ارز رسمی کشور سوئد به بیت‌کوین تغییر کرد(به مدت ۳۰ دقیقه)

ارز رسمی کشور سوئد به بیت‌کوین تغییر کرد(به مدت ۳۰ دقیقه)
خلاصه اخبار

هکر‌ها با بدست گرفتن کنترل حساب توییتر حزب سیاسی حاکم در سوئد از طرف این حزب به مردم اعلام کردند که «کرون سوئد» حذف خواهد شد و زمان خرید بیت‌کوین فرا رسیده است

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، یکی از پنج هکر در گفتگو با خبرگزاری محلی Trijo اعلام کرد که این اقدام را به این دلیل انجام داده، زیرا فکر می‌کند نگرش «سوسیالیسم» اشتباه بوده است.

در ۱۵ آوریل حساب رسمی دموکرات‌ها در توئیتر پیام‌های مشکوکی را منتشر کرد.

در میان پیام‌های منتشر شده، درخواست توقف ارز فیات و معرفی بیت‌کوین به عنوان ارز رسمی سوئد مشاهده می‌شود.

ارز رسمی کشور سوئد به بیت‌کوین تغییر کرد(به مدت ۳۰ دقیقه)

هکر‌ها در توئیتی که هم اکنون حذف شده است اعلام کردند که ما کرون سوئد را حذف کرده و آن را با بیت‌کوین جایگزین کردیم. آن‌ها به مردم سوئیس اعلام کردند که زمان خرید بیت‌کوین فرار رسیده است.


یک قدم جلوتر از پشتیبانی فنی

هکر‌ها پیش از آگاهی توییتر از این موضوع توانستند برای مدت ۳۰ دقیقه کنترل حساب توئیتر بخش قانون‌گذاری سیاسی سوئد را به‌دست بگیرند. با این وجود، هکر‌ها موفق شدند تیم پشتیبانی فنی توئیتر را متقاعد کنند که مالک حقیقی حساب کاربری دولت سوئد هستند.

یکی از اعضای گروه هکری به Trijo گفت:

می‌دانید، هک تنها با به دست آوردن دسترسی مدیریت سرور(root) به منظور به‌دست آوردن اسرار دولتی تعریف نمی‌شود. امروزه هک، یک گام جلوتر از پشتیبانی فنی است.

مسیر به‌دست آوردن کنترل حساب تغییر شماره تلفن‌ها و آدرس‌های ایمیل و نیز ارائه‌ی اسناد جعلی را شامل می‌شود که مورد پذیرش توئیتر قرار گرفت.

هکر اشاره شده انگیزه‌ی این اقدام را «نادرست بودن سوسیالیسم» عنوان کرد.

من همیشه نگرش قوی در اختیار داشتم و فکر می‌کنم اگر نتوانید برای خودتان پول به‌دست آورید، تنها علت آن تنبلی است.


ارز دیجیتالی سوئد برای مقابله با بخش خصوصی

سوئد در حال جایگزینی پول نقد با نسخه‌ی دیجیتالی کرون(Krona) است. این نسخه از کرون یک ارز دیجیتالی کاملا متمرکز است.

طرفداران این اقدام می‌گویند که هدف آن کاهش وابستگی مالی کشور به بخش خصوصی است. بدون پول دیجیتالی صادر شده توسط دولت، پرداخت‌ها تقریبا به‌طور کامل از طریق واسطه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون بانک مرکزی سوئد در ماه نوامبر به انجمن اقتصاد جهانی گفت «در صورتی که چرخه‌ی پول نقد متوقف شود، تمامی اشخاص برای دسترسی به پول و روش‌های پرداخت به بخش خصوصی وابسته است. این یک تغییر تاریخی است.»

فعالیت شرکت‌های خصوصی همیشه بحث برانگیز بوده است. در انگلستان دادستان‌ها دعوی ۱۴ میلیارد یورو(۱۸٫۵ میلیون دلاری) را بر علیه مستر کارت(MasterCard) آغاز کردند. در صورت موفقیت این دعوی، در حدود ۴۶ میلیون شهروند انگلیسی از این سیستم پرداخت در حدود ۳۰۰ یورو(۳۹۰ دلار) غرامت دریافت خواهند کرد.

در همین زمان، بیت‌کوین به‌طور سنتی موجب نگرانی مقامات سوئدی است. پس از آن‌که اداره‌ی مالیات سوئد تصمیم گرفت این فعالیت را به صورت تجاری در نظر بگیرد، یک معامله‌گر در ماه ژانویه برگه‌ی مالیات به ارزش ۱ میلیون دلار دریافت کرد.

نظر شما در رابطه با اقدام هکر‌ها در تغییر ارز رسمی کشور سوئد چیست؟ آیا دولت‌ها خواهند توانست بر نگرانی خود نسبت به رمزارزها غلبه کرده و از مزایای آن بهره ببرند؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

منبع: coinit.ir

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.