اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم فروردین 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم فروردین 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب با سیگنال همراه شوید تا مهم ترین اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم فروردین 1398) را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش سیگنال افزایش قیمت بیت کوین در هفته گذشته و اخبار مرتبط با تکنولوژی بلاک چین از مهم ترین رویدادهای هفتگی ارزهای دیجیتال (منتهی به 23 فروردین 98) بودند که در ادامه هر کدام را بصورت جداگانه بررسی خواهیم نمود:

رکورد جدید حجم معاملات آتی بیت کوین شکسته شد

در اوایل هفته توییتی از سوی بازار مشتقات پیشروی ایالات‌متحده آمریکا، گروه بورس بازرگانی و کالای شیکاگو (CME Group)، منتشر شد مبنی بر اینکه  قراردادهای آتی بیت کوین این گروه، روز ۴ آوریل (۱۵ فروردین)، رکورد جدیدی را در حجم معاملات به ثبت رسانده است. در این توییت آمده است که روز ۴ آوریل، قراردادهای آتی بیت کوین این گروه، به بالاترین میزان خود رسید و از مرز ۲۲۵۰۰ قرارداد (تقریباً ۱۱۲۷۰۰ بیت کوین) عبور کرد. رکورد قبلی در تاریخ ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) اتفاق افتاده بود که گفته می‌شود بیش از ۱۸۳۰۰ قرارداد (۶۴۳۰۰ بیت کوین) منعقد گردید.

صرافی کوین بیس در لیست برترین شرکت‌های سال ۲۰۱۹ لینکدین قرار گرفت

صرافی ارز دیجیتال آمریکایی کوین بیس (Coinbase)، موفق شد تا به عنوان تنها شرکت فعال در حوزه ارزهای دیجیتال در فهرست محبوب‌ترین شرکت‌های لینکدین در سال ۲۰۱۹ قرار گیرد. این نتایج در روز ۳ آوریل (۱۴ فروردین) تایید شد. بررسی سالانه‌ای که بر اساس محبوبیت شرکت‌ها در بین کارکنان آن این رده‌بندی را انجام می‌دهد، کوین‌بیس را در رده ۳۵ام از این فهرست ۵۰تایی قرار داد.

جاستین سان: امکان همکاری ترون با اتریوم

جاستین سان، بنیان گذار و مدیر عامل شرکت ترون در گفتگویی که با پادکست Crypto Chick در تاریخ 6 آوریل انجام داد، اعلام کرد که از نظر او امسال اکوسیستم ترون وارد یک همکاری رسمی با اتریم خواهد شد. با توجه به اینکه ترون به عنوان یکی از مهمترین رقبای اتریم مطرح است این اظهار نظر از جانب جاستین سان مورد توجه قرار گرفت.

صرافی کوین بیس از ارزهای دیجیتال EOS ،Augur و Maker پشتیبانی میکند

کوین‌بیس پرو (Coinbase Pro)، سرویس حرفه‌ای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و ارائه‌دهنده خدمات کیف پول از سوی صرافی آمریکایی کوین‌بیس، پشتیبانی از ایاس (EOS)، آگر (REP) و مِیکر (MKR) را به خدمات خود افزود. این خبر در روز ۸ آوریل در یک پست وبلاگ اعلام شد. در این پست آمده است که این پلتفرم در حال حاضر انتقال درون پلتفرمی ایاس، آگر و میکر را می‌پذیرد و حداقل ۱۲ ساعت پیش از فعال شدن معاملات، امکان سپرده‌گذاری را فعال خواهد کرد.

چین به دنبال ممنوعیت استخراج بیت کوین

روز دوشنبه (۱۹ فروردین ۹۸) کمیسیون توسعه و اصلاح ملی چین، استخراج ارزهای دیجیتال را در فهرست ۴۵۰ فعالیت بی‌فایده و خطرناک قرار داد که باید از بین بروند. فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال به خاطر ایجاد حجم زیادی از پسماندهای الکترونیکی و نیز مصرف بالای برق در این فهرست قرار گرفته است. روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست اعلام کرد پس از دریافت نظرات کارشناسی، این طرح تا روز ۷ می (۱۷ اردیبهشت ۹۸) اجرایی می‌شود.

فیس بوک به دنبال جذب ۱ میلیارد دلار سرمایه خطرپذیر

بر اساس گزارش های موجود، فیس‌بوک به دنبال حمایت شرکت های مختلف سرمایه گذاری خطرپذیر     (VC)  برای توسعه توکن دیجیتال مورد نظر خود است. روز دوشنبه ۸ آوریل (۱۹ فروردین)، خبرنگار فناوری نیویورک تایمز، این خبر را در صفحه توییتر خود منتشر کرد. ناتانیال پاپر، خبرنگار فناوری نیویورک تایمز، ضمن اشاره به منابع آشنا با این موضوع، اظهار داشت که فیسبوک به دنبال یک سرمایه ۱ میلیارد دلاری است تا پروژه ارز دیجیتال خود را توسعه بخشد.

مرورگر موزیلا فایرفاکس استخراج غیرقانونی ارزهای دیجیتال را مسدود می‌کند

بنا بر پست منتشرشده در تاریخ ۹ آوریل (۲۰ فروردین)، مرورگر موزیلا فایرفاکس، بزرگ‌ترین مرورگر متن باز، در نسخه‌های به روز رسانی شده‌، تدابیر امنیتی جدیدی را در قبال بدافزاهای ماینینگ در نظر گرفته است. موزیلا در نسخه‌های جدید فایرفاکس، نایتلی ۶۸ (Nightly 68) و بتا ۶۷ (Beta 67)، در بخش مجموعه حفاظت‌های مسدودسازی محتوای مرورگر، سطح حفاظت جدیدی را برای مقابله با بدافزارهای ماینینگ و حملات هک اثر انگشت ایجاد کرده است.

اپرا مرورگر مجهز به کیف پول اتریوم برای دسکتاپ عرضه کرد

اپرا به طور رسمی، نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر جدیدش را که به کیف پول ارز دیجیتال مجهز شده است، راه‌اندازی کرد. این شرکت، روز سه‌شنبه اعلام کرد که این مرورگر که ریبورن ۳ (Reborn 3) نام دارد، اکنون برای سیستم‌عامل‌های مک، ویندوز و لینوکس در دسترس است. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا با برنامه های غیرمتمرکز (Dapp) مبتنی بر بلاک چین وب نسل سوم (Web 3)، به جستجو پرداخته و تعامل داشته باشند.