اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته دوم خرداد 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته دوم خرداد 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب با سیگنال همراه شوید تا مهم ترین اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته دوم خرداد 1398) را مورد بررسی قرار دهیم.

گزارش های منتشرشده در رابطه با انتشار ارز دیجیتال فیسبوک و اخبار توسعه در رابطه با رمزارزها از جمله مهم ترین رویدادهای هفته دوم خرداد 1398 بودند که در ادامه هر کدام را بصورت جداگانه بررسی خواهیم نمود:

آسیب دستگاه‌های استخراج به شبکه برق کشور

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته دوم خرداد 1398)

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اعلام افزایش ۱۸ درصدی مصارف برق صنعتی گفت که دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال (ASIC) آسیب جدی به شبکه برق وارد می‌کنند. کاظمی با اشاره به لزوم کاهش تلفات انرژی الکتریکی خاطرنشان کرد: “استفاده از انشعابات غیرمجاز باعث افزایش تلفات انرژی و افت ولتاژ برای مشترکین واقعی می‌شود. همچنین با توجه افزایش دمای هوا، مصرف بالای این دستگاه‌ها در کنار استفاده از وسایل سرمایشی، شهروندان و شرکت برق تبریز را با مشکلات جدی مواجه می‌کند.”

غول مخابرات جهان ارزهای دیجیتال را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرد

شرکت مخابراتی “ای‌تی اند تی” (AT&T) طبق یک اطلاعیه رسمی که در ۲۳ می (۲ خرداد) منتشر کرد، از این پس پرداخت از طریق ارزهای دیجیتال را به وسیله درگاه‌های پرداختی بیت‌پی خواهد پذیرفت. “ای‌تی اند تی” این اقدام را برای راحتی مشتریانش انجام داده تا به شیوه‌ای که می‌خواهند، پرداخت قبض‌هایشان را انجام دهند. گفتنی است که ویژگی پرداخت با ارزهای دیجیتال شامل خرید گوشی‌ همراه و یا استفاده از آن‌ها در فروشگاه‌های ای‌تی اند تی نخواهد شد.

ارز دیجیتال فیس‌بوک در سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته دوم خرداد 1398)

فیس‌بوک، غول شبکه‌های اجتماعی، در نظر دارد ارز دیجیتال خود را که گلوبال‌کوین (Globalcoin) نام دارد در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ عرضه کند. بر اساس گزارشی که بی‌بی‌سی در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد) منتشر کرد، این ارز دیجیتال در سیستم پرداختی فیس‌بوک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ارز دیجیتال تلگرام در سه ماهه سوم ۲۰۱۹ رسما عرضه می‌شود

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیام‌رسان تلگرام، در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹، شبکه بلاک چینی خودش به نام «شبکه باز تلگرام» (TON) و ارز دیجیتال «گرام» (Gram) را راه‌اندازی و عرضه خواهد کرد. همچنین این پیام‌رسان در راستای توسعه‌ی هر چه بیشتر، یک زبان برنامه نویسی جدید برای بلاک چین خود ساخته است.

به نقل از کوین تلگراف و طبق پستی که در کانال تلگرامی منتسب به پروژه شبکه باز تلگرام (TON) منتشر شد، این پیام‌رسان یک زبان برنامه نویسی اختصاصی را معرفی کرده که فیفت (Fift) نام دارد و برای توسعه و مدیریت قراردادهای هوشمند طراحی شده است که با ماشین مجازی شبکه باز تلگرام (TVM) در ارتباط است.

حمله 51 درصدی به بیت کوین کش

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته دوم خرداد 1398)

بر اساس توییت‌های گای سواَن (Guy Swann)، گوینده پادکست کریپتوکونومی که در روز ۲۴ می (۳ خرداد) در حساب خود منتشر کرد، دو استخر استخراج بیت کوین کش (BCH)، در تلاشی آشکار برای معکوس کردن تراکنش‌های ماینر دیگر، بر روی بلاک چین این ارز دیجیتال حمله ۵۱ درصدی انجام دادند. این دو استخر استخراج با نام‌های BTC.com و BTC.top  این حرکت را برای متوقف کردن ماینر ناشناس از گرفتن سکه‌هایی که قرار نبود تا زمان اتمام انجام تغییرات و به روز رسانی کد به آن دسترسی داشته باشند، صورت دادند.

