احراز هویت در سامانۀ سجام الزامی شد.

احراز هویت در سامانۀ سجام الزامی شد.
خلاصه اخبار

فهرست عناوین«بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، لازم است آن دسته از سهامداران حقیقی فعال بازار بورس که تا کنون اطلاعات خود را در سجام تکمیل نکرده اند، احراز هویت خود در سامانۀ جامع اطلاعات مشتریان قطعی کنند.» مریم شاه حسینی، مدیر ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه […]

«بر اساس مصوبه هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، لازم است آن دسته از سهامداران حقیقی فعال بازار بورس که تا کنون اطلاعات خود را در سجام تکمیل نکرده اند، احراز هویت خود در سامانۀ جامع اطلاعات مشتریان قطعی کنند.»

مریم شاه حسینی، مدیر ناشران شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه ی وجوه (سمات) اعلام کرد: بر اساس مصوبه هیئت مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار، از این پس تمامی سهامداران حقیقی بازار بورس ملزم هستند تا تمامی اطلاعات خود را در سامانۀ سجام ( سامانۀ جامع اطلاعات مشتریان) ثبت کرده و مراحل احراز هویت خود را کامل کنند.

شاه حسینی در ادامه افزود: از آنجایی که سهامداران فعال حقیقی در سه گروه سنی قرار گرفته اند، ترتیب احراز هویت سهامداران به این صورت پیش خواهد رفت:

سهامداران 18 تا 65 سال، تا روز بیستم شهریور، سهامداران بالای 65 سال تا روز سی ام شهریور و سهامداران کمتر از 18 سال تا دهم مهرماه فرصت دارند تا اطلاعات خود را در سایت سجام ثبت کرده و احراز هویت خود را قطعی کنند.

رده سنی18-65 سالبالای 65 سالزیر 18 سال
تاریخ مراجعهتا 20 شهریورتا 30 شهریورتا 10 مهر

وی همچنین اعلام کرد: از این پس، کد معاملاتی آن دسته از سهامدارانی که تا موعد مقرر به احراز هویت خود در سامانۀ سجام نپرداخته اند مسدود شده و آن ها امکان خرید و فروش سهام را در بازار بورس نخواهند داشت.

آسان‌ترین راه احراز هویت غیرحضوری

با توجه به شرایط بیماری کرونا و لزوم عدم تجمع و مراجعۀ حضوری برای احراز هویت، سهامداران بازار بورس می توانند به احراز هویت غیر حضوری با اپلیکیشن سیگنال بپردازند. در این سامانه، نیاز به اسکن مدارک شناسایی نیست.

برای احراز هویت غیر حضوری با استفاده از اپلیکیشن سیگنال، سهامداران و معامله گران بازار بورس که تاکنون هویت خود را در سامانۀ سجام قطعی نکرده اند؛ کافی است ابتدا اپلیکیشن سیگنال را در تلفن همراه خود نصب کنند، سپس شماره تلفن و کد ملی خود را وارد کنند. پس از وارد کردن اطلاعات و کد ورود، مراحل احراز هویت غیرحضوری شما انجام می‌شود و در نهایت پس از تکمیل فرآیندها مبلغ ده هزار تومان پرداخت می‌نمایید.

آموزش احراز هویت سجام با سیگنال

احراز هویت سیگنال به سادگی و تنها با استفاده از دوربین موبایل هوشمند متقاضیان صورت می‌گیرد. این فرآیند یا وارد کردن شماره تماس و کد ملی متقاضی در اپلیکیشن سیگنال شروع می شود و در ادامه با وارد کردن کد ده رقمی سجام و ثبت کد تایید ارسال شده توسط این سامانه ادامه پیدا می‌کند. بعد از تایید کد ارسالی، متقاضی با استفاده از دوربین سلفی تلفن همراه، تصویر خود را برای اپلیکیشن ارسال خواهد کرد.

در مرحلۀ بعد، اپلیکیشن از متقاضی درخواست می کند تا تصویر امضای خود را ارسال کند. در این مرحله لازم است متقاضی روی یک کاغذ سفید امضا کرده و آن را برای سیگنال ارسال کند. در ادامه، اپلیکیشن از متقاضیان می خواهد تا با دوربین سلفی خود اقدام به گرفتن ویدیو کنند. در این ویدئو متقاضی باید حین تصویر برداری، علامت های نمایش داده شده را به ترتیب اجرا کند.

پس از ثبت تمامی اطلاعات خواسته شده، متقاضی با پرداخت هزینه احراز هویت به مبلغ 10 هزار تومان، فرآیند احراز هویت خود را به پایان می رساند. با تکمیل این فرآیند نتیجه‌ی احراز هویت از طریق پیامک به اطلاع متقاضی می رسد و دیگر نیاز به مراجعه به هیچ یک از دفاتر پیشخوان نیست.

لازم به ذکر است این امکان در حال حاضر تنها برای افراد بالای 18 سال است. برای احراز هویت افراد زیر 18 سال لازم است تا ولی یا قیم قانونی با در دست داشتن مدارک شناسایی خود و متقاضی، به احراز هویت حضوری در دفاتر پیشخوان دولت بپردازند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی انواع بازارهای مالی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام، من سیم کارتی که باهاش تو سجام ثبت نام کردم رو گم کردم، حتما باید اون سیم کارت برا احراز هویت باشه؟ و اینکه کد ۱۰ رقمی پیگیری سجامم رو هم نمیدونم چنده

    • سلام، برای احراز هویت در صورت عدم دسترسی به شماره تلفن ثبت شده، از طریق ویرایش تلفن همراه در سامانه سجام، شماره حدید خود را ثبت کنید

  • دوروزپیش ازطریق سیگنال سجامی شدم واقعاراحت بودنیم ساعت بعدیه پیامک اومدبه همین سرعت

  • سلام،من پارسال توی همین سایت ثبت نام و احراز هویت کردم،ولی متاسفانه کاربری و رمز را ندارم ،چکار کنم؟

    • سلام، برای دریافت نام کاربری و رمز عبور باید در یک کارگزاری ثبت نام کنید

  • سلام خدمت شما و خداقوت بخاطر برنامه خوب سیگنال، بنده سال گذشته این نرم‌افزار رو نصب کردم و کارای خودمو باهاش انجام دادم که هیچ کارهای خانواده رو هم به راحتی انجام دادم، ممنون از شما، فقط ایکاش یه فکری میشدکه بابت سهام مبلغی ماهانه یاسالانه میدادن، یه جورایی انگار الکی شده، هرچند شرایط فعلی بورس هم خوب نیست، نمیشه انتظار زیادی داشت.

  • چرا سود تقسیم شده سهام را به حساب سهامداران سجامی واریز نمیکنن فقط بلدن از مردم به هر بهانه ای پول بگیرن

  • سلام.
    ضمن خسته نباشید به شما عزیزان ،ممنون که به این مردم کمک میکنید.
    باتشکر فراوان

  • سلام،برای افرادزیر۱۸سال کی بایداقدام کنیم،سال ۹۸خودم بعنوان ولی و قیم برای فرزندام انجام دادم،ایا لازمه دوباره احراز هویت بشن؟؟

    • سلام، خیر تا زمانی که به سن قانونی نرسیده باشند نیازی به انجام مجدد فرآیند احراز هویت ندارند

  • متاسفانه احراز هویت غیر حضوری برای ایرانیان خارج از کشور کار نمیکنه و اخطار خاموش کردن وی پی ان میدهد ، این در تناقض با سیاستهای دولت برای جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور است که بارها تاکید شده

  • سلام
    ببخشید خانواده ما ۴ نفره دونفر بالا ۱۸ سال و ۲ نفر زیر ۱۸ سال هستند و تمامی مراحل احراز هویت رو در دفتر پیشخوان دولت قبلا انجام دادیم . بازم لازمه این کار صورت بگیره؟؟؟

  • سلام ممنون از برنامه خوبتان چطوری بفهمیم احراز هویت کامل انجام دادیم

    • سلام دوست عزیز
      در صورتی که کد 10 رقمی سجام برای شما ارسال شده باشد ثبتنام شما به صورت کامل انجام شده است

  • سلام من زمانی که میخاستم وارد بورس بشم اهراز هویت شدم یعنی بهم گفتن شدی و دیگه کاری نداری من الان ازکجا بدونم شدم یانه

  • ما که قبلا در سامانه سجام ثبت نام کردیم آیا مجدد نیاز هست؟

  • سلام من سهام عدالت نداریم باید چکار کنم باتشکر

  • ماکه‌قبلآاهرازهویت‌کردیم‌دوباره‌لازم‌هست‌؟

    • سلام دوست عزیز
      خیر نیازی به ثبت نام دوباره نیست

  • باسلام و عرض ادب لطفا جهت تایید احراز هویت اقدام نمایید با تشکر

  • سلام خسته نباشید امیدوارم موفق و پیروز باشید ماهم بتونیم درامد کسز کنیم

  • موفق باشید.همیشه توی کارتون و ما هم بتونیم درامد کسب کنیم

    • باعرض سلام وخسته نباشید
      برای احرازهویت موقعی که تصویرامضا را میفرستم پاسخ میدهید که نمونه امضامغایرت دارد.سئوالم این است که با چه امَضایی باید یکی باشد که این اشکال پیش نیاید.ضمناامضای من مهراسم هست که بابانک مربوطه نیز یکی است.لطفاراهنمایی بفرمایید