اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول فروردین ماه 1399)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول فروردین ماه 1399)
خلاصه اخبار

افت اخیر قیمت ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) باعث شد سختی شبکه بیت‌کوین حدود 16 درصد کاهش یابد.

حدود 98 درصد از سخت افزارهای ماینینگ دنیا بلا استفاده خواهند شد.

بیت کوین در حال حاضر از کشور لوکزامبورگ زباله بیشتری تولید می‌کند و پس از هاوینگ این مقدار بیشتر نیز خواهد شد.

تروجان‌ها  Google Authenticator را هم مورد هدف قرار دادند.

تروجان‌ها  Google Authenticator را هم مورد هدف قرار دادند. تروجانی به اسم  (Cerberus)  شناسایی شده است که کدهای احراز هویت دو مرحله ای که توسط ب (Google Authenticator) برای بانکداری اینترنتی، حساب های ایمیل و صرافی های ارز دیجیتال ایجاد می‌شود را سرقت می‌کند.

رشد تراکنش‌های بیت‌کوین

تعداد تراکنش‌های بیت‌کوین در ده سال گذشته به بیش از 3.1 میلیارد رسید. مبالغ جابجا شده در این تراکنش‌ها متفاوت است.

استخراج ارزهای دیجیتال از جیب مردم

برخی از مقامات و مسئولین کشور ونزوئلا به طور علنی در اینستاگرام خود اعلام کرده‌اند که در حال استخراج ارزهای دیجیتال هستند. جالب اینجاست که دستگاه‌های مورد استفاده آنها از مردم این کشور مصادره شده است.

هش ریت شبکه بیت کوین در حال افزایش است

علیرغم کاهش قیمت ارزهای دیجیتال نسبت به ماه گذشته و نزدیک شدن به هاوینگ بیت‌کوین، نرخ هش بیت‌کوین رکورد زد: 130 میلیون تراهش بر ثانیه

خبر خوش بانک مرکزی هند برای فعالین بلاکچین این کشور

بانک مرکزی هند اعلام کرد دیگر ممنوعیتی برای بانکهای این کشور در خصوص فعالیتهای بلاکچینی وجود نخواهد داشت.

هودلینگ بیت کوین به عنوان یک مم ادامه دارد

 در دو سال گذشته حدود ۴۲ درصد از بیت کوین‌ها در درون شبکه جابه‌جا نشده‌اند. این موضوع می‌تواند رشد قیمت ارزهای دیجیتال را به دنبال داشته باشد

کاهش نرخ بهره بانکی امریکا

خزانه‌داری امریکا در روز سه شنبه هفته گذشته نرخ بهره بانکی را از 1.75 درصد به 1.25 درصد رساند. این موضوع در آینده می‌تواند بر قیمت ارزهای دیجیتال اثرگذار باشد.

رئیس بانک مرکزی بریتانیا به سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال هشدار داد.

اندرو بیلی که به عنوان رئیس آینده بانک مرکزی بریتانیا انتخاب شده است، در جلسه‌ای در پارلمان بریتانیا ارزهای دیجیتال را از اساس بی ارزش خواند و به سرمایه‌گذاران این حوزه هشدار داد که مراقب از دست رفتن سرمایه خود باشند.

بیت‌کوین در فرانسه به عنوان پول شناخته می‌شود.

دادگاهی در فرانسه بیت‌کوین را در این کشور به عنوان ارز به رسمیت شناخته است. این موضوع افزایش حجم مبادلات ارزهای دیجیتال در این کشور را در پی خواهد داشت.

هکرها در تلاش برای سرقت از دارندگان کیف پول سخت افزاری لجر

افزونه‌ای جعلی در مرورگر کروم از کاربران خواسته است که عبارت بازیابی 24 کلمه‌ای خود را در اختیار این افزونه قرار دهند. شرکت لجر در رابطه با این حمله فیشینگ به کاربران خود هشدار داده است و اعلام کرده است که این شرکت هیچ گاه چنین درخواستی را از کابران لجر لایو نخواهد کرد.

