آیا ارز ccn کلاهبرداری است؟ تبلیغ ارز CCN در کنسرت خواننده ایرانی در ترکیه

آیا ارز ccn کلاهبرداری است؟ تبلیغ ارز CCN در کنسرت خواننده ایرانی در ترکیه
خلاصه اخبار

در هفته گذشته تبلیغات ارز CCN در کنسرت خواننده ایرانی سر و صدای زیادی به پا کرد. این کنسرت که در کشور ترکیه برگزار شد حواشی و جنجال‌های بسیار زیادی داشت که یکی از آن‌ها تبلیغ شت کوین CCN بود. این ارز دیجیتال که به عقیده بسیاری از کارشناسان یک پروژه کلاهبرداری است.

در هفته گذشته تبلیغات ارز CCN در کنسرت خواننده ایرانی سر و صدای زیادی به پا کرد. این کنسرت که در کشور ترکیه برگزار شد حواشی و جنجال‌های بسیار زیادی داشت که یکی از آن‌ها تبلیغ شت کوین CCN بود. این ارز دیجیتال که به عقیده بسیاری از کارشناسان یک پروژه کلاهبرداری است، با شعار راه‌اندزای بستری آموزشی و ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری وارد دنیای کریپو کارنسی شده است.

تبلیغ ارز دیجیتال ccn در کنسرت امیر تتلو

ارز CCN ‌چیست؟

وب‌سایت ارز دیجیتال CCN مدعی شده است قبل از راه‌اندازی این پروژه زمان زیادی صرف مطالعه و تحقیقات شده است. اولین بار در مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۱۴۰۰) از رمزارز CCN رونمایی شد اما تبلیغات آن خیلی زود در سراسر جهان پخش شد.

حالا قریب به اتفاق کارشناسان اعلام کرده‌اند ارز CCN یک کلاهبرداری پامپ و دامپ است.

بنیاد ارز دیجیتال CCN‌ اعلام کرده است بزودی شبکه‌ای تلویزیونی راه‌اندازی می‌شود و برنامه‌های آن حول محور آموزش و اطلاع‌رسانی کریپتو خواهد بود. محتوای این برنامه‌ها به کاربران کمک خواهد کرد درک بهتری نسبت به بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند و بتوانند از فرصت‌های درآمدزایی استفاده کنند.

این شبکه خبری به صورت ۲۴ ساعته فعال خواهد بود و هر هفت روز هفته برنامه خواهد داشت.
پروژه CCN قصد دارد یک صرافی و کیف پول انحصاری توسعه دهد. همچنین ادعا شده است یکی از بزرگترین گالری‌های NFT توسط تیم توسعه این پروژه طراحی خواهد شد.

ایجاد مارکت پلیس نرم‌افزاری و بازی‌های دیجیتال و همچنین طراحی سیستم‌های رتبه‌بندی کاربران و اعطای رایگان توکن از دیگر وعده‌های این پروژه مشکوک به کلاهبرداری است.

چرا ارز دیجیتال CCN یک پروژه کلاهبرداری است؟

کارشناسان حوزه ارز دیجیتال و فناوری معتقدند این پروژه از روش کلاهبرداری پامپ و دامپ استفاده می‌کند. تبلیغات گسترده این توکن در پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی دائما مشاهده می‌شود. تلگرام و اینستاگرام مهمترین بسترهای تبلیغاتی برای ارز دیجیتال CCN است. به نظر می‌رسد هیچ پشتوانه فنی و علمی خاصی پشت این پروژه وجود ندارد و توسعه‌دهندگان آن در سال‌های گذشته نیز پروژه‌های کلاهبرداری دیگری را راه‌اندازی کرده‌اند.

پامپ و دامپ به حالتی گفته می‌شود که چند سرمایه‌گذار اصلی (نهنگ‌ها) قیمت دارایی را به صورت غیرواقعی افزایش می‌دهند تا سایر سرمایه‌گذاران به خرید دارایی تشویق شوند. پس از جذب سرمایه و فروش توکن‌ها در بالاترین قیمت، به یکباره قیمت رمزارز افت کرده و سرمایه‌گذاران نا‌آگاه ضررهای هنگفتی را متحمل می‌شوند.

شاید یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای پی بردن به واقعیت این پروژه، توجه به لوگوی کپی‌برداری شده ارز CCN باشد. این لوگو شباهت بسیار زیادی به لوگوی شبکه تلویزیونی CNN دارد. CNN یک خبرگزاری مشهور آمریکایی است که قدمت بسیار زیادی دارد.

یکی دیگر از راه‌های کسب اطلاعات بیشتر در مورد توکن‌های کریپتو کارنسی استفاده از آدرس کانترکت (Contract) است.

برای مشاهده جزییات کلیدی این توکن می‌توان به مرورگر بلاکچینی بایننس اسمارت چین به نشانی bscscan.com مراجعه کرد.

ارز ccn
ارز ccn

اگر آدرس کانترکت این توکن را در مرورگر بایننس اسمارت چین جستجو کنیم، مشاهده خواهیم کرد حدود ۹۴ درصد از توکن‌های عرضه شده در اختیار توسعه‌دهنده اصلی (مالک پروژه) قرار دارد.

ارز ccn

در نتیجه حدود ۱۷ هزار آدرسی که به عنوان هولدر این رمزارز معرفی شده‌اند تنها حدود ۶ درصد از کل توکن‌های CCN را در اختیار دارند.

جالب تر آن که ۵ هولدر برتر بعدی نیز قراردادهای هوشمندی هستند که توسط توسعه‌دهنده اصلی ساخته شده‌اند. یعنی بیش از ۹۸ درصد از توکن‌ها توسط مدیر پروژه کنترل می‌شود.

میزان نقدینگی پروژه هم تنها ۲.۸ دلار (۷۰ هزار تومان) و حجم معاملات روز گذشته حدود ۳ دلار است. حجم معاملات روزهای دیگر نیز به ۵۰ دلار نمی‌رسد.

توسعه‌دهندگان توکن CCN چطور نقشه‌های خود را اجرا خواهند کرد؟

با توجه به ارزش کم این ارز دیجیتال، ایجاد پامپ در نمودار قیمت CCN کار چندان سختی نیست. همین موضوع سبب می‌شود سرمایه‌گذارانی که آگاهی کمتری دارند نسبت به خرید این ارز دیجیتال ترغیب شوند.

ارز دیجیتال ccn چیست؟ آیا سی سی ان کلاهبرداری است؟

از طرفی توسعه‌دهنده رمزارز CCN دسترسی‌های مختلفی مثل burn، blacklist، pause و access control‌ برای خود قائل شده است. در نتیجه هر زمان که بخواهد می‌تواند رمزارز را از بین ببرد، از دسترس سرمایه‌گذار خارج کند یا حتی آن را به ولت خود انتقال دهد.

با توجه به سوابق تبلیغات ارزهای دیجیتال در خارج از کشور و معرفی پلتفرم‌های شرط‌بندی توسط خواننده مورد نظر، به نظر می‌رسد احتمال وقوع یک کلاهبرداری دیگر کم نیست.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.