ارتش ونزوئلا ماینر می‌شود!

ارتش ونزوئلا ماینر می‌شود!

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

ماینینگ در ارتش ونزوئلا

بخش نظامی کشور ونزوئلا در تازه‌ترین تلاش خود برای دور زدن تحریم‌های یک‌جانبه‌ی ایالات متحده و جمع‌آوری کمک‌های مالی، اکنون به دنبال استخراج رمزارز به ویژه بیت کوین است.

براساس یک ویدئو منتشر شده توسط گردان 61ام سپاه ششم مهندسین ارتش بولیوار، سربازان متخصص در زمینه‌ی فناوری و رایانه اکنون برخی ساختمان‌های متعلق به ارتش این کشور را به فارم‌های عظیم استخراج رمزارز تبدیل کرده‌اند. به نظر می‌رسد که یکی از این ساختمان پیش از این به عنوان مرکز بازپروری افراد مسن یا آسیب دیده مورد استفاده قرار می‌گرفته و اکنون به فارم استخراج رمزارز تبدیل شده است.

در بخش‌هایی از این ویدئو توضیح داده شده که سربازار ونزوئلا یک انبار بزرگ را هم به «مرکز تولید دارایی‌های دیجیتال» تبدیل کرده و اکنون در حال بهره‌برداری از آن هستند.

یکی از خبرگزاری‌های محلی کشور ونزوئلا نیز با انتشار پست توییتری اعلام نموده که «این مرکز اولین نوع از خودش در ارتش این کشور است، یک اردوگاه نظامی که در منطقه‌ی نظامی فورته توینا(Fuerte Tiuna) واقع شده است».

ونزوئلا بیت کوین ماینینگ ارتش
ماینینگ در ونزوئلا

شایان ذکر است که منطقه‌ی نظامی فورته توینا در واقع مرکز اصلی استقرار ارتش ونزوئلا و همچنین وزارت دفاع مردمی این کشور می‌باشد.

رهبران نظامی این کشور نیز حضور داشته‌اند

در ویدئوی فوق‌الذکر همچنین نشان داده شده که برخی مقامات بلند پایه‌ی ونزوئلا از جمله خوزلیت رامیرز(Joselit Ramírez) سرپرست فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌ی رمزارز کشور ونزوئلا نیز در اطراف این مراکز استخراج رمزارز حضور یافته و با بریدن یک روبان آبی به صورت رسمی برخی ادارات و ساختمان‌های مرتبط با این پروژه را افتتاح کرده است.

این رویکرد بخش نظامی کشور ونزوئلا در واقع تحولات کاملاً چرخشی توضیف می‌شوند، زیرا آن‌ها توانسته‌اند از تصرف و ضبط فارم‌های ماینینگ خصوصی به استفاده‌ی فعال از آن‌ها روی آورده و خود به احداث یکی از بزرگ‌ترین فارم‌های کشور مشغول شوند.

علی‌رغم وجود برق ارزان قیمت و تورم بسیار بالا در کشور ونزوئلا، فعالیت ماینینگ و استخراج رمزارز بسیار سخت می‌باشد. این درحالیست که از نظر فنی فرآیند استخراج رمزارز در این کشور «قانونی» تعریف شده است، با این حال گاه و بی‌گاه اخباری مبنی بر یورش نظامیان به فارم‌های ماینینگ و جمع‌آوری دستگاه‌های اسیک به گوش می‌رسد.

در تابستان سال جاری، سربازان ارتش ونزوئلا در جنوب این کشور یک کامیون حاوی 315 دستگاه اسیک را توقیف کردند.

نظر شما در رابطه با رویکرد دوگانه‌ی دولت و ارتش ونزوئلا در قبال فرآیند استخراج رمزارز چیست؟ آیا ماینینگ می‌تواند یک راهکار اساسی برای دور زدن تحریم‌ها و کسب درآمد ارزی غیرمستقیم توسط دولت‌ها باشد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.