اتفاق مهم در بازار/تعطیلی هزار واحد طلافروشی در تهران

اتفاق مهم در بازار/تعطیلی هزار واحد طلافروشی در تهران

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

به گزارش خبرآنلاین، در کنار این شرایط نوسانات قیمتی سبب کاهش چشمگیر مشتریان و خریداران در بازارهای مختلف به ویژه سکه و طلا شده است.

بیشتر بخوانید: 

دنده معکوس قیمت سکه و طلا /زلزله قیمتی در بازار سکه و طلا

معاملات به کف رسید/ بلاتکلیفی خریداران و فروشندگان در بازار طلا

در یکی، دو سال اخیر روند افزایش نرخ ها در بازار سکه و طلا از توان اقتصادی بسیاری از اقشار جامعه فاصله گرفته بود و اکنون نوسانات نرخ ارز و انس جهانی با تاثیر بر قیمت این فلز گرانبها در بازار داخلی، سبب شده تا تقریبا میزان معاملات هر روز کمتر از دیروز شود.

افزایش نرخ ها از یک سو و کسادی و تعطیلی بازار در اثر کرونا از سوی دیگر موجب شده تا اندک مشتریان این بازار نیز از دست رود.

همان طور که گفته شد در ماه های گذشته بسیاری از مشاغل متضرر شدند و واحدهای صنفی طلا و جواهر نیز همانند سایر بازارها زیان کرده و برخی تعطیلی را بر ادامه فعالیت ترجیح داده اند.

 صنف طلا و جواهر بر این باور بوند که ادامه کار با وضع 9درصد ارزش افزوده نمی تواند، دوام داشته باشد

افزایش تقاضای ابطال پروانه کسب طلافروشی ها

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرآنلاین درباره میزان تقاضای ابطال پروانه کسب از سوی همکاران فعال در صنف طلا و جواهر توضیح داد:متاسفانه تقاضاهایی داشته ایم که نمی‌توان گفت 100درصد به دلیل شیوع کرونا بوده اما نمی توان تاثیر فراوان آن را نادیده گرفت.

قیمت طلا

ابراهیم محمدولی افزود: مشکل این صنف از زمانی آغاز شد که اعمال و دریافت مالیات بر ارزش افزوده اتفاق افتاد و این موضوع سبب شد تا تعداد زیادی از همکاران ما پروانه های کسب خود را راکد و باطل کنند.

وی تصریح کرد: زیرا همکاران ما در صنف طلا و جواهر بر این باور بودند که ادامه کاراین وضع 9درصد ارزش افزوده نمی تواند دوام داشته باشد.

محمدولی خاطر نشان کرد: طبیعتا ویروس کرونا هم مکمل این مساله شده و در 9 ماه گذشته تعدادی از همکاران پروانه‌های کسب خود را ابطال و راکد کردند.

وی اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون بین 950 تا هزار واحد صنفی از همکاران ما پروانه های کسب خود را راکد و ابطال کرده اند.

مردم برای خرید طلا از فضای مجازی صبور باشند

وی همچنین درباره افزایش میزان تبلیغات برای خرید و فروش طلا دنیای مجازی و تاثیرات آن گفت: هنوز 100درصد مجوز فضای در اختیار اتحادیه ها قرار نگرفته اما به عنوان پیشنهاد و مشورت از ما نظرخواهی شده و ما نیز پیشنهادات خود را به اتاق اصناف ارایه کرده ایم.

وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم دور خود دیوار بکشیم و بگوییم مردم از فضای مجازی استفاده نکنند و این کار غیرممکن است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اظهار کرد: دنیا در حال حرکت به این سمت و سو است و مردم باید از این امکان استفاده کنند اما شرایط طلای، خاص است و به دلیل اینکه آنچه در عکس می بینید شاید اگر در اختیار شما قرار می دهند، از نظر ظرافت ساخت و کیفیت، عیار و وزن تغییراتی داشته باشد به همین دلیل تا زمانی که زمینه و بستر مناسب مهیا نشده است ما صلاح نمی‌دانیم مردم از فضای مجازی خرید کنند و صبور باشند تا آن چهارچوب لازم و آیین نامه ها توسط مسوولان فراهم شود.