ارقام جدید رفع تعهد شده ارز صادراتی اعلام می‌شود

ارقام جدید رفع تعهد شده ارز صادراتی اعلام می‌شود
به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در نود و نهمین نشست شورای گفت ‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اظهاراتی در مورد آخرین وضعیت بدهکاران ارزی گفت: در این رابطه فقط دو لیست شامل 250 نفر در انتهای سال‌های 97 و 98 به قوه قضاییه ارجاع داده شدند که حتی یک دلار هم برنگردانده بودند و هیچ یک تولیدکننده هم نبودند، هرچند رقم صادرات آنها بیش از 100 میلیون دلار بوده و از این تعداد 70 نفر از اقشار ضعیف جامعه بودند.

اظهارات رئیس کل بانک مرکزی در حالی مطرح شد که برخی رسانه‌ها روایت اشتباهی از صحبت‌های وی داشتند و اینگونه عنوان کردند که این بدهکاران ارزی بعد از معرفی به قوه قضاییه مبلغی را بازنگرداندند.

در حالیکه رئیس بانک مرکزی می‌گوید، چون حتی یک دلار هم برنگردانده بودند به قوه قضاییه معرفی شدند و قوه قضاییه اقدامات مهمی در کمک به بانک مرکزی برای بازگرداندن ارزهای ناشی از صادرات انجام داده است.

«بیش از یک میلیارد و 200 میلیون یورو ارز صادراتی با پیگیری قوه قضاییه بازگشته است»؛ این خبری بود که محمد پسندیده معاون دادستان تهران در گفت‌وگوی ویژه خبری روز 13 مرداد مطرح کرد و ارقام جدید هم که بالاتر است، به زودی اعلام می شود.