پیشنهاد جدید ویتالیک بوترین برای افزایش حریم خصوصی در اتریوم

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، برای افزایش حریم خصوصی در اتریوم پیشنهاد ایجاد یک اتر میکسر مبتنی بر قرارداد هوشمند درون زنجیره‌ای را مطرح کرد. خالق اتریوم این خبر را در پلتفرم توسعه مشارکتی هک‌ام‌دی (HackMD)  در روز ۲۴ ماه می (۳ خرداد) اعلام کرد.

میکسر (Mixer) اتریوم سرویسی است از سوی افراد مختلف اتر می‌گیرد و با آدرس‌های متفاوت به آن‌ها اتر می‌فرستد. این کار برای رد گم کنی بین آدرس‌های مختلف انجام می‌شود تا هویت اصلی افراد مخفی باقی بماند.

صرافی کریپتوپیا اعلام ورشکستگی کرد

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته دوم خرداد 1398)

چند ماه پیش صرافی نیوزلندی کریپتوپیا در پی دو حمله از سوی هکرها، بیش از ۱۶ میلیون دلار از دست داد. این صرافی هک شده‌ که از اوایل این ماه فرایند انحلال را در پیش گرفته، اکنون به دولت ایالات متحده درخواست «حمایت از ورشکستگی» داده است.

آغاز به کار صرافی ارز دیجیتال یاهو

به نقل از بخش ژاپنی خبرگزاری «کوین تلگراف»، قرار بوده که  صرافی ارزهای دیجیتال ژاپنی با عنوان «تائوتائو»(Taotao)  سرویس تبادل ارزهای دیجیتال خود را در تاریخ ۳۰ می راه‌اندازی کند. این خبر با انتشار یک پست در شبکه‌های اجتماعی در روز دوشنبه منتشر شد. چهل درصد از سهام تائوتائو در اختیار یاهو، غول بزرگ اینترنتی دنیاست.

غول ساعت‌سازی سوئیسی ساعت مجهز به کیف پول سخت افزاری بیت کوین می‌سازد

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته دوم خرداد 1398)

فرانک مول (Franck Muller)، شرکت مطرح ساعت‌سازی سوئیسی قصد دارد با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری رگال استس (Regal Assets)، ساعتی به نام اینکریپتو (Encrypto) تولید کند که قابلیت ذخیره‌سازی سرد (سخت افزاری) بیت کوین را به همراه خواهد داشت. به گفته‌ی این شرکت ساعت‌سازی، این کیف پول کاملاً آفلاین و غیر قابل هک بوده و برای ایجاد کلید از الگوریتم تولید اعداد کاملاً تصادفی، غیر قابل حدس و غیر قطعی استفاده می‌کند. این شرکت همچنین قصد دارد ساعت‌های دیگری را تولید کند که از پنج ارز دیجیتال برتر، مانند اتریوم (ETH) و ریپل XRP، پشتیبانی خواهند کرد.

عرضه کیف پول مبتنی بر تلگرام با نام باتن والت (Button Wallet)

اپلیکیشن باتن والت (Button Wallet) در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به‌عنوان یک پلتفرم مبتنی بر پیام‌رسان برای ارسال پرداخت‌های شبکه ونمو وارد بازار شد. این پلتفرم به تازگی با تلگرام هم کار می‌کند و شرکت سازنده‌اش اعلام کرده است که ۱۰۰ هزار کاربر دارد که ۲۰۰۰ نفر از آنها کاربر فعال به شمار می‌روند.

تعداد تراکنش‌های اتریوم به بیشترین میزان یک سال اخیر رسید

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته دوم خرداد 1398)

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ با ارزش بازار ۲۷ میلیارد دلاری، چند روز گذشته شاهد افزایش قابل توجهی در تعداد تراکنش‌های روزانه شبکه خود بوده و تعداد تراکنشهای آن به نزدیکی یک میلیون عدد در روز رسیده است. این تعداد تراکنش، بالاترین میزان از فوریه 2018 تا کنون بوده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.