ارزش بازار تتر به ۱۹ میلیارد دلار رسید؛ آیا تاثیر مستقیم با قیمت بیت کوین دارد؟

ارزش بازار تتر به ۱۹ میلیارد دلار رسید؛ آیا تاثیر مستقیم با قیمت بیت کوین دارد؟

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

ارزش بازار رمز ارز تتر – Tether- در 9 روز گذشته 1 میلیارد دلار افزایش یافته و در حال حاضر بیش از 19 میلیارد دلار است. این افزایش ارزش بازار USDT شاخصی برای تحلیل بازار، مخصوصا قیمت بیت کوین است.

افزایش مارکت کپ ارز دیجیتال تتر در هفته‌های اخیر رشد زیادی داشته است. این استیبل کوین بر پایه دلار امریکا، نقش مستقیمی در نوسانات قیمت اولین رمز ارز بازار دارد. این افزایش ارزش بازار USDT، محرکی برای رشد قیمت بیت کوین است. به طوریکه قیمت این ارز دیجیتال را تا نزدیکی بالاترین قیمت تاریخ خود رسانده است.

افزایش ارزش بازار تتر

پائلو آردینو که مدیر فناوری صرافی بیت فینکس و موسسه تتر است در توییتی به اتفاقات اخیر این استیبل کوین واکنش نشان داد. او در توییت روز پنج شنبه خود نوشت که ارزش بازار مشهورترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال در عرض 9 روز، 1 میلیارد دلار افزایش یافته است. این افزایش، دومین رشد سریع در تاریخ این ارز دیجیتال بوده است. بالاترین نرخ افزایش عرضه توکن USDT به 4 سپتامبر سال 2020 بازمی‌گردد که در عرض 8 روز، 1 میلیارد دلار به تعداد توکن‌های این رمز ارز اضافه شده است.

در حال حاضر ارزش بازار تتر معادل 19 میلیارد دلار است. یعنی 19 میلیارد توکن USDT به ارزش 1 دلار امریکا، عرضه شده و در اختیار معامله‌گران این بازار قرار دارد. مطابق داده‌های سایت کوین مارکت کپ، از ابتدای سال 2020 میلادی، ارزش بازار تتر تقریبا 4 برابر افزایش یافته است.

ارزش بازار تتر

اگر بازار ارزهای دیجیتال را بر اساس ارزش بازاری رمز ارزها، رده‌بندی کنیم، استیبل کوین تتر در جایگاه چهارم قرار دارد. USDT پس از بیت کوین، اتریوم و ریپل قرار گرفته است. تتر و سایر استیبل کوین های موجود در بازار ارزهای دیجیتال، نماینده ارزهای فیات با ارزش ثابت در بازار پرنوسان ارزهای دیجیتال هستند. این دارایی‌های ابزار مناسبی برای محافظت از ارزش دارایی افراد در زمان نوسانات شدید قیمتی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال است. با استفاده از این ابزارها، نقدشوندگی در بازار ارزهای دیجیتال، راحت‌تر صورت می‌گیرد.

همواره یکی از انتقادهایی که به رمز ارز تتر می‌شود، نداشتن پشتوانه دلار برای تمامی توکن‌های آن است. تتر در ابتدا با این ادعا وارد بازار شد که به ازای هر یک واحد توکن usdt، یک دلار امریکا را در صندوقی ذخیره خواهد کرد. اما Tether هرگز حسابرسی کامل حساب‌های بانکی خود را ارائه نداده است.

رمزارز تتر (Tether) چیست؟ + ویدیو

در همین راستا در سال 2019، بلومبرگ گزارشی را ارئه داد و در آن مدعی شد که تتر به صورت کامل پشتوانه دلاری ندارد. بلکه تنها 74 درصد از توکن‌های USDT موجود در بازار دارای پشتوانه پول نقد و اوراق بهادار است.

تتر توسط تیم مدیریتی صرافی Bitfinex اداره می‌شود. بیت فینکس یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است. از این رو ادعا شده است که تتر و صرافی بیت فینکس، قیمت ارزهای دیجیتال را در بازار صعودی سال 2017، دستکاری کرده‌اند. البته این سخن به دلیل ماهیت پیچیده بازار غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به طور کامل قابل اثبات نیست. با وجود همه این موارد، تتر با در اختیار داشتن بیش از 75 درصد بازار استیبل کوین‌ها، همچنان مشهورترین و پراستفاده ترین استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال است. این رشد نیز همچنان ادامه دارد. به طوریکه ارزش بازار تتر به حدود 19 میلیارد دلار افزایش داشته است.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>