اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم خرداد 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم خرداد 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب با سیگنال همراه شوید تا مهم ترین اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم خرداد 1398) را مورد بررسی قرار دهیم.

گزارش های منتشرشده در رابطه با پذیرش آلت کوین ها در صرافی های مطرح و اخبار منع شدن کاربران ایرانی در صرافی غیر متمرکز بایننس از جمله مهم ترین رویدادهای هفته سوم خرداد 1398 بودند که در ادامه هر کدام را بصورت جداگانه بررسی خواهیم نمود:

صرافی کوین بیس ایاس (EOS) را اضافه می‌کند

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم خرداد 1398)

بر اساس اطلاعیه‌ای که در روز ۳۰ می (۹ خرداد) منتشر شد، صرافی آمریکایی ارز دیجیتال و خدمات کیف پول کوین‌بیس (Coinbase)، پشتیبانی از ای او اس (EOS) را به خدمات خود افزود. گزارش‌ها حاکی از آن است که این صرافی از خدمات مربوط به خرید و فروش و سپرده‌گذاری ای او اس در تمامی قلمرو حوزه فعالیت خود به استثنای نیویورک و بریتانیا پشتیبانی خواهد کرد.

رئیس بانک فدرال آلمان درباره پذیرش ارزهای دیجیتال هشدار داد

به گزارش خبرگزاری رویترز در ۲۹ می رئیس بانک فدرال آلمان به بانک‌های مرکزی کشورهای دیگر درباره خطرات بالقوه به رسمیت شناختن ارزهای دیجیتال هشدار داد. جنز ویدمان (Jens Weidmann)، رئیس بانک مرکزی آلمان (BBK)  و عضو هیئت‌امنای بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی (BIS)، مدعی شده است که پذیرش «پول‌ دیجیتال» می‌تواند باعث بی‌ثبات شدن سیستم‌های مالی در دوران بحران‌های اقتصادی شود. این اقتصاددان آلمانی اظهار داشت که دسترسی آسان به ارزهای دیجیتال باعث تسریع روند سقوط وام‌دهندگان (موسسات مالی) و ایجاد یک تغییر بنیادین در مدل کسب‌وکار بانک‌ها، حتی در یک وضعیت اقتصادی مطلوب، خواهد شد.

شبکه اجتماعی غیرمتمرکز ایاس ساخته شد

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم خرداد 1398)

کمپانی Block.one، شرکت مادر و پشتیبان بلاک چین EOS، هفته گذشته در یک کنفرانس از شبکه اجتماعی جدیدی بر پایه بلاکچین به نام ویس (Voice) رونمایی کرد. مدیر عامل این شرکت، Voice را نقطه مقابل شبکه های اجتماعی موجود توصیف کرده و آن را پلت فرمی کاملا شفاف می داند که همه مزایا و سود کسب شده آن به کاربران تولیدکننده محتوا باز می گردد.

پلیس FBI : کره شمالی در پاسخ به تحریم‌های آمریکا ارز دیجیتال سرقت می‌کند

تونیا اوگورتز (Tonya Ugoretz)، معاون رئیس بخش سایبری FBI اعلام کرد که محدودیت‌های مالی، فعالان دولتی کره شمالی را به‌سوی ارتکاب جرائم سایبری سوق داده است. طبق گزارش کوین تلگراف، کره شمالی متهم است که در چندین حمله گسترده سایبری شامل باج افزارها و دزدی‌های ارزهای دیجیتال نقش داشته است. این حملات دامنه گسترده‌ای، از حمله‌های سراسری مثل حمله باج افزار WannaCry در سال ۲۰۱۷ تا حمله‌های هدفمند علیه صرافی‌ها در کره جنوبی و کشورهای مجاور را در بر می‌گیرد.

کاربران ایرانی به‌طور رسمی از فعالیت در صرافی غیرمتمرکز بایننس منع شدند

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم خرداد 1398)

صرافی غیرمتمرکزی که توسط صرافی بزرگ و معتبر بایننس توسعه یافته است، دسترسی کاربرانش را از ۲۹ کشور مسدود خواهد کرد. این صرافی غیرمتمرکز (DEX)، هنگامی که کاربران از یکی از مناطق ممنوعه به این پلتفرم وارد می‌شود، این محدودیت را از طریق پیامی به اطلاع آن‌ها می‌رساند. تاریخ اجرای این محدودیت 1 جولای 2019 خواهد بود.

فیس‌بوک با مقامات آمریکایی برای عرضه ارز دیجیتال مذاکره می‌کند

فیس‌بوک، غول رسانه‌ی اجتماعی، مذاکرات خود را در خصوص راه‌اندازی ارز دیجیتال باثبات اختصاصی، با کمیسیون معاملات کالای ایالات متحده (CFTC) آغاز کرده است. طبق گزارش کوین دسک، روز یک‌شنبه‌ هفته گذشته، روزنامه‌ی فایننشیال تایمز اعلام کرد که کریستفر جیانکارلو (Christopher Giancarlo)، رئیس این کمیسیون، گفتگوهای اولیه‌ را با فیس‌بوک آغاز کرده است.

گزارش‌های اخیر نیز حاکی از آن هستند که فیس‌بوک با مقامات دولت آمریکا و بریتانیا در خصوص فرصت‌ها و مسائل قانون‌گذاری ارز دیجیتال باثبات خود، یعنی گلوبال‌کوین (GlobalCoin)، به مذاکره پرداخته است.

ارز دیجیتال جان مک‌آفی پاییز امسال عرضه خواهد شد

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم خرداد 1398)

جان مک‌آفی، چهره خبرساز حوزه ارز دیجیتال که برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز نامزد شده است، اخیرا اعلام کرده که ارز دیجیتال مستقل خود را عرضه خواهد کرد. به نقل از کوین‌‌تلگراف، مک‌آفی این خبر را در ۲۹ می و در توییتر خود اعلام کرد. با استناد به سایتی که این ارز دیجیتال در آن «سکه آزادی مک آفی» نام گرفته، زمان عرضه آن در حدود پاییز امسال خواهد بود.

راه‌اندازی پلتفرم جهانی معامله ارز دیجیتال بدون تحریم برای کاربران ایرانی

راجر ور (Roger Ver)، از فعالان مشهور بیت کوین و از بنیان‌گذاران اصلی بیت کوین کش، در توییتر خود از ایجاد پلتفرمی برای خرید و فروش «بیت کوین کش» خبر داد که در آن ساکنان کشورهای تحت تحریم از جمله ایران می‌توانند بدون محدودیت و بلوکه شدن وجوه، در آن معامله بیت کوین کش انجام دهند. وی در توییتر خود اعلام کرد که کاربران ایرانی می‌توانند با مراجعه به آدرس Local.bitcoin.com بدون هیچ محدودیتی، به خرید و فروش «بیت کوین کش» بپردازند.

فیسبوک در ماه جاری ارز دیجیتال خود را رسما معرفی می‌کند!

بر اساس گزارشCNBC، فیس‌بوک، غول صنعت شبکه‌های اجتماعی، قصد دارد تا طی ماه جاری میلادی (ژوئن) برنامه‌های خود در ارتباط با پروژه ارز دیجیتال خود را رسمی کند. به‌این‌ترتیب کارکنان فیس‌بوک که بر روی این پروژه کار می‌کنند، می‌توانند حقوق خود را به‌وسیله همین ارز دریافت کنند.

اپل گام نخست را برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال برداشت

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته سوم خرداد 1398)

به نقل از نشریه فوربز، این شرکت به تازگی در رونمایی از سیستم عامل جدید خود یعنیiOS13  اعلام کرد که این سیستم‌عامل یک قابلیت جدید به نام «کریپتوگرافیکـ» (Cryptographic)، دارد که جعبه ابزار ویژه توسعه‌دهندگان است. اپل که همواره تعریف جدیدی از تکنولوژی ارائه داده، به راحتی کاربر همواره به عنوان یک اولویت نگریسته است. حرکت این شرکت به سمت ارزهای دیجیتال می‌تواند مفاهیم سخت و پیچیده ارزهای دیجیتال را با رابط کاربری بهبود یافته‌ای در اختیار طیف وسیعی از کاربران قرار دهد.

عرضه اولین ارز دیجیتال باثبات صرافی بایننس در آینده‌ای نزدیک

در مصاحبه تلفنی وی ژو (Wei Zhou)، مدیر مالی صرافی بایننس با بلومبرگ، او گفت که اولین ارز دیجیتال باثبات بایننس در عرض چند هفته یا نهایتا تا یک یا دو ماه آینده راه‌­اندازی خواهد شد. به گفته ژو، این توکن که بایننس جی‌­بی‌­پی(Binance GBP) ، نام دارد، قرار است کاملا با پوند انگلیس پشتیبانی شود. او همچنین اضافه کرد که در آینده استیبل کوین‌های دیگری با پشتوانه پول­‌های فیات دیگر توسط بایننس راه‌­اندازی خواهند شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.