اتریوم می‌تواند بازار را از چنگال بیت کوین خارج کند

اتریوم می‌تواند بازار را از چنگال بیت کوین خارج کند

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

اتریوم می‌تازد

گرچه بازار رمزارزها اکنون دچار یک اصلاح نسبی شده و رمزارز اتریوم با رکورد اخیر خود کمی فاصله دارد، اما به نظر می‌رسد که جدایی از بیت کوین و تداوم روند افزایش ارزش آن باعث جلب توجه‌ی سرمایه‌گذاران سازمانی شده است. این درحالیست که هنوز دو رویداد مهم در شبکه‌ی اتریوم باقی مانده و پیشرفت‌های چشم‌گیر پس از پیشنهاد بروزرسانی 1559(EIP 1559) و مهاجرت به سمت الگوریتم اثبات سهام(PoS) محقق خواهد شد.

رمزارز ETH پیش از همنشینی با بیت کوین و آغاز روند اصلاح ارزش فعلی که منجر به کاهش قیمت تا سطوح 3500 دلاری شد، توانست جهش ارزش را به ثبت رسانده و رکورد 4380 دلار را به سرمایه‌گذاران نشان دهد. در زمان نگارش این مقاله هر واحد رمزارز ETH‌ با متوسط قیمت 3558 دلار در صرافی‌های بین‌المللی مبادله می‌شود.

شایان ذکر است که علی‌رغم اصلاح قیمت، رمزارز ETHتوانست نسبت به بالاترین رکورد پیشین خود که در روند صعودی بازار در سال 2017 ثبت رسانده بود، یک جهش 208 درصدی را نمایش دهد. در آن زمان بالاترین قیمت به ثبت رسیده برای هر واحد ETH چیزی حدود 1420 دلار بود. این درحالیست که در ماه مارس 2020 رمزارز اتریوم پایین‌ترین ثبت قیمت را داشته و تا مرز 90 دلار نیز سقوط کرد. با این حال از آن زمان به بعد بازار اتریوم دچار یک چرخش ناگهانی شد و در مجموع 4766 درصد افزایش مثبت را به ثبت رساند.

اتریوم بیت کوین ETH Ethereum Bitcoin BTC
بیت کوین در مقابل اتریوم

قدم قدم تا جایگاه بیت کوین

در حال حاضر مجموع سرمایه‌ی در حال گردش شبکه‌ی اتریوم برابر است با نیم از سرمایه‌ی شبکه بیت کوین و کاتالیزورهای موجود در بازار باعث ایجاد تغییراتی در موضع‌گیری و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در رابطه با آینده هستند. هرچند شبکه‌ی اتریوم نسبت به گذشته از وضعیت بسیار بهتری برخوردار است، اما این سوال ایجاد می‌گردد که این روند تا چه زمانی تداوم خواهد داشت و آیا ETH می‌تواند همچنان روند صعودی را ادامه دهد؟ به گفته‌ی یکی از مبادله‌گران و تحلیلگران بازار رمزارز:

اتریوم 4 هزار دلاری طولانی‌ترین و مهم‌ترین حرکت در بازار رمزارز از زمان عبور قیمت بیت کوین از مرز 20 هزار دلار است. من فکر می‌کنم که این اولین بار بود که ETH شاهد اختلاف طولانی مدت بین یک روند صعودی قیمت و ارقام ثبت شده طی سه‌ماهه‌ی گذشته خود بود. شاید یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت بهتر شدن وضعیت جهان در برابر بیماری کووید بود، با این حال من فکر می‌کنم که اساس و زمینه‌های صعودی اکنون دچار افت محسوس شده‌اند.

اتریوم ETH Ethereum سرمایه‌گذاران سازمانی
نمودار تغییرات قیمت اتریوم طی سه ماه گذشته تا به امروز

به گفته‌ی این تحلیلگر شاید تغییرات ایجاد شده در بازار رمزارز و صحبت‌های افرادی مانند ایلان ماسک باعث پایان روند صعودی و ایجاد روند اصلاح قیمت شده است.

این مسیر تازه آغاز شده

به گفته‌ی یکی از سرمایه‌گذاران پنترا کپیتال(Pantera Capital)،در عرض کم‌تر از یک ماه قیمت اتریوم به لطف جذب سرمایه‌ی سرمایه‌گذاران سازمانی بالغ بر دو برابر افزایش یافت؛ ‌درحالیکه اخبار مربوط به پذیرش پیشنهاد EIP 1559 در ماه جولای در کنار هارد فورک لندن باعث جذب توجه بیشتر برای این «دارایی تورمی» می‌شد.

این سرمایه‌گذار همچنین به اکوسیستم عظیم اقتصاد غیرمتمرکز(DeFi) در شبکه‌ی اتریوم اشاره کرد که با کاربردهای فراوانی روبرو شده و به سرعت در حال جذب سرمایه و ایجاد عوامل رشد برای اتریوم است. به گفته‌ی وی این روند گسترش پذیرش اتریوم باعث شده تا این رمزارز سهم قابل توجهی از بازار بیت کوین را از آن خود کند.

نظر شما در رابطه با وضعیت فعلی شبکه‌ی اتریوم علی‌رغم ایجاد یک روند اصلاح ارزش نسبی در بازار چیست؟ آیا اتریوم می‌تواند یک جایگزین بالقوه برای بیت کوین باشد؟ 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.