ادعای صرافی بیت‌استمپ: نهنگ بزرگ باعث شد قیمت بیت کوین سقوط کند!

ادعای صرافی بیت‌استمپ: نهنگ بزرگ باعث شد قیمت بیت کوین سقوط کند!
خلاصه اخبار

روز گذشته قیمت بیت کوین، با حدود ۲۰ درصد کاهش در صرافی‌بیت‌استمپ از ۷۸۰۰ دلار به ۶۲۵۰ دلار کاهش پیدا کرد. صرافی بیت استمپ در این خصوص تحقیقاتی انجام داده که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

بعه گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال، صرافی بریتانیایی بیت استمپ در تاریخ ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت)، با انتشار پستی در توییتر خود اعلام کرد که پس از تاثیر گذاشتن سفارش فروش بزرگی از بیت کوین (BTC) بر روی این صرافی، بیت استمپ تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است.
صرافی بیت استمپ، صبح امروز نوشت که سفارش فروش (sell order) بیت کوین بزرگی در تاریخچه سفارشات این صرافی به ثبت رسیده است.
بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیل داده‌های قیمتی تریدینگ ویو و در حالی که بیت‌استمپ هیچگونه اطلاعاتی درباره آن ارائه نداده است، روز گذشته تنها در کمتر از ۳۰ دقیقه، قیمت بیت کوین با حدود ۲۰ درصد کاهش، از حدود ۷۸۰۰ دلار به ۶۲۵۰ دلار رسید. اندکی پس از این سقوط، قیمت بیت کوین دوباره اوج گرفت و در حدود ۷۴۰۰ دلار ثابت ماند.
بیت استمپ گزارش داد که پلتفرم این صرافی مانند گذشته به درستی کار می‌کرد.

ادعای صرافی بیت‌استمپ: نهنگ بزرگ باعث شد قیمت بیت کوین سقوط کند!

قیمت بیت کوین به دلار در صرافی بیت استمپ

به گفته‌ نشریه خبری The Block، این سفارش فروش، منجر به نابود شدن ۲۵۰ میلیون دلار موضع معاملاتی خرید (long positions) در صرافی بیتمکس شد. این مسئله عامل تسریع‌کننده دیگری بود که در نهایت سبب شد تا قیمت این ارز دیجیتال در دیگر صرافی‌ها هم با ریزش مواجه شود.
موضع معاملاتی خرید چیست؟ در بازار معاملات آتی، افرادی که به خرید قرارداد آتی مبادرت می‌کنند، به گونه‌ای که متعهد شوند، در تاریخ انقضاء، دارایی، پایه را تحویل بگیرند، اصطلاحاً می‌گوییم که در موضع معاملاتی خرید قرار گرفته‌اند.
به گزارش خبرگزاری فورکلوگ، سفارش فروش ثبت‌شده در بیت استمپ، شامل ۵ هزار بیت کوین با قیمت ۶۲۰۰ بوده است. برخی از افراد جامعه‌ی ارزهای دیجیتال گفته‌اند که ممکن است این سفارش فروش به اشتباه ثبت شده باشد و احتمالاً صاحب این بیت کوین‌ها قصد داشته تا آن‌ها را به جای ۶۲۰۰ دلار، به قیمت ۸۲۰۰ دلار به فروش برساند.
طبق داده‌های به دست آمده از کوین مارکت کپ، قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲ درصد افزایش یافته و در زمان نگارش این مطلب، با قیمت حدودی ۷۳۰۰ دلار معامله می‌شود. این در حالی است که قیمت روز گذشته‌ی بیت کوین حدود ۷۰۰۰ دلار بوده و ۱۹ مورد از ۲۰ ارز دیجیتال برتر از نظر ارزش بازار، با افت شدیدی مواجه شدند.
به نظر شما این کاهش قیمت تنها ناشی از یک اشتباه فردی بوده است یا بار دیگر نهنگ‌ها در این ریزش عظیم نقش داشته‌اند؟

منبع : arzdigital.com