دو ماه دیگر به هاوینگ بعدی بیت کوین باقیست

آیا هاوینگ ناجی قیمت بیت‌کوین خواهد بود یا ترس شدید در بازار جهانی بر بازار ارزهای دیجیتال نیز حاکم خواهد بود؟

کرونا گریبانگیر بازار ارزهای دیجیتال

جستجوی عبارت  بیت‌کوین و ویروس کرونا در حال پیشی گرفتن از عبارت هاوینگ بیت کوین در گوگل است. این موضوع نشان می‌دهد که کماکان ترس بر بازار ارزهای دیجیتال حکمفرماست.

پلاس توکن بار دیگر به بازار ارزهای دیجیتال ضربه زد

برخی از تحلیلگران معتقدند بار دیگر طرح پانزی پلاس توکن عامل اصلی ریزش اخیر صورت گرفته در بازار ارزهای دیجیتال بوده است. کسانی که در طرح پانزی ۲.۹ میلیارد دلاری نقش داشتند، دوباره تلاش خود را شروع کرده‌اند تا از دست بیت کوین‌هایشان خلاص شوند.

حساب توییتری «Ergo» که فعالیت‌های مربوط به پلاس توکن را به دقت رصد می‌کند، تخمین می‌زند کل مبلغ فروخته شده ۱۳,۰۰۰ بیت کوین باشد که با قیمت فعلی بیت کوین، حدودا معادل ۱۰۰ میلیون دلار است.

جیهان چو: قیمت بیت کوین برمی‌گردد

جیهان چو، تحلیلگر مطرح شرکت سرمایه گذاری “کنتیک کپیتال”: نیازی به وحشت نیست. قیمت بیت‌کوین با توجه به نزدیک شدن به هاوینگ رشد شدیدی را تجربه خواهد کرد. به زودی روند بازار تغییر خواهد کرد.
جیهان چو: قیمت بیت کوین برمی‌گردد

جیهان چو، تحلیلگر مطرح شرکت سرمایه گذاری “کنتیک کپیتال”: نیازی به وحشت نیست. قیمت بیت‌کوین با توجه به نزدیک شدن به هاوینگ رشد شدیدی را تجربه خواهد کرد. به زودی روند بازار تغییر خواهد کرد.
بیل هرمان: ریزش اخیر قیمت بیت کوین به دلیل ویروس کرونا بوده است

بیل هرمان، مدیر عامل ویلشایر فینیکس:” ریزش اخیر صورت گرفته در قیمت ارزهای دیجیتال به دلیل بی ثباتی بازار جهانی در مواجهه با ویروس کرونا بوده است. اغلب سرمایه‌گذاران خرد در زمان ترس شدید در بازار، ابتدا می‌فروشند و سپس دلیل آن را می‌پرسند.”    متی گرینسپن، موسس Quantum Economics نیز چند روز قبل در مصاحبه‌ای اظهارات مشابهی کرده بود.

شرایط بحرانی بازار جهانی

ترس ویروس کرونا و رقابت نفتی بین روسیه و عربستان، بدترین روز برای سهام امریکا پس از دوشنبه سیاه سال 1987 را رقم زد. داوجونز در روز پنجشنبه 12 مارس 10 درصد افت داشته است.

ترس در بازار ارزهای دیجیتال

شاخص ترس و طمع در بازار ارزهای دیجیتال به کمترین میزان خود از آگوست 2019 رسید.

کرونا گردهمایی های بلاکچینی را با مشکل مواجه کرد

رویداد Consensus 2020، که هر ساله توسط وب سایت کوین دسک در امریکا برگزار می‌شود، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد. این رویداد از مهم‌ترین رویدادهای حوزه فناوری بلاکچین است که افراد مطرح این حوزه با حضور در آن، به چالش‌ها و آینده فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال می‌پردازند.

کاهش نرخ بهره بانکی امریکا

نرخ بهره بانکی امریکا به محدوده صفر تا 0.25 درصد کاهش یافته است. در سال 2008 این اقدام رشد طبقات امن دارایی را به دنبال داشته است. آیا این موضوع در آینده رشد قیمت بیت‌کوین را به دنبال خواهد داشت؟

راهکار جدید کوین بیس برای افزایش سرعت شبکه

کوین بیس پیشنهاد داده است تا برای کاهش کارمزد تراکنش‌ها و افزایش سرعت در شبکه از بچینگ یا دسته کردن تراکنش‌ها در شبکه استفاده شود. با استفاده از این قابلیت، تراکنش‌های درون زنجیره‌ای به صورت یک تراکنش واحد صورت می‌گیرند.

دیدگاه‌ متفاوت تحلیلگران نسبت به آینده بازار ارزهای دیجیتال

تایلر وینکلواس: آینده ارزهای دیجیتال روشن است. موسس صرافی جیمینای کماکان نسبت به رشد قیمت بیت‌کوین در آینده خوش‌بین است.

پیتر برنت تحلیل‌گر مطرح بازار کالا که در گذشته دیدی صعودی نسبت به آینده قیمت بیت‌کوین داشت، اکنون معتقد است قیمت بیت‌کوین در آینده به صفر خواهد رسید.

تون ویز (تحلیلگر بازار ارزهای دیجیتال): اگر قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ به 2000 دلار هم برسد جای نگرانی نخواهد بود.

مایک نووگراتز: سال 2020 سال درخشش بیت کوین است و لازم است که وجود داشته باشد. مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال معتقد است امسال شرایط اقتصاد جهانی در وضعیتی قرار دارد که بیت کوین برای آن ایجاد شده بود.

دن مورهد (Dan Morehead) موسس و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتالی پنترا کپیتال (Pantera Capital) معتقد است که بحرانی اقتصادی کنونی دنیا در تاریخ بی سابقه است و در ادامه بازارهای جهانی شدیدترین ریزش تاریخی خود را تجربه خواهند کرد. وی همچنین گفته است اگرچه بازار ارزهای دیجیتال در ابتدای ریزش بازارهای جهانی با آن کوریلیشن داشته است اما در ادامه این بازار به طور مستقل خواهد کرد و در سال 2020 سقف قیمتی جدید ارزهای دیحیتال را تجربه خواهیم کرد.

تویوتا هم بلاکچینی می‌شود

شرکت تویوتا از آزمایشگاه بلاکچین خود رونمایی کرد. این آزمایشگاه به دنبال سرعت‌بخشی در اجرای جهانی چندین پلتفرم موجود مبتنی بر بلاک چین است.

رشد جستجوی بیت کوین در چین

جستجوی عبارت بیت کوین در مرورگر چینی بیدو (Baidu) 183 درصد افزایش یافته است. آیا این موضوع رشد تقاضای بیت کوین در شرق آسیا را نشان می‌دهد؟

تقاضای آزادی برای یکی از مشهورترین افراد دارک وب

275 هزار امضا برای آزادی راس اولبریکت خالق بازار جاده ابریشم در دارک وب جمع آوری شده است. خانواده و حامیان اولبریکت معتقدند حکم حبس ابد برای وی منصفانه نیست و درخواست تجدید نظر دارند.

اتمام فروش دور اول انت ماینر s19

دور اول فروش دستگاههای انت ماینر S19 که مخصوص ساکنان چین بود، در کمتر از 24 ساعت به پایان رسید. قیمت این دستگاهها بین 2180 دلار تا 2920 دلار است که در اواسط ماه می به مشتریان تحویل داده خواهند شد.

کایزر: احتمال دارد چین رو روسیه به سمت ذخیره بیت‌کوین پیش بروند

مکس کایزر: احتمال دارد که چین و روسیه بیت کوین به ذخایر دیجیتال خود اضافه کنند. همچنین امریکا نیز ممکن است  برای جلوگیری از افسارگسیختگی دلار برگشت به طلا را تدارک ببیند.

دلار دیجیتال به عنوان راهکاری برای مبارزه با کرونا در امریکا مطرح شد

. اصطلاح دلار دیجیتال به معنای یک موجودی به صورت دلار است که متشکل از ورودی‌های یک دفتر کل دیجیتال است که به عنوان بدهی در حساب‌های هر یک از بانک‌های فدرال رزرو ثبت می‌شود یا یک واحد ارزش الکترونیکی است که توسط یک موسسه مالی واجد شرایط (که توسط هیئت مدیره سیستم فدرال رزرو تعیین شده است)، قابل بازپرداخت است.

اما در نسخه جدید پیش نویس لایحه‌ محرک اقتصادی در سنای آمریکا که شامل ۱,۴۰۰ صفحه است، هیچ نامی از دلار دیجیتال آورده نشده است.اما پیش از این کمیسیون خدمات مالی مجلس در روز چهارم فروردین قوانینی را در این رابطه وضع کرد که به طور قاطع الزام اجرای طرح دلار دیجیتال را برای ارسال کمک به کارگران و خانواده‌ها را مطرح می‌کند

پاول سینگر توییتر را در اختیار گرفت

پاول سینگر که سهام قابل توجهی از شرکت توییتر را در اختیار گرفته است، از مخالفان سر سخت بیت کوین و ارزهای دیجیتال است. در صورتی که وی در آینده باعث جایگزینی جک دورسی مدیرعامل توییتر شود، ارزهای دیجیتال یکی از مشهورترین حامیان خود را از دست خواهد داد.

صرافی‌های هیوبی و okex ضرر کاربران خود را جبران خواهند کرد

صرافی های هیوبی و OKEX اعلام کردند که ضرر کاربران خود را جبران خواهند کرد. در طول دو هفته گذشته با نوسانات شدید قیمت بیت‌کوین حجم مبادلات ارزهای دیجیتال به شدت افزایش یافت و پلتفرم صرافی‌های هیوبی و OKEX با مشکل مواجه شدند. 

اگرچه سیستم های معاملاتی باید انعطاف پذیر و مقاوم باشند، اما نباید صرافی‌های ارز دیجیتال را برای اتفاقات اخیر مقصر دانست. پلتفرم های بازار بورس نظیر Robinhood و حتی بازار بورس نیویورک نیز با اختلالات کوتاه مدتی مواجه بوده اند.

چاپ نامحدود پول توسط امریکا؟

نیل کشکاری، رییس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس، در مصاحبه‌ی اخیر خود اظهار داشته است که بانک فدرال رزرو امکان انتشار دلار به‌طور نامحدود را دارد. وی در مصاحبه خود با شبکه CBS  گفت:

“امکان چاپ پول به‌طور نامحدود» به معنای واقعی دستور کنگره است. کنگره‌ی آمریکا به بانک فدرال فدرال رزرو اختیار داده است تا نقدینگی مورد نیاز سیستم مالی را تامین کند.”

زندی: اقتصاد امریکا در سه مرحله سقوط خواهد کرد

مارک زندی، تحلیلگر ارشد مودی آنالیتیکس معتقد است اقتصاد امریکا در سه مرحله سقوط خواهد کرد:

نخستین موج هم‌اکنون در حال وقوع است، در این موج کسب و کارها تعطیل می‌شوند و اقتصاد متوقف می‌گردد. موج بعدی با از دست رفتن موقعیت‌های شغلی نمایان خواهد شد. موج سوم زمانی اتفاق می‌افتد که مردم بدانند ارزش بسیار کمتر دارند، به‌ویژه بازنشستگان که تنها از طریق مستمری بازنشستگی زندگیشان را سپری می‌کنند. زمانی که آن‌ها این شرایط را درک کنند هزینه‌کردشان را کاهش خواهند داد و در نتیجه تبعات اقتصادی بدتری را در این رابطه شاهد خواهیم بود..

استخدام مدیر احراز هویت توسط بیتمکس

صرافی بیتمکس به دنبال استخدام مدیر احراز هویت است؛ به نظر می‌رسد این صرافی در آینده‌ای دور یا نزدیک احراز هویت کاربران خود را الزامی کند.

ماینرها به بیت‌کوین رو آورده اند

توماس هلر، مدیر توسعه ابر استخر ماینینگ F2Pool، اخیرا در مصاحبه‌ای اظهار داشته است که بسیاری از استخراج کنندگان آلتکوین‌ها، تمام عواید خود را به بیت‌کوین تبدیل می‌کنند.

