اجماع توسعه دهندگان اتریوم؛ زمان پیاده سازی ProgPow مشخص شد!

اجماع توسعه دهندگان اتریوم؛ زمان پیاده سازی ProgPow مشخص شد!

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

توسعه دهندگان اصلی اتریوم در حال پیشروی در ProgPow هستند که یک به روزرسانی برای مقاوم تر شدن ماینینگ اتر در برابر اسیک ها است. این هاردفورک برای ماه جولای برنامه ریزی شده است.

توسعه دهندگان اصلی اتریوم بار دیگر در خصوص پیاده سازی ProgPow به اجماع رسیدند. اجرای این هاردفورک برای سه هفته پس از EIP-1962 برنامه ریزی شده است که توابع رمزنگاری بیشتری به اتریوم خواهد افزود. فعالسازی EIP-1962 نیز برای ماه ژوئن برنامه ریزی شده است.

حمایت کامل توسعه دهندگان اصلی از ProgPow

این سومین بار است که توسعه دهندگان اصلی به صحبت پرداخته اند و در خصوص پیاده سازی ProgPow به تواقق رسیده اند. به نظر می‌رسد توسعه دهندگان اصلی از این بهینه سازی حمایت می‌کنند، اگرچه تعداد افراد اندکی بیان کرده اند که ممکن است مشکلاتی در تقسیم جامعه به وجود آید.

توسعه دهندگان بیان کرده اند که هاردفورک ProgPow بحث برانگیز است. بعضی از افراد نگرانی هایی مبنی بر این موضوع عنوان کرده اند که ممکن است صرافی ها نسخه های مختلفی از الگوریتم قدیمی و جدید ماینینگ اجرا کنند تا کارمزد پلتفرم های خود را افزایش دهند. این موضوع به تفکیک جامعه منجر خواهد شد.

بدین ترتیب، جیمز هنکاک (James Hancock) بیان کرده است که تفکیک در جامعه غیرمحتمل است. وی گفت ProgPow آماده به کارترین پروپوزال بهینه سازی اتریوم است.

هنکاک در این خصوص گفت:

من مدرکی مبنی بر این موضوع مشاهده نکرده ام که تمایلی به تفکیک در شبکه وجود داشته باشد. اگر اشتباه میکنم از سمت خود استعفا خواهم داد.

اتریوم یک بار دستخوش تفکیک در شبکه شده است. اولین بار، DAO که مخفف سازمان مستقل غیرمتمرکز است با از دست رفتن ۳.۶ میلیون اتر مواجه شد. توسعه دهندگان اصلی تصمیم گرفتند تا سرمایه کاربرانی که تحت تاثیر این موضوع قرار گرفتند را جبران کند. مخالفان این موضوع، اتریوم کلاسیک را تشکیل دادند.

اعتراض های قابل ذکر به ProgPow

هرچند حداقل رییس دو پروژه مهم با ProgPow مخالف بوده اند. امین سلیمانی (Ameen Soleimani) مدیرعامل SpankChain و مارتین کوپلمن (Martin Köppelmann) موسس Gnosis اعتراض هایی را به این به روزرسانی ابراز داشته اند.

هادسن جیمسون توسعه دهنده اصلی گفته است این مدیران اجرایی به نشست بعدی توسعه دهندگان دعوت شده اند تا اعتراض های خود را بیان کنند. اگرچه این موضوع، تصمیم تیم توسعه دهندگان را تغییر نمی‌دهد. وی افزود:

زمان زیادی برای بیان مخالفت ها وجود خواهد داشت که تصمیم توسعه دهندگان را تغییر نخواهد داد زیرا تمام جوانب آن را بررسی و سپس آن را تایید کرده ایم.

اسیک ها چگونه وارد اتریوم شدند

مقاومت در برابر اسیک ها اساسا یکی از موضوعات اصلی در اتریوم بوده است. نسخه اول وایت پیپر بیان کرده است که توزیع اتر از طریق سخت افزار در دسترس چگونه مورد مطلوب جامعه و غیرمتمرکزسازی این توکن بوده است.

متاسفانه این شرایط ایده آل مدت زیادی طول نکشید. بیت مین شرکت برتر تولیدکننده سخت افزارهای ماینینگ در سال ۲۰۱۸، اسیک اتریوم را ایجاد کرد. یک سال بعد، شرکت کانان (Canaan) یک نوع اسیک عرضه کرد که ۵ برابر کارآمدتر از سخت افزار مصرف کنندگان بود.

بدین ترتیب، اگرچه تولیدکنندگان سخت افزار نظیر بیت مین، کانان و لینژی (Linzhi) مشخصا به حفظ اتریوم در الگوریتم مطابق با اسیک علاقه دارند، اما این موضوع بیانگر تمایل اکثر ماینرها نمی‌باشد. استخرهای ماینینگ که بیش از سه چهارم هش ریت شبکه را در اختیار دارند به اجرای ProgPow رای داده اند.

هنگامی که شواهدی از وجود اسیک ها کشف شد، ویتالیک بوترین در خصوص اختصاص منابع زیاد به الگوریتم مقاوم در برابر اسیک ها مردد بود و گفت که استیکینگ در پیش است که باعث می‌شود چنین به روزرسانی (مقاومت در برابر اسیک ها) بی مورد است.

اکنون دو سال گذشته است و تاریخ عرضه اتریوم ۲.۰ و در نتیجه زمان استیکینگ مشخص نیست.

کریستی لی مینهان (Kristy-Leigh Minehan) نویسنده الگوریتم ماینینگ، نظرات خود در خصوص تاثیر این به روزرسانی بر اتریوم را بیان کرده است. وی گفته است که این کد، خود گویای همه چیز است.

این تصمیم مورد تایید مارتین سوئنده (Martin Swende) سرپرست بخش امنیت بنیاد اتریوم نیز می‌باشد. وی گفته است: تمام موارد مورد نیاز گفته شده است. به نظرم باید رو به جلو حرکت کنیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.