اتریوم بیشترین همبستگی را در میان دارایی‌های رمزارزی دارد

اتریوم بیشترین همبستگی را در میان دارایی‌های رمزارزی دارد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

اتریوم قوی‌ترین همبستگی را دارد

 رمزارز اتریوم که اکنون با در اختیار داشتن ۱۸/۴ میلیارد دلار سرمایه‌ی در حال گردش رتبه‌ی دوم بازار رمزارزی را به خود اختصاص داده است، از ابتدای روز چهارشنبه تا به این لحظه حدود ۱ درصد از ارزش خود را از دست داده و اکنون به ثبات نسبی رسیده است. قیمت این رمزارز طی روزهای گذشته چندین مرتبه تلاش کرده تا از نقطه‌ی ۱۷۱ دلار عبور کند، اما با ناپایدار شدن روند تغییرات ارزش، قیمت آن باز هم به سطوح پایین‌تر از ۱۷۱ دلار بازگشت.

Ethereum اتریوم

طبق یافته‌های منتشر شده در جدید‌ترین مقاله‌ی بخش تحقیقات صرافی بایننس، جهان رمزارزها در حال حرکت به سمت یک همبستگی بسیار مستحکم‌تر بین دارایی‌های مختلف می‌باشد؛ با این حال، اتریوم با در اختیار داشتن ضریب ۶۹/۰ بیشترین ارتباط و همبستگی را با مابقی بازار دارد. کم‌ترین همبستگی بازار نیز به کسموس(Cosmos) با ضریب ۰/۳۱، چین‌لینک(Chainlink) با ضریب ۰/۳۲ و تزوس(Tezos) با ضریب ۰/۴ تعلق دارد.

همچنین در بخش‌هایی از این مقاله‌ی تحقیقاتی به این موضوع اشاره شده که این روند همبستگی تمایل دارد تا در این بازار راکد و نزولی به رشد خود ادامه دهد.

ضریب همبستگی

به عنوان یک قانون کلی، یک همبستگی بالاتر از ۰/۵ یا کم‌تر از ۰/۵- را یک «همبستگی قوی» در نظر می‌گیریم. زمانی که این عدد به عدد صفر نزدیک شود، بدان معناست که دارایی تحت بررسی ما به طور مستقل حرکت کرده و هیچ رابطه‌ای با سایر دارایی‌های موجود در بازار ندارد.

در مقاله‌ی تحقیقاتی بایننس گفته شده که همبستگی میان همه‌ی جفت‌های مبادلاتی همواره مثبت است.

مهم‌ترین یافته‌ی مقاله‌ی مذکور این است که بیشترین تغییر در میزان همبستگی دارایی‌های رمزارز در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۹ رخ داده است. طبق بررسی دستی ماتریس‌های همبستگی، این موضوع نشان می‌دهد زمانی که روند حرکت و تغییرات رمزارزها با یکدیگر مغایرت دارد، بین آن‌ها همبستگی محکم‌تری ایجاد می‌شود. به طور منسجم، دارایی‌های رمزارزی در حین یک روند صعودی و یا تغییرات حاشیه‌ای، همبستگی کم‌تری از خود نشان می‌دهند. البته بررسی بیشتر و طولانی مدت بر روی دارایی‌های مختلف می‌تواند این یافته‌ها را به اثبات برساند.

نگاه فنی به تغییرات قیمت اتریوم به دلار(ETH/USD)

با نگاهی به نمودارهای یک روزه می‌توان متوجه شد که ETH/USD در یک کانال صعودی صعب‌العبور قرار گرفته است، درحالیکه حاشیه‌ی فوقانی ایجاد شده توسط خط بالایی باند ۱ ساعته‌ی بولینگر نیز بالاتر از ۱۷۰ دلار قرار دارد. یک حرکت پایدار به سمت نقاطی بالاتر از این سد باعث خواهد شد که راه برای رسیدن به سطوح مقاومت ۱۷۹ تا ۱۸۰ دلاری باز شود. زمانی که این سد شکسته شود، روند صعودی می‌تواند با تکیه به تاثیر روانی نقطه‌ی ۱۸۰ دلاری،تغییرات متوسط ۲۰۰ روزه و همچنین خط بالایی بان روزانه‌ی بولینگر، همچنان ادامه یابد.

نمودار ۱ ساعته‌ی ETH/USD

در بخش نزولی نیز باید به محدوده‌ی پایینی روند فوق‌الذکر توجه داشته باشیم، محدوده‌ای که در نقطه‌ی ۱۶۶ دلاری توسط بردار ۱ ساعته‌ی نمودار تغییرات متوسط ۲۰۰ روزه به وجود آمده و به واسطه‌ی خط پایین نمودار ۱ ساعته‌ی بولینگر تقویت شده است. در صورتی که این روند شکسته شود، احتمالا افزایش حجم فروش باعث خواهد شد تا پایان هفته قیمت این رمزارز به نقطه‌ی ۱۶۱/۱۱ دلار رسیده و یا حتی بر اثر تاثیرات روانی آن، تا مرز ۱۶۰ نیز سقوط کند.

نظر شما در رابطه با مقاله‌ی تحقیقاتی بایننس چیست؟ این همبستگی بسیار قوی برای اتریوم چه معایب یا مزایایی به همراه دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.