اتاق تهران و بانک صادرات تفاهمنامه همکاری امضا کردند

اتاق تهران و بانک صادرات تفاهمنامه همکاری امضا کردند
خلاصه اخبار

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران و بانک صادرات ایران با هدف ارایه انواع خدمات مالی و بانکی به اعضای اتاق تهران، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سیگنال به نقل از ایبنا، موضوع این تفاهمنامه عبارت است از برقراری و توسعه تعاملات بین اتاق تهران و بانک صادرات، در زمینه‌های مرتبط و ارائه انواع خدمات بانکی، اعطای انواع تسهیلات، صدور ضمانت‌نامه و گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی، ارائه انواع خدمات توسط شعب بانک‌های صادرات و بهره‌مندی از تخفیفات کارمزدهای بانکی برای اعضایی که حداقل ۳ سال متوالی سودآور بوده و حق عضویت به اتاق بازرگانی پرداخت کرده باشند.

به موجب این تفاهم‌نامه که در چهارمین نشست هیات نمایندگان نمایندگان اتاق تهران به امضای مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران و حجت‌الله صیدی، مدیرعامل بانک صادرات ایران رسید، اعضای حقیقی و حقوقی که سه سال متوالی عضویت اتاق تهران را دارا باشند، می‌توانند از انواع تسهیلات صدور ضمانت‌نامه، گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی و سایر خدمات عمومی بانک صادرات ایران با شرایط تