اجرای ممیزی جامع انرژی از سوی شرکت گاز تهران

اجرای ممیزی جامع انرژی از سوی شرکت گاز تهران

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سعید توکلی در این باره گفت: این طرح همسو با کاهش و بهینه‌سازی مصرف انرژی، همچنین نگهداشت نظام مدیریت انرژی، از سال 99 آغاز شده و هدف آن شناسایی گلوگاه‌های مصرف انرژی و ارائه راهکار برای کاهش مصرف است.

وی ادامه داد: در مرحله نخست، بازدید میدانی از ساختمان‌ها و ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز استان تهران انجام شد. در این مرحله اطلاعات همه تجهیزات مصرف‌کننده انرژی در ساختمان شامل سیستم‌های روشنایی، تجهیزات اداری پرکاربرد، تجهیزات اداری متفرقه، تجهیزات آشپزخانه‌ای، تجهیزات گرمایش، سرمایش و تهویه مطبوع و تجهیزات موتورخانه‌ای به همراه نحوه بهره‌برداری از آنها، همچنین مشخصات پوسته ساختمان برداشت شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران افزود: در کنار برداشت اطلاعات میدانی از ساختمان‌ها، شدت روشنایی روی سطوح کاری، به همراه دما و رطوبت نسبی فضاها به‌منظور بررسی شرایط آسایش کارکنان اندازه‌گیری شد، این در حالی است که در ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز نیز مشخصات همه تاسیسات مورد استفاده از قبیل فیلترهای خشک، جداکننده‌ها، هیترها، فشارشکن‌ها، ادورایزرها و سیستم روشنایی محوطه به همراه اطلاعات تجهیزات مورد استفاده در اتاق نگهبانی برداشت شده است.

توکلی تصریح کرد: در کنار بازدید میدانی از ایستگاه‌های تقلیل فشار گاز، اندازه‌گیری‌های مورد نیاز از قبیل آنالیز گازهای احتراق خروجی از دودکش، اندازه‌گیری‌های مرتبط با دما در بخش‌های مختلف خطوط و هیتر، اندازه‌گیری سرعت هوای ورودی به مشعل، اندازه‌گیری پارامترهای الکتریکی ایستگاه، تصویربرداری حرارتی از بخش‌های مختلف ایستگاه، برداشت اطلاعات مرتبط با تجهیزات اندازه‌گیری (دماسنج‌ها، فشارسنج‌ها و دبی‌سنج‌ها) و… نیز انجام شد.

وی در ادامه بیان کرد: اندازه‌گیری مکانیکی و الکتریکی ساختمان‌ها به‌منظور تحلیل عملکرد دیگ‌ها، چیلرها، پمپ‌ها، برج‌های خنک‌کننده، هواسازها و… برای شناسایی جریان‌های انرژی در ساختمان و تفکیک مصارف گاز و برق در بخش‌های مختلف انجام خواهد شد. اطلاعات به‌دست‌آمده در این مرحله به‌عنوان ورودی برای شبیه‌سازی توسط نرم‌افزارهای تخصصی استفاده می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با بیان اینکه پس از تحلیل شرایط موجود ساختمان‌ها و ایستگاه‌ها همچنین شناسایی گلوگاه‌های انرژی و فرصت‌های بهبود، راهکارهای کاهش مصرف انرژی پیشنهاد خواهد شد، گفت: سپس امکان‌پذیری اجرای هریک از آنها از نظر فنی و اقتصادی بررسی می‌شود، پیش‌بینی می‌کنیم این طرح تا پایان امسال پایان یابد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.