اتفاق مهم امروز برای سهامداران «وبملت» / سهم بانک ملت در بورس چقدر قابل اتکاست؟

اتفاق مهم امروز برای سهامداران «وبملت» / سهم بانک ملت در بورس چقدر قابل اتکاست؟
خلاصه اخبار

امروز بلوک فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) توسط نماد وبملت (بانک ملت) عرضه می‌شود. اتفاقی که می‌تواند برای سهامداران وبملت اهمیت قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز بلوک فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) توسط نماد وبملت (بانک ملت) عرضه می‌شود. اتفاقی که می‌تواند برای سهامداران وبملت اهمیت قابل توجهی داشته باشد.

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که ومعادن (شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات) خریدار بلوک خواهد بود.

یکی از کانال‌های تلگرامی فعال در حوزه بورس امروز صبح این احتمال را مطرح کرده که که اگر این اتفاق بیفتد برای بانک ملت تعدیل نزدیک به ۴۰۰ ریالی را به همراه دارد و ومعادن نیز از این اتفاق در سود سال آتی سود می‌برد.

اما با این اتفاق سهم بانک ملت در بورس چه خواهد شد؟

بلوک فملی امروز توسط بانک ملت برای واگذاری عرضه می‌شود

کاظم چاوشی، مدیر مالی بانک ملت در گفتگو با تجارت‌نیوز به بررسی تاثیر این واگذاری بر جریان درآمدی بانک ملت پرداخته و گفته است: ما با توجه به الزامی که ماده ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید بر بانک‌ها گذاشته، مبنی بر اینکه بانک‌ها سهم‌های غیربانکی و نیز املاک مازاد خود را باید به فروش برسانند، بانک ملت از سال‌های قبل قصد کرد که بلوک ۵٫۷۴ درصدی سهام ملی مس را واگذار کند. اما طی چندین مرحله آگهی، با توجه به نبود مشتری مناسب برای آن، موفق به فروش این بلوک نشدیم.

وی ادامه داد: این بار مجددا به همین دلیل سهام فملی را آگهی کردیم با قیمت پایه ۵۹۰ تومان و قصد فروش آن را داریم؛ حال اگر با همین قیمت به فروش برسد، با توجه به اینکه کلیت بورس شاهد رشد خوبی بوده است، طبیعتا سهام در اختیار ما نیز رشد خوبی داشته و قیمت تمام شده ما در مقایسه با حسابرسی‌های سال ۹۷ ، ارزش دفتری آن رقمی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان است. بنابراین اگر با همین قیمت معامله شود، رقمی بالغ بر دو هزار میلیارد تومان سود خالص این معامله به حساب بانک ملت می‌نشیند که برای هر سهم سودی ۴۰ تا ۵۰ تومان دربرخواهد داشت.

چاوشی تصریح کرد: معتقدم که سهام ملی مس، سهم ارزشمندی است و طبق دستورالعمل واگذاری، مشخص شده که این سهم در حول و حوش قیمت تابلو به فروش برسد. چرا که سهم‌هایی همچون فملی که برای آنها بازاری عمیقی همچون بورس وجود دارد، در قیمت‌گذاری همواره به تابلو نیز نگریسته می‌شود. چرا که درصد سهام‌داران ما با وجود اینکه بلوک است، اما سیت مدیریتی ندارد.

او همچنین بیان کرد: در هر صورت اگر در این دور به توافق نرسیم، وارد مرحله بعدی آگهی این سهم خواهیم شد، اما بنده بر این باورم با وجود قابلیت‌هایی که در شرکت فملی وجود دارد، از قیمت روی تابلو بالاتر است. در این صورت اگر فروش نرفت، برای مرتبه بعدی نیز باید به قیمت تابلو توجه داشت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها