با هم مقایسه خواهیم کرد.   صرافی […]

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

دو نوع صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد، صرافی‌های سنترال(یا متمرکز) و صرافی‌های شخص به شخص. اما هر کدام از چه قابلیت‌هایی برخوردارند؟ در این مطلب ویژگی‌های این دو نوع صرافی را خواهیم گفت و آن‌ها را با هم مقایسه خواهیم کرد.

 

صرافی های سنترال

از نمونه‌های این نوع صرافی می‌توان به bincance.com ،coinbase.com، و kraken.com اشاره کرد. در این نوع از صرافی‌ها شما نمی‌توانید مستقیما با افراد دیگر معامله کنید و سایت به عنوان واسطه معامله، سفارش های خرید و فروش را با یکدیگر منطبق می‌کند.

نحوه خرید بیت‌کوین

در این مدل از صرافی‌ها باید در اولین قدم و قبل از انجام هرگونه معامله، احراز هویت انجام دهید. همچنین باید کارت اعتباری خود را نیز در مراحل احراز هویت به این سایت‌ها معرفی کنید، چون یکی از روش های احراز هویت این سایت‌ها، با استفاده از سیستم بانکی انجام می‌شود.

پس از اینکه حساب کاربری شما در سایت تایید و فعال شد باید حساب خود را با پرداخت از کارت اعتباری که معرفی کرده‌اید، شارژ کنید.

بعد از اینکه حساب شما شارژ شد، سفارش خرید خود را به وبسایت ارسال می‌کنید، که با چه قیمتی و به چه مقداری بیت‌کوین می‌خواهید بخرید.

سفارش خرید شما در لیست سفارش‌های وبسایت قرار خواهد گرفت و وبسایت به طور خودکار سفارش های خرید و فروش را باهم تطابق خواهد داد.

پس از انطباق سفارش خرید شما با یک سفارش فروش، بیت‌کوین از کیف پول فروشنده به کیف پول شما منتقل می‌شود و در صورتی که سفارش شما با سفارش فروشی منطبق نشود معامله انجام نخواهد شد.

در صرافی‌های سنترال شما نمی‌دانید با چه کسی معامله می‌کنید و وبسایت به عنوان واسط معامله بین خریدار و فروشنده قرار می‌گیرد.

سرعت معامله

در این مدل از صرافی‌ها شارژ کردن حساب و یا خارج کردن بیت‌کوین معمولا زمان زیادی طول خواهد کشید ولی در صورتی که حساب شما شارژ شده باشد و بخواهید معامله کنید و پیشنهاد خرید خوبی ارسال کنید، معامله با سرعت بالایی انجام خواهد شد. چون سایت به طور خودکار سفارش‌ها را منطبق و تکمیل خواهد کرد.

کارمزد

در این مدل از صرافی‌ها برای هر معامله خرید یا فروش باید کارمزدی به صرافی بدهید. همچنین برای شارژ کردن حساب و یا خارج کردن بیت کوین نیز باید کارمزد جداگانه‌ای بپردازید که معمولا چون صرافی‌های سنترال تمایل دارند که شما دارایی خود را در آنجا نگه دارید کارمزد بالایی برای خروج در نظر می‌گیرند.

صرافی های شخص به شخص

از نمونه‌های این نوع صرافی می‌توان به keepchange.io ،localbitcoins.com و hodlhodl.com اشاره کرد. در این مدل از صرافی‌ها شما به صورت مستقیم با کاربران سایت معامله می‌کنید و سایت به عنوان امین معامله، امنیت معامله را بین خریدار و فروشنده فراهم می‌کند.

نحوه خرید بیت‌کوین

این مدل از صرافی‌ها به طور معمول از شما مدارکی برای احراز هویت نمی‌خواهند. همچنین نیازی به معرفی کارت اعتباری و پرداخت به سایت نیز نیست. و چون شما مستقیم با اشخاص دیگر معامله می‌کنید، خود فروشندگان ممکن است از شما اطلاعات هویتی درخواست کنند.

در این صرافی‌ها می‌توانید آگهی‌های فروشندگان را ببینید و قیمت آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین می‌توانید سابقه معاملات قبلی آنها را نیز بررسی کنید.

از هر فروشنده‌ای که اقدام به خرید کنید، سایت بیت‌کوین را از فرشنده بلاک و یا اصطلاحا اسکرو خواهد کرد تا پس از پرداخت کامل مبلغ به فروشنده، بیت‌کوین را به کیف پول شما واریز کند.

در مدل صرافی‌های شخص به شخص، شما مستقیما با کاربران دیگر معامله می‌کنید و سایت به عنوان امین معامله، امنیت معامله را بین خریدار و فروشنده فراهم می‌کند.

سرعت معامله

برای معامله در این نوع از صرافی‌ها، شما باید با فروشنده مستقیما در سایت چت کنید و پول را به حساب فروشنده واریز کنید. چون این فرایند خودکار نیست سرعت معامله در این صرافی‌ها معمولا پایین‌تر از صرافی‌های سنترال است.

کارمزد

برای خرید در این صرافی‌ها شما کارمزدی پرداخت نمی‌کنید و کارمزد توسط کاربری که آگهی فروش گذاشته است پرداخت می‌شود. همچنین برای شارژ کردن حساب و یا خارج کردن بیت‌کوین نیز به نسبت صرافی‌های سنترال، کارمزد پایین‌تری پرداخت می‌کنید.

کدام نوع صرافی برای ایرانی‌ها مناسب‌تر است؟

یکی از عوامل مهم برای انتخاب نوع صرافی برای ایرانی‌ها، امکان پرداخت ریالی است.

در صرافی‌های سنترال برای تایید هویت و شارژ حساب نیاز به کارت اعتباری مانند ویزاکارت یا مسترکارت است که دسترسی به آنها برای ایرانی‌ها امکان پذیر نیست.

اما در صرافی‌های شخص به شخص چون شما مستقیما پول را به فروشنده پرداخت می‌کنید امکان معامله با پرداخت ریالی وجود دارد. به همین دلیل صرافی‌های شخص به شخص گزینه مناسبت‌تری برای ایرانی‌ها هستند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.