انتقال 64000 بیت کوین به یک کیف پول

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در طول هفته‌های گذشته، یک کیف پول که دارنده آن مشخص نیست مبالغ زیادی بیتکوین را از صرافی هیوبی به آدرس خود منتقل کرده است.  در حال حاضر دارایی این کیف پول 64000 بیت‌کوین می‌باشد. برخی از معامله‌گران این موضوع را عاملی برای صعود بعدی قیمت بیت‌کوین عنوان کرده‌اند.

کرونا چاپ پول را به یک اپیدمی تیدیل کرده است

راه حل بانک‌های مرکزی دنیا برای مواجهه با بحران اقتصادی ناشی از کرونا روشن کردن دستگاه‌های چاپ پول است. قرار است فدرال رزرو بدون هيچ محدوديتى، دلار به بازار تزريق كند و از اقتصاد امريكا در برابر يك ركود تورمى محتمل حمايت كند. این مساله باعث شده تا شاخص دلار تضعیف شود و به عدد 100 نزدیک گردد.

دومین افت تاریخی سختی شبکه بیت کوین

افت اخیر قیمت بیت کوین باعث شد سختی شبکه بیت‌کوین حدود 16 درصد کاهش یابد. طبق داده‌های استخر f2pool، افت شدید قیمت بیت کوین باعث شد تا با احتساب ۵ سنت به ازای هر کیلووات‌ساعت هزینه برق، بیش از ۲۰ مدل از ماینرهای فعال در شبکه از حالت سوددهی خارج شوند.

رشد بیتکوین در توییتر و ضعف آلتکوینها

استفاده از عبارت بیت‌کوین در سه ماهه اول سال  2020 دو برابر شده است. این در حالی است که بر اساس آمارهای سایت bitinfocharts.com، آلتکوین‌ها در توییتر ضعف شدیدی داشته اند و به کمترین میزان منشن در 2-3 سال اخیر رسیده‌اند.

رشد مبادلات ارزهای دیجیتال و افزایش حسابهای کاربری جدید

یویا هسگوا (Yuya Hasegawa)، تحلیلگر صرافی ارز دیجیتالی ژاپنی بیت‌بانک (Bitbank ) اخیرا در پستی در وبلاگ رسمی این شرکت اعلام کرده است که حجم مبادلات ارزهای دیجیتال و تعداد حساب‌هایی که جدیدا باز می‌شوند، رو به افزایش است. این موضوع نشان می‌دهد خرده فروشان به دنبال خرید بیت‌کوین در قیمت‌های پایین هستند. در شروع روند صعودی پس از ریزش شدید صورت گرفته در قیمت ارزهای دیجیتال در سال 2018، این موضوع مشاهده نشده است.

مایکروسافت هم ارز دیجیتال خود را عرضه خواهد کرد

مایکروسافت به دنبال ایجاد ارز دیجیتالی پیشرفته با الگوریتم اثبات کار است. اما این بار اثبات کار به معنای استفاده از کار و فعالیت نیروی انسانی است؛ دویدن، فکر کردن و مشاهده یک برنامه تلوزیونی می‌تواند به شما در استخراج ارز دیجیتال آتی مایکروسافت کمک کند.

پیتر شف: بحران اقتصادی هنوز شروع نشده است

پیتر شف تحلیلگر مطرح بازارهای جهانی در مورد شرایط فعلی اقتصاد جهان در مصاحبه ای گفت:

“اگر فکر می‌کنید، اتفاقات فعلی یک بحران اقتصادی است در اشتباهید. این یک بحران حوزه سلامت است. بحران اقتصادی، به دنبال این بحران و به سبب درمان پولی و مالی ایجاد خواهد شد. این بحران نه تنها از بحران اقتصادی قبلی هم بدتر است، بلکه از رکورد بزرگ هم بزرگتر خواهد بود.”

افزایش فروش بیت کوین توسط ماینرها

هفته گذشته ماینرها بیشتر از تولید خود فروخته‌اند. آیا تاثیر بحران کرونا بر مزارع ارز دیجیتال شدت گرفته است یا امید در بازار کریپتوکارنسی در میان ماینرها نیز کاهش پیدا کرده است؟

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.