اخطاریه ناگهانی گلدمن ساکس پیرامون قیمت ارزهای دیجیتال

اخطاریه ناگهانی گلدمن ساکس پیرامون قیمت ارزهای دیجیتال
خلاصه اخبار

پس از فروش شدیدی که بیش از 1 تریلیون دلار از ارزش بازار رمزنگاری را…

به گزارش سیگنال به نقل از آکادمی هلاکوئی

پس از فروش شدیدی که بیش از 1 تریلیون دلار از ارزش بازار رمزنگاری را نابود کرد و با سقوط شدید چند ارز بزرگ مثل اتریوم، BNB، سولانا، کاردانو و XRP ترس از آغاز زمستان کریپتو را برانگیخت، وضعیت بازار این هفته تاحدودی به ثبات رسید.

همانطور که می دانید، قیمت بیت کوین از بالاترین سطح تاریخی خود در اواخر سال گذشته، در این ماه تا حدود 30000 دلار کاهش یافت. اکنون، گلدمن ساکس، غول وال استریت هشدار داده است که شاید افزایش پذیرش منجر به قیمت‌های بالاتر نشود.

استراتژیست های گلدمن ساکس این هفته طی یادداشتی که اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد، نوشتند: «پذیرش جریان اصلی می تواند یک شمشیر دو لبه باشد. با وجود اینکه این اتفاق می‌تواند ارزش‌گذاری‌ ارزهای رمزپایه را افزایش دهد، احتمالاً همبستگی‌ با سایر متغیرهای بازار مالی را نیز افزایش می‌دهد و از مزایای تنوع‌پذیری نگهداری این طبقه دارایی می‌کاهد.»

گفتنی است که همزمان با افزایش قیمت به خصوص در میان ارزهای رمزنگاری شده اصلی مثل اتریوم، BNB، سولانا، کاردانو و XRP، پذیرش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال طی سال گذشته به شکل چشمگیری افزایش یافته است. در همین زمان، بسیاری از اسطوره های وال استریت، غول های مالی، شرکت های مطرح و حتی یک کشور بیت کوین خریده اند، با این انتظار که قیمت بیت کوین همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

در همین حال، استفاده از فناوری کریپتو برای بازآفرینی خدمات مالی سنتی، موسوم به امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض کلکسیونی (NFT) که هر دو عمدتاً بر بستر بلاکچین اتریوم ساخته شده‌اند، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. همین امر نگرانی گلدمن ساکس پیرامون آینده بازار کریپتو را دوچندان کرده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.

منبع: forbes