اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول تیر ماه 1398)

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول تیر ماه 1398)
خلاصه اخبار

در این مطلب با سیگنال همراه شوید تا مهم ترین اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال را در هفته اول تیر ماه 1398 مورد بررسی قرار دهیم.

گزارش های منتشرشده در رابطه با ارز دیجیتال فیسبوک و اخبار مرتبط با صرافی های ارز دیجیتال از مهم ترین رویدادهای هفته اول تیر ماه 1398 بوده است که در ادامه هر کدام را بصورت جداگانه بررسی خواهیم نمود:

صرافی بایننس خدمات خود به کاربران آمریکایی را قطع میکند

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول تیر ماه 1398)

صرافی ارز دیجیتال بایننس در بروز رسانی هفته گذشته خود به صراحت اعلام کرد که نمیتواند هیچ گونه خدماتی به اشخاص مقیم ایالات متحده آمریکا ارائه نماید. بایننس در بیانیه هفته گذشته خود تاکید کرد که از تاریخ 12 سپتامبر سال 2019، کاربرانی که حسابهایشان با قوانین وبسایت در تضاد است، امکان تبادل در پلتفرم بایننس و یا افزایش سپرده های خود را نخواهند داست. پیش‌تر بایننس از برنامه‌های خود برای ایجاد پلتفرم ویژه برای ایالات‌متحده آمریکا خبر داده بود.

پشتیبانی پی‌پال، ویزا و اوبر از ارز دیجیتال فیسبوک

به گزارش روزنامه وال استریت ژورنال شرکتهای پی‌پال، ویزا و اوبر از ارز دیجیتال فیسبوک که “گلوبال کوین” نام دارد، پشتیبانی خواهند کرد. هر کدام از این شرکتها حداقل 10 میلیون دلار که به عنوان بخشی از سازو کار حاکمیتی گلوبال کوین که برای نود شدن در آن مورد نیاز است، سرمایه گذاری خواهند کرد. به گزارش وال استریت ژورنال نام شرکتهای دیگری همچون استرایپ، بوکینگ دات کام و مرکادو نیز در پروژه ارز دیجیتال فیسبوک دیده میشود اما هنوز مشخصات دقیقی از نقش آنها در این پروژه ارائه نشده است.

کشف و پلمپ دو فارم غیر مجاز استخراج بیت کوین در خراسان شمالی

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول تیر ماه 1398)

به گفته فرمانده انتظامی خراسان شمالی، هفته گذشته دو مزرعه استخراج بیت کوین به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال در خراسان شمالی کشف و پلمپ شد. در طی این عملیات ۷۸ دستگاه بیت کوین که برق آن نیز به‌طور غیرمجاز از طریق ترانس فشارقوی تأمین می‌شد و همچنین 17 دستگاه دیگر استخراج بیت کوین که در محل دیگری مستقر شده بود، کشف و ضبط شد.

اعلام زمان راه‌اندازی اتریوم 2.0

در پی انتقال از الگوریتم اثبات کار (PoW) به الگوریتم اثبات سهام (PoS)، اتریوم 2.0 در نهایت قرار است که در تاریخ 3 ژانویه 2020 یعنی حدود 6 ماه دیگر راه اندازی شود. با این تغیر الگوریتم، بلاکچین اتریوم حداقل از لحاظ تئوری، موثرتر، کارآمدتر در استفاده از منابع و حتی نسبت به حمله 51 دصدی مقاومتر خواهد شد. فرآیند این انتقال احتمالاً در بازه‌ی زمانی ۸ تا ۱۱ اکتبر امسال در گردهمایی سالانه‌ی بنیاد اتریوم (Devcon)، اتفاق خواهد افتاد. انتظار می‌رود زمانی که این انتقال صورت گرفته و تمامی توسعه‌های داده‌شده نیز به طور کامل عملیاتی شوند، اتریوم بتواند حدود ۱ میلیون تراکنش در هر ثانیه پردازش کند.

عرضه توکن های وابسته به بیت کوین در صرافی غیر متمرکز بایننس

بر اساس وبلاگ رسمی بایننس، این صرافی در نظر دارد تا ارزهای پایدار وابسته به رمز ارزها را در صرافی غیر متمرکز خود عرضه کند. این برنامه با عرضه توکن های وابسته به بیت کوین آغاز می‌شود که امکان تبادل آنها بر روی بایننس و صرافی غیرمتمرکز آن نیز وجود خواهد داشت. این توکنها به صورت کامل توسط سکه های صرافی بایننس پشتیبانی میشود و ایجاد آنها توسط “بایننس چین” (بلاکچین اختصاصی صرافی بایننس) صورت میگیرد.

روسیه ارز دیجیتال با پشتوانه طلا راه اندازی میکند

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول تیر ماه 1398)

بانک مرکزی روسیه قصد دارد ارز دیجیتال با پشتوانه طلا راه اندازی کند تا بتواند در آینده ای نزدیک از آن در پرداختهای برون مرزی خود استفاده کند.رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که با ورود ارزهای دیجیتال به سیستم مالی این کشور مخالف است، زیرا به نظر نمیرسد که این ارزهای به عنوان جایگزین پولی بتوانند کارکرد مناسبی داشته باشند. وی افزود با این حال قانونگذاران احتمالا به دنبال راه اندازی یک ارز دیجیتال با ثبات خواهند بود زیرا پشتوانه این ارزها دارایی واقعی است.

همکاری ریپل و یکی از بزرگترین شرکتهای انتقال پول جهان

مانی گرام یکی از بزرگترین شرکتهای انتقال پول با شرکت ریپل یک همکاری استراتژیک دو ساله را آغاز کرد که بر مبنای آن دو شرکت در پرداخت‌های بین‌المللی و برون مرزی و تسویه مبادلات خارجی با استفاده از دارایی دیجیتال با یکدیگر همکاری خواهند کرد. شرکت خدمات مالی مانی گرام  در حال حاضر در بازار ۶۰۰ میلیارد دلاری نقل و انتقال سرمایه‌ جهان به میلیون‌ها مشتری خدمات پولی ارائه کرده و در بیش از ۲۰۰ کشور و منطقه‌ی سراسر جهان فعالیت مداوم دارد.

انتشار وایت پیپر ارز دیجیتال فیسوک

سرانجام پس از ماه ها انتظار، فیسوک وایت پیپر ارز دیجیتال خود را منتشر کرد. طبق این وایت پیپر ارز دیجیتال فیسبوک که “لیبرا” (Libra) نام دارد، در واقع یک ارز رمزنگاری شده با ثبات است که بر روی یک بلاکچین مقیاس پذیر راه اندازی خواهد شد. این ارز دیجیتال توسط مجموعه ای از دارایی ها، شامل سبدی از سپرده های بانکی و اوراق بهادار کوتاه مدت دولتی که در خزانه لیبرا سپرده میشود، پشتیبانی خواهد شد.

بخشنامه جدید برای قطع برق استفاده‌کنندگان از دستگاه‌های ماینر

شرکت توانیر طی بخشنامه ای که در تاریخ 26 خرداد به شرکتهای توزیع برق منطقه ای ابلاغ شده، اعلام کرده که نسبت به شناسایی و جمع آوری موقت انشعابات دستگاه های استخراج تا تعیین تکلیف قانونی اقدامات لازم را انجام دهند. با توجه به فرارسیدن فصل گرما و مواجه شدن شرکت‌های توزیع نیروی برق با مشکلات جدی، این بخشنامه «نبود مجوز، تعرفه خاص و استانداردهای فنی لازم» را دلایل خود برای قطع موقت انشعابات مربوط به «مصرف غیرمجاز برق» عنوان کرده است.

عرضه کارت اعتباری ارز دیجیتال توسط بنیاد لایت کوین

بنیاد لایت کوین در وبلاگ رسمی خود از همکاری با صرافی بیباکس (Bibox) و شرکت بلاکچینی ترینو (Terino) خبر داد. بنیاد لایت کوین و شرکت بلاکچینی ترینو به طور مشترک کارت اعتباری ارز دیجیتال با نام بلاک کارت (BlockCard) عرضه خواهند کرد. کاربران میتوانند با استفاده از این کارت، دارایی دیجیتال خود را هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه های سراسر جهان که این کارتها را میپذیرند خرج کنند.

کیف پول CoinPayments کاربران ایرانی را مسدود خواهد کرد

اخبار هفتگی ارزهای دیجیتال (هفته اول تیر ماه 1398)

سرویس پرداخت و کیف پول ارز دیجیتال کوین پیمنتز که کاربران ایرانی زیادی از آن برای ذخیره ارزهای دیجیتال خود استفاده میکنند، با ارسال ایمیل به کاربران خود، اعلام کرد که خدمات خود را به روی ساکنین چند کشور از جمله ایران میبندد. کاربران کشورهای نامبرده تنها 30 روز فرصت دارند تا ارزهای دیجیتال خود را به کیف پول دیگری منتقل کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.