اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته چهارم مرداد ماه 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته چهارم مرداد ماه 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب با سیگنال همراه شوید تا مهم ترین اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال را در هفته چهارم مرداد ماه 1398 مورد بررسی قرار دهیم.

گزارش های منتشرشده در رابطه با ارزهای دیجیتال از مهم ترین رویدادهای هفته چهارم مرداد ماه 1398 بوده است که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم:

بکت (Bakkt) پیشتاز کسب تاییدیه کمیسیون معاملات آتی کالای امریکا

بکت (Bakkt) برای قراردادهای آتی بیت‌کوین موفق به دریافت تاییدیه از کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) شد تا بیت‌کوین را برای قراردادهای آتی ذخیره کند. این قراردادها حق خرید و فروش بیت کوین در دوره‌های زمانی مختلف را به سازمان‌ها می‌دهند. بکت 23 سپتامبر را به عنوان تاریخ شروع معاملات بیت‌کوین اعلام کرد.

دیورسیفای (DeversiFi)، صرافی غیرمتمرکز بیتفینکس در انتظار راه‌اندازی

این صرافی قرار است جایگزین صرافی غیرمتمرکز دیگر این شرکت یعنی اتفینکس شود. اتفینکس با دیورسیفای ادغام خواهد شد و قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه می‌کند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به لوریج و معاملات با ضریب اهرمی اشاره نمود.

از دیگر ویژگی‌های مهم این صرافی، قابلیت وام‌‍دهی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا به طور مستقیم از طریق دیورسیفای، وام بدهند یا بگیرند. طبق بیانیه بیتفینکس؛ تمام دیتای صرافی اتفینکس تا ماه سپتامبر امسال به بیتفینکس منتقل خواهد شد و بعد این صرافی از دسترس خارج خواهد شد.

استخراج رمزارزها و نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرده که استخراج پذیری رمزارزها بنا به نوع رمزارز و توان پردازشی مورد استفاده، نیازمند هزینه‌های جاری متفاوتی خواهد بود و مصرف برق در همه رمزارزها قابل توجه نیست؛ همچنین در مورد برخی دیگر از رمزارزها، یک منبع پردازشی بلااستفاده با کمک فناوری رمزارزها قابل استفاده و معامله می‌شود. استخراج رمزارزها در ساعات افت تقاضای مصرف برق می‌تواند ضریب بار برق را تصحیح و سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید برق با استفاده از منابع فسیلی ارزان را توجیه پذیر کند.

بیت‌کوین در جمع ارزهای پشتیبانی شده فروشگاه غیرمتمرکز سامسونگ

سامسونگ، بیت‌کوین را به ارزهای پشتیبانی شده در فروشگاه غیرمتمرکز خود موسوم به بلاکچین کی استور (Blockchain Keystore) اضافه کرد. بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط وب‌سایت رسمی سامسونگ، بلاکچین کی استور از شش دستگاه S10e، S10، S10+، S10 5G، Note10 و Note10+، پشتیبانی می‌کند و در شش منطقه جغرافیایی کانادا، آلمان، کره جنوبی، اسپانیا، سوئیس، ایالات‌متحده و بریتانیا در دسترس است.

خروج ماینرهای ایرانی از کشور

سپهر محمدی رئیس هیات مدیره انجمن بلاکچین ایران با اشاره به این موضوع که بسیاری از دستگاه‌های ماینینگ از ابتدای تابستان خاموش هستند تصریح کرد: متاسفانه بسیاری از فعالان این صنعت در حال خروج از کشورند و کشورهایی نظیر روسیه و قزاقستان را به عنوان مقصد فعالیت خود در نظر گرفتند.

تعویق بررسی پذیرش صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) برای بیت کوین

مدتی است که سه ETF بیت کوین به کمیسیون بورس اوراق بهادار امریکا (SEC) ارائه شده است. اما SEC قصد دارد تا تایید آنها را تا حداکثر مهلت قانونی خود به تعویق بیاندازد

انتشار جزییات حملات سایبری کره شمالی توسط سازمان ملل

پس از افشاگری سازمان ملل از حملات سایبری کره شمالی و جمع آوری 2 میلیارد دلار از این طریق، تفصیل این گزارش نیز منتشر شد. هکرها بیشتر کره جنوبی را مورد هدف قرار داده‌اند. 10 مورد حمله به کره جنوبی، سه مورد به هند، 2 مورد به بنگلادش در این گزارش منتشر شده است.
هکرهای کره شمالی، فعالیت خود را از سه طریق انجام می دهند :
اجرای حملات از طریق سیستم ارتباطی مالی بین بانکی جهان(سوئیفت)، سرقت رمزارز از صرافی‌ها و کاربران و استخراج رمزارز از رایانه‌ها

قطع دسترسی حساب‌ها در صرافی بایننس

صرافی بایننس در روز پنجشنبه 24 مرداد (15 آگوست) در ساعت 5:30 به وقت ایران به مدت 8 ساعت دسترسی کاربران را قطع نمود. دلیل این موضوع به روزرسانی اعلام شده است. بهینه‌سازی کارکرد API از تغییرات صورت گرفته در این آپدیت است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.