احتمال تاخیر در تاریخ عرضه اتریوم ۲.۰ ؛ ویتالیک بوترین مخالف است!

احتمال تاخیر در تاریخ عرضه اتریوم ۲.۰ ؛ ویتالیک بوترین مخالف است!

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

در جلسه پرسش و پاسخ سایت ردیت، جاستین دریک (Justin Drake) محقق بنیاد اتریوم گفت که اتریوم ۲.۰ شاید تا ژانویه ۲۰۲۱ عرضه نشود.

این موضوع می‌تواند بیانگر تاخیر دیگری برای اتریوم ۲.۰ باشد که چندین بار به تعویق افتاده است. آیا با تاخیر دیگری مواجه هستیم؟

ویتالیک بوترین موسس اتریو‌م در پاسخ به دریک گفت زود نتیجه گیری نکنید. وی در بخش کامنت ها نوشت:

شاید اتریوم ۲.۰ بسیار زودتر عرضه شود.

اتریوم ۲.۰ نسخه بعدی بلاک چین اتریوم است. این به روزرسانی، شبکه اتریو‌م را از سیستم گواه اثبات کار که در آن تراکنش ها توسط ماینرها تایید می‌شوند به گواه اثبات سهام انتقال می‌یابد که در آن، کاربران برای مسدودسازی کوین های خود پاداش دریافت می‌کنند. اتریوم ۲.۰ سال ها است که در دست توسعه است.

دریک در این خصوص گفت:

اتریوم ۲.۰ برای آنکه بتواند عرضه شود، علاوه بر موارد دیگر به یک شبکه آزمایشی عمومی و برنامه یافتن باگ همراه با جایزه نیاز دارد که ۲ الی ۳ ماه فعال باشند. تمام این موارد تا سه ماهه سوم ۲۰۲۰ امکان پذیر نیستند. اکنون می‌توانم بگویم که نزدیک ترین تاریخ ممکن برای عرضه بلاک جنسیس تقریبا ۳ ژانویه ۲۰۲۱ همزمان با دوازدهمین سالگرد پیدایش بیت کوین است.

بوترین در پاسخ به دریک با وی مخالفت کرد و گفت:

به شخصه کاملا با این موضوع مخالف هستم و فارغ از سطح آماده بودن فاز صفر، تمایل دارم که قبل از ژانویه ۲۰۲۱ عرضه شود. این موضوع را اذعان می‌کنم که زمان ۴ ماهه ما از ابتدای ماه جولای آغاز شده است.

دنی رایان (Danny Ryan) یکی دیگر از محققان بنیاد اتریو‌م نیز معتقد است که اتریوم ۲.۰ در سال جاری عرضه خواهد شد. وی در این جلسه پرسش و پاسخ گفت:

من و سایر افراد معتقدیم که اتریوم ۲.۰ در سال جاری عرضه خواهد شد.

دریک در پاسخ به رایان گفت:

خاطرنشان می‌کنم که سایر افراد در بنیاد اتریوم نیز نسبت به من خوش بین تر هستند و معتقدند اتریوم ۲.۰ چند هفته زودتر عرضه خواهد شد.

چرا بوترین هم چنان معتقد است که اتریوم ۲.۰ در سال جاری عرضه خواهد شد؟

بوترین گفته است که فاز اول اتریوم ۲.۰ از بعضی جهات ساده تر از اتریو‌م ۱ است و از بعضی جهات نیز پیچیده تر است. اجرای شبکه گواه اثبات سهام و خروج از سیستم کنونی گواه اثبات کار از پیچیدگی ها فاز اول اتریوم ۲.۰ است اما دشوارتر از پیاده سازی بلاک چین اولیه اتریو‌م نیست.

بوترین گفت:

می‌توانم بگویم که فاز صفر اتریوم ۲.۰ اندکی ساده تر است. هم چنین هیچ برنامه ای تا عرضه فاز ۱ بر روی اتریوم ۲.۰ اجرا نخواهد شد، بنابراین خطر از کار افتادن آن کمتر است. بنابراین به طور کل هیچ دلیلی نمی‌بینم که عرضه فاز صفر اتریوم ۲.۰ زمان بیشتری طول بکشد.

دریک این نظر را قبول نکرد و گفت:

واقعیت ناخوشایند این است که از لحاظ امنیتی در این سطح قرار نداریم. هیچ برنامه کشف باگ همراه با جایزه یا حمله دارای تشویق یا شبکه آزمایشی عمومی اجرا نشده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.