اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته پایانی مرداد ماه 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته پایانی مرداد ماه 1398)
خلاصه اخبار

ویتالیک بوترین خالق اتریوم، در مصاحبه با شبکه The Star چنین اظهار کرد که بلاکچین‌های امروزی نتوانسته‌اند مشکل مقیاس‌پذیری را حل کنند. مدیر صرافی بایننس به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و ابراز داشت که این مشکل در مورد بلاکچین‌های قدیمی‌تر صدق می‌کند و بلاکچین‌های امروزی توانسته‌اند مشکل مقیاس‌پذیری را حل کنند.

گزارش های منتشرشده در رابطه با ارزهای دیجیتال از مهم ترین رویدادهای هفته پایانی مرداد ماه 1398 بوده است که در ادامه آنها را بررسی می‌کنیم:

اختلاف نظر بنیان‌گذار بایننس و خالق اتریوم بر سر مقیاس‌پذیری بلاکچین‌های امروزی

ویتالیک بوترین خالق اتریوم، در مصاحبه با شبکه The Star چنین اظهار کرد که بلاکچین‌های امروزی نتوانسته‌اند مشکل مقیاس‌پذیری را حل کنند. مدیر صرافی بایننس به این صحبت‌ها واکنش نشان داد و ابراز داشت که این مشکل در مورد بلاکچین‌های قدیمی‌تر صدق می‌کند و بلاکچین‌های امروزی توانسته‌اند مشکل مقیاس‌پذیری را حل کنند.

تحلیل‌گر مطرح، لری سرمک در پاسخ به صحبت‌های چانگ پنگ ژئو پیامی را در توییتر منتشر نمود:

حل شدن مشکل مقیاس‌پذیری در بلاکچین‌های جدید به صورت کامل رفع نشده است. ترون و EOS و بایننس‌کوین فاکتورهای دیگری مانند غیر متمرکز بودن و سانسور را فدای مقیاس‌پذیری کرده‌اند.

کاخ سفید: ارزهای دیجیتال برای قاچاقچیان مواد مخدر بسیار محبوب است

در دستورالعمل مشورتی کاخ سفید از موسسات مالی خواسته شده است تا اطلاعات مربوط به تراکنش‌های رمزارزها را جمع‌آوری کنند.  طبق گزارش‌ها تولیدکنندگان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان مواد مخدر غیرقانونی برای خرید مواد شیمیایی اولیه یا مواد مخدر از ارزهای دیجیتالی مانند بیت‌کوین، مونرو، اتریوم و بیت کوین‌کش استفاده می‌کنند.

ونوس گزینه رقابتی بایننس با فیس‌بوک

بایننس قصد دارد پروژه‌ای با نام ونوس راه‌اندازی کند که هدفش بومی‌سازی استیبل‌کوین‌ها در جهان است.

معاون وزیر ارتباطات‌: باید به ارزهای دیجیتال آزادی عمل داد ولی نه آنقدر که جایگزین پول ملی شود

امیر ناظمی معاون وزیر ارتباطات در مصاحبه با ایرنا در پاسخ به اینکه اگر صنعت استخراج ارزهای دیجیتال شکست بخورد گفت می‌توان تجهیزات ماینینگ را برای ارائه سرویس به دیتاسنترها و مراکز پردازشی کشور استفاده کرد. وی همچنین در مورد تعیین قیمت برق صادراتی برای دستگاه‌های استخراج چنین اظهار کرد:

اگر نیروگاه‌ها می‌توانستند تمام بار اضافی ظرفیت برقشان را به فروش برسانند چرا تاکنون این کار را انجام نداده‌اند؟ راه حل ما این است که کل برق تولیدی را از مصرف داخلی و صادرات کاهش داده و آن را در یک بازار عرضه و تقاضا به فروش برسانند.

ProgPow جایگاهی در آپدیت استانبول اتریوم نخواهد داشت

بنا به گزارش منتشر شده، پروتکل ProgPow که قصد دارد مزیت‌هایی را برای ماینرهای اتریوم با GPU و کارت‌های گرافیک نسبت به دستگاه اسیک ایجاد کند، تحت عنوان استانبول 2 در ابتدای سال آینده میلادی پیاده‌سازی خواهد شد.

راکوتن صرافی رمز ارزی خود را راه اندازی کرد

راکوتن، بزرگترین سایت تجارت الکترونیکی در ژاپن که از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی دنیا و اسپاسنسر باشگاه بارسلونا است، به صورت رسمی صرافی رمزارزی خود را راه اندازی کرد. مشتریانی که حساب بانکی راکوتن دارند با وارد کردن اطلاعات شخصی و ایجاد درخواست می‌توانند کیف پول راکوتن را در اختیار داشته باشند.

مهلت دوهفته‌ای دادگاه عالی هندوستان به بانک مرکزی جهت توضیح در مورد ارزهای دیجیتال

دادگاه عالی هندوستان 2 هفته به بانک مرکزی فرصت داده است تا دلیل ممنوع کردن مبادلات ارزهای دیجیتال را مشخص کند. بانک مرکزی هند، بانک‌ها و موسسات مالی را از دادن خدمات به فعالین حوزه ارزهای دیجیتال منع کرده است. این چالش‌ها پس از تصمیم دولت بر غیرقانونی اعلام کردن ارزهای دیجیتال اعلام شده است.

دانشمندان هسته‌ای اوکراین نیز به جمع ماینرها پیوستند

سازمان امنیتی اوکراین (SBU)، تعدادی از دانشمندان هسته‌ای زرادخانه یوژنووکرینسک را به خاطر استفاده از تجهیزات هسته‌ای جهت استخراج ارزهای دیجیتال دستگیر نمود.

روی آوردن دانشمندان هسته‌ای به استفاده از تجهیزات نیروگاه‌ها در استخراج ارزهای دیجیتال امر جدیدی نیست و در فوریه 2018 نیز روسیه تعدادی از مهندسان هسته‌ای خود را به جرم سوء‌استفاده از ابرکامپیوترهای نیروگاه‌های هسته‌ای بازداشت نمود.

دیوید چام، خالق ای‌کش از رمزارز خود رونمایی کرد

چام در پستی که در 20 آگوست منتشر کرد از عرضه اولیه پراکسیس در شش ماه آینده خبر داد. به گفته وی این رمزارز در برابر حمله کامپیوترهای کوانتومی مقاوم خواهد بود. حل مشکلات مقیاس‌پذیری، حریم خصوصی و امنیت نقاط هدف این رمزارز می‌باشند.

سیل و طوفان در چین سختی شبکه بیت کوین را تحت تاثیر قرار داد

باران شدید در کوهستان‌های سیچوان و منطقه آبا، جاری شدن گل و لای در 17 استان چین را به همراه داشته است. این امر موجب آسیب‌دیدگی صنعت ماینینگ در برخی از استان‌های این کشور شد و میانگین نرخ هش شبکه بیت‌کوین 1 اگزاهش کاهش یافت.

سانتاندر گروپ استفاده از محصولات ریپل را بیشتر می‌کند

ابربانک اسپانیایی سانتاندر گروپ برای مشتریان امریکای لاتین خود مسیر پرداختی ایجاد می‌کند تا با استفاده از برنامه موبایل One Pay FX بتوانند به صورت رایگان و فوری به ایالات متحده پول ارسال کنند. سانتاندر سال گذشته برنامه  One Pay FX  را در چهار کشور اسپانیا، انگلیس، برزیل و مجارستان راه‌اندازی کرد و بیش از نیمی از سود سال گذشته خود را از این راه کسب کرد.

رهبر معترضان هنگ کنگ از مردم خواست تا حساب‌های بانکی خود را تخلیه کنند

اعتراضات 4 ماهه هنگ‌ کنگ کماکان ادامه دارد. چن هاوتیان، رهبر معترضان هنگ کنگ برای کاهش تاثیر بانک چین بر اقتصاد هنگ کنگ از مردم خواست تا از حساب‌های بانکی خود خارج شوند. این موضوع در بین طرفداران بیت کوین در توییتر بسیار خبرساز شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.