تام لی : عرضه اولیه یک میلیارد دلاری صرافی بیتفینکس اثرات منفی بر قیمت بیت کوین دارد

تام لی : عرضه اولیه یک میلیارد دلاری صرافی بیتفینکس اثرات منفی بر قیمت بیت کوین دارد
خلاصه اخبار

در چند روز گذشته شنیده ها حاکی از آن بود که صرافی بیتفینکس تصمیمی مبنی بر عرضه اولیه صرافی (IEO) دارد و هم اکنون نیز در حال انجام عملیات برای عرضه اولیه ای به ارزش یک میلیارد دلار است.

پس از اینکه ادعاهایی مبنی بر استفاده غیرقانونی بیت فینکس از ذخایر تتر به منظور پوشش زیان به وجود آمد، این راه حل اتخاذ شد. در حالی که برخی از این عرضه اولیه پشتیبانی می کنند، تام لی مدیر عامل شرکت مشاوران بین الملل فاند استارت عقیده داد که این ایده می تواند برای بیت کوین و کل بازار ارز دیجیتال اثرات منفی در پی داشته باشد.

آقای لی که یکی از حمایت کنندگان سیر صعودی بیت کوین است، پیش بینی می کند که این عرضه اولیه یک میلیارد دلاری اثرات منفی کوتاه مدتی روی بیت کوین خواهد داشت.

این تحلیل گر بازار، که پیش تر اذعان کرده بود بازار ارز دیجیتال به سیر صعودی خود بازگشته است، گفت:

یک میلیارد دلار عرضه اولیه توکن بسیار زیاد است، و به این دلیل که بازار باید این حجم از عرضه را در خود حل کند به احتمال زیاد  این اقدام در کوتاه مدت اثری منفی روی بیت کوین و ارزهای دیجیتال دیگر خواهد داشت.

او در ادامه صحبت های خود اشاره کرد:

استخراج کنندگان 7 میلیون دلار در روز فروش دارند، یک عرضه اولیه به مبلغ یک میلیارد دلار معادل با 142 روز استخراج است که در 1 روز اتفاق می افتد.

لی پیش بینی کرد که اعلانیه او کسی را از خرید باز نمی دارد و در صورتی این امر رخ می دهد که تمامی خریداران این عرضه اولیه تازه واردان دنیای ارز دیجیتال باشند.

نگاهی به عرضه اولیه صرافی (IEO) بیتفینکس

عرضه اولیه بیت فینکس غوغایی در بازار ارز دیجیتال برپا خواهد کرد. این عرضه اولیه به منظور جمع آوری یک میلیارد دلار با استفاده از توکن شرکت بیت فینکس لئو (LEO) خواهد بود که در مرحله اول در اختیار سرمایه گذاران خصوصی قرار خواهد گرفت و پس از آن در تاریخ 10 می به صورت عمومی عرضه خواهد شد.

ژائو دانگ اعلام داشت که بیت فینکس پیش از این 600 میلیون دلار سرمایه اولیه از سرمایه گذاران خصوصی به دست آورده است. همانگونه که در مقاله سفید (وایت پیپر) این عرضه اولیه گفته شده از این عرضه برای پوشش مبلغ 850 میلیون دلار مسدود شده شرکت بیت فینکس استفاده می شود.

در حالی که بیت فینکس از فرآیندهای قانونی برای آزادسازی این وجه استفاده می کند، این صرافی مطمئن است که این وجه را باز می گرداند.

رسوایی بیت فینکس (Bitfinex) و تتر (USDT)

چندی پیش پس از اینکه رئیس دادستانی کل نیویورک لتیتا جیمز، اعلام کرده بود ای فینکس (iFinex) که زیر نظر صرافی بیت فینکس فعالیت می کند قانون را نقض کرده است، این صرافی با مشکلات زیادی مواجه شد.

اتهامی مبنی بر اینکه صرافی بیت فینکس از ذخایر تتر برای پوشش زیان 850 میلیون دلاری خود استفاده کرده است، بر این صرافی وارد آمد. با وجود اینکه این اتهامات به سرعت توسط بیت فینکس پاسخ داده شد، اما با توجه به انتقال حجم زیادی از ارز دیجیتال سرمایه گذاران کمی برای جلوگیری از آسیب بعدی دیر شده بود.

افشاگری دادستانی کل نیویورک برای بیت فینکس گران تمام شد، به طوری که بیش از 89 میلیون دلار بیت کوین و 650 هزار دلار اتریوم در میانه این واقعه از این صرافی توسط سرمایه گذاران منتقل شد.

تمامی ارزهای دیجیتال تحت تاثیر این رخداد قرار گرفتند و اکثر ارزهای دیجیتال برتر کاهش قیمت در بازار را بر اثر این واقعه تجربه کردند.

منبع: todaysgazette.com

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.