اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول شهریور ماه 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول شهریور ماه 1398)
خلاصه اخبار

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سایت کوین‌متریکس، میزان درآمد استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به بیش از 14 میلیارد دلار رسید. با توجه به افزایش سختی شبکه در ماه اخیر، استخراج این رمزارز کماکان سودآور محسوب می‌شود.

اخبار منتشرشده در رابطه با ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) از مهم ترین رویدادهای هفته اول شهریور ماه 1398 بوده است که در ادامه آنها را بررسی خواهیم نمود:

درآمد استخراج‌کنندگان بیت کوین از مرز 14 میلیارد دلار گذشت

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سایت کوین‌متریکس، میزان درآمد استخراج‌کنندگان بیت‌کوین به بیش از 14 میلیارد دلار رسید. با توجه به افزایش سختی شبکه در ماه اخیر، استخراج این رمزارز کماکان سودآور محسوب می‌شود. به گزارش یاهو فایننس، 5 میلیارد دلار سود اولیه استخراج بیت‌کوین، هشت سال زمان برد و 5 میلیارد دلار بعدی تنها در 8 ماه به‌دست آمد. اگر سودآوری ماینینگ با نرخ فعلی رشد کند، میزان کل درآمد حاصل از استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۰ از مرز ۲۰ میلیارد دلار عبور خواهد کرد.

رئیس SEC: قوانین اوراق بهادار به خاطر ارزهای دیجیتال تغییر نخواهد کرد

جی کلیتون، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، طی مصاحبه با بلومبرگ، اظهار داشت که تمایلی به تغییر قوانین اوراق بهادار برای تعمیم‌دهی آنها در حوزه ارزهای دیجیتال ندارد.

پلتفرم قراردادهای آتی بزرگترین صرافی ارز دیجیتال دنیا در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد

چانگ پنگ ژائو مدیر صرافی بایننس، در توییتر خود اعلام کرد که پلتفرم قراردادهای آتی بایننس در ماه جاری عرضه خواهد شد.  طبق اظهارت قبلی ژائو، این قراردادها ابتدا برای بیت‌کوین و تتر با ضریب اهرم 20 برابر ارائه خواهند شد.

بازیکنان بازی رایانه‌ای فورتنایت، قربانیان باج افزار جدید ارز دیجیتال

باج‌افزار جدید ارزهای دیجیتال به نام سایرک (syrk)، فایل‌های افراد را رمزگذاری می‌کند و در صورتی‌ که قربانیان مبلغ درخواستی را پرداخت نکنند، فایل‌های رمزگذاری شده را پاک می‌کند. این باج‌افزار بر اساس برنامه Hidden-cry ایجاد شده است که از سال گذشته در میان بدافزارها بسیار محبوب شده است. وجود مخاطب زیاد بازی‌های رایانه‌ای باعث شده تا کاربرانشان تبدیل به طعمه باج‌افزارها شوند.

کریگ رایت محکوم شناخته شد

کریگ رایت و دیوید کلیمن در چند سال شراکت تا سال 2013، 1.1 میلیون بیت‌کوین استخراج کرده‌اند. با فوت کلیمن، رایت از دادن این بیت‌کوین‌ها به خانواده کلیمن خودداری کرده است. در رای دادگاه بدوی، رایت محکوم شناخته شده است و می‌بایست 500 هزار بیت‌کوین به خانواده کلیمن بپردازد. در صورت قطعی شدن رای دادگاه، پرداخت این مبلغ شامل 40 درصد مالیات خواهد شد.

استقبال دانشگاه‌های برتر دنیا از دوره‌های بلاک‌چین

تحقیقات نشان می‌دهد که عمده دانشگاه‌های برتر جهان، دست کم یک یا چند دوره آموزشی در زمینه فناوری بلاک‌چین یا ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهند. بر اساس این تحقیقات، دانشجویان شرکت کننده در این کلاس‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

بایننس از طرح وام‌دهی خود خبر داد

طبق اعلامیه چانگ پنگ ژائو مدیر عامل صرافی بایننس، کاربران این صرافی قادر خواهند با استفاده از طرح وام‌دهی بایننس، دارایی‌های رمزارزی خود را به دیگران وام دهند و سود دریافت کنند. این پلتفرم در حال حاضر تنها برای تتر، اتریوم کلاسیک و توکن بایننس فعال خواهد بود.

ردیابی مبادلات مشکوک در شبکه‌های بلاک‌چین

شرکت chainanalysis که فعالیتش تجزیه و تحلیل و نظارت بر رمزارزها می‌باشد، ابزار جدیدی با نام شناخت تراکنش (Know Your Transaction یا KYT) راه‌اندازی کرده است تا مبادلات مشکوک در شبکه‌های بلاک‌چینی را ردیابی کند.

پیشنهاد عضویت VIP صرافی بایننس برای کاربران آسیب دیده

پس از افشای اطلاعات احراز هویت صرافی بایننس توسط هکرها، این صرافی اعلام کرد که به تمامی کاربرانی که اطلاعاتشان افشا شده است، عضویت VIP دائمی می‌دهد.

بیت‌مین 600 هزار تراشه ماینینگ سفارش داد

بیت‌مین بزرگترین شرکت استخراج بیت‌کوین دنیا، اخیرا 600 هزار تراشه ماینینگ به شرکت تایوانی TSMC،  سفارش داده است. استفاده از این تجهیزات می‌تواند در چند ماه کل قدرت تجهیزات ماینینگ بیت‌مین را تا 50 درصد افزایش دهد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.