VeChain به مکانیسم اجماع Proof of Authority 2.0 ارتقا داده می‌شود

VeChain به مکانیسم اجماع Proof of Authority 2.0 ارتقا داده می‌شود

شبکه ردیابی زنجیره تامین VeChain به تازگی مکانیسم اجماع خود را به آنچه که ادعا می کند “سبزترین” روش جهان برای تأیید بلوک های زنجیره است ارتقا داده است.

در 16 نوامبر، VeChain با ارتقاء شبکه اصلی VeChainThor خود به فاز اول الگوریتم اجماع SURFACE 2.0 Proof of Authority (PoA) به نقطه عطفی در تاریخ شش ساله خود رسید.

VeChain یک سیستم ردیابی زنجیره تامین است که در سال 2015 راه اندازی شد و ردیابی فیزیکی را با ثبت سوابق بلاک چین ترکیب می کند.

PoA و Proof of Stake (PoS) با Proof of Work (PoW) تفاوت دارند زیرا برای رسیدن به اجماع شبکه نیازی به استخراج ندارند. PoA با تأیید هویت کاربران به اجماع دست می یابد، در حالی که PoS این کار را با قرار دادن سکه ها در شبکه انجام می دهد.

شبکه VeChain تنها با 101 گره اجرا می شود. گره های کمتری باعث کاهش تمرکززدایی می شوند اما سرعت و قابلیت اطمینان شبکه را افزایش می دهند. این موضوع بیشتر کاربرد تجاری و صنعتی دارد. در مقایسه، بیت کوین در حال حاضر دارای 13244 گره است، در حالی که اتریوم دارای 2701 گره است.

یک مزیت دیگر این است که PoA انرژی کمتری دارد و مقدار بسیار کمی کربن منتشر می کند. VeChain افزود که ارتقای جدید “سبزترین اجماع جهان برای ایجاد پذیرش انبوه” است.

طبق اعلام رسمی، این ارتقا از سه جزء اصلی تشکیل شده است. اولین مورد، یک تابع تصادفی قابل تأیید (VRF) است که به طور ایمن و تصادفی گره ها را برای تولید بلوک ها یا پردازش تراکنش ها اختصاص می دهد و آنها را در برابر فساد مصون می کند.

دومی یک فرآیند تولید بلوک تایید شده توسط کمیته است که به طور قابل توجهی احتمال فورک شبکه را کاهش می دهد. فورکینگ می تواند باعث تأخیر و کاهش سرعت عملیات شبکه شود.

مؤلفه سوم یک فرآیند تأیید نهایی بلوک غیرفعال است. این مورد کمک می کند اطمینان حاصل شود که بلوک های جدید نهایی می شوند حتی اگر تمام گره های شبکه همگام نباشند.

هدف ارتقاء PoA 2.0 SURFACE نیز بهبود مقیاس پذیری، امنیت و توان عملیاتی در شبکه اصلی VeChainThor است.

تیم VeChain در این اطلاعیه توضیح داد که PoA 2.0 Secure Use-case تطبیقی ​​نسبتاً بدون فورک با رویکرد گسترش زنجیره (SURFACE) «برای برآورده کردن نیازهای برنامه‌های آتی بلاک چین و افزایش تقاضای جهانی» مورد نیاز است.

صرافی‌های مختلف از جمله Binance و Crypto.com از هارد فورک VeChain (VET) پشتیبانی می‌کنند که در 24 ساعت گذشته حدود 10 درصد کاهش یافته است.

پروژه VeChain همچنین در 16 نوامبر انتخابات دومین کمیته راهبری (SC) را اعلام کرد. SC برای تسهیل کارایی تصمیم‌گیری و تضمین عادلانه و اثربخشی اجرا برای همه موارد اساسی طراحی شده است.

منبع : Cointelegraph

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.