اجرای آزمایشی بلاک چین تلگرام (TON) سرعت بالای این شبکه را نشان می دهد

اجرای آزمایشی بلاک چین تلگرام (TON) سرعت بالای این شبکه را نشان می دهد
خلاصه اخبار

پیام رسان تلگرام در تاریخ 11 آپریل گزارش داد که یک اجرای آزمایشی بتا از شبکه بلاک چین خود راه اندازی نموده است.

به گزارش سیگنال و به نقل از رسانه روسی زبان Vedomosti، در حال حاضر دسترسی به نسخه آزمایشی بلاک چین TON برای تعداد محدودی از توسعه دهندگان بین المللی، از جمله تیم های توسعه دهنده روسی، فراهم شده است.

با اشاره به دو فرد ناشناس که دسترسی اولیه را به دست آوردند، این خبرگزاری گزارش داد که تیم های توسعه دهنده توانسته اند گره های شبکه (TON (Telegram-Open-Network را با موفقیت راه اندازی کنند.

در حالی که این اجرای آزمایشی هیچ نتیجه خاصی ارائه ننموده، آزمایش کنندگان بی نام بیان کردند که بلاک چین تلگرام از یک “سرعت بسیار بالا” برای انجام تراکنش ها برخوردار است. با این حال قابل ذکر است که نمی توان شاخص های خاصی را در این زمینه بررسی و تحلیل نمود.

پیام رسان تلگرام توسط دو برادر با نام های نیکولای و پاول دروف در سال 2013 تاسیس شد و تا مارس 2018 میلادی این سرویس توانست 200 میلیون کاربر فعال را جذب کند. اخیرا سه میلیون کاربر جدید طی یک دوره 24 ساعته برای مدت زمانی که فیس بوک، اینستاگرام و واتس آپ در سراسر جهان در معرض ناپایداری های قابل توجه بودند، در این شبکه اجتماعی ثبت نام کردند.

Telegram در سال گذشته میلادی توانست حدود 1.7 میلیارد دلار در دو دوره عرضه اولیه سکه (ICO) برای هر دو سرویس پیام رسان و پلتفرم مبتنی بر بلاک چین خود جمع آوری نماید.

در حالی که Vedomosti گزارش داده بود پیام رسان تلگرام نسخه آزمایشی TON را در پاییز سال 2018 عرضه خواهد کرد، اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه دقیق آن منتشر نکرد. پاول دورف نیز زمان عرضه بلاک چین تلگرام در ماه مارس 2019 میلادی را بصورت رسمی تأیید یا رد ننمود.

به تازگی، وب سایت خبری Cointelegraph گزارش داد که اگر بلاک چین تلگرام تا تاریخ 31 اکتبر 2019 راه اندازی نشود، توافقنامه خرید تمامی توکن های آن لغو خواهد شد.

منبع: cointelegraph.com