احتمال توافق انگلیس با اتحادیه اروپا ارزش پوند را افزایش داد

احتمال توافق انگلیس با اتحادیه اروپا ارزش پوند را افزایش داد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، پوند انگلیس روز شنبه در برابر دلار آمریکا با یک درصد افزایش ۱.۲۴۷۱ دلار معامله شد. پوند همچنین در حال حاضر در مقابل ۱.۱۲۱۸ یورو معامله می شود که نسبت به دو ماه پیش ۰.۷ درصد افزایش نشان می دهد. این برای اولین بار پس از روی […]

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا، پوند انگلیس روز شنبه در برابر دلار آمریکا با یک درصد افزایش ۱.۲۴۷۱ دلار معامله شد. پوند همچنین در حال حاضر در مقابل ۱.۱۲۱۸ یورو معامله می شود که نسبت به دو ماه پیش ۰.۷ درصد افزایش نشان می دهد.

این برای اولین بار پس از روی کار آمدن دولت بوریس جانسون است که ارزش پوند انگلیس به رغم تنش ها میان دولت و پارلمان بر سر نحوه خروج این کشور از اتحادیه اروپا افزایش یافته است. پنج روز پس از تصاحب کرسی نخست وزیری توسط جانسون، پوند انگلیس ۳.۶ درصد ارزش خود را در مقابل دلار از دست داد.

این کاهش به دنبال اظهارات تند جانسون درباره آمادگی لندن برای خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا صورت گرفت. پوند هفته گذشته هم به دنبال احتمال برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام به پایین ترین حد طی سه سال گذشته رسید اما با مخالفت نمایندگان ارزش از دست رفته خود را جبران کرد.

افزایش اخیر ارزش پوند پس از صورت گرفت که حزب اتحادگرای ایرلند شمالی، به تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا در دوره پسابرگزیت چراغ سبز نشان داد. این حزب پیش تر مخالف تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا و معتقد بود که این مساله به جدایی سیاسی و اقتصادی از بریتانیا منجر می شود. با این حال نشریه تایمز گزارش داد که مقامات حزب اتحادگرای ایرلند شمالی در این رابطه تغییر موضع داده‌اند.

انگلیس کمتر از ۴۸ روز دیگر مهلت دارد تا درباره چگونگی خروج از اتحادیه اروپا به توافق رسیده یا بدون توافق این اتحادیه را ترک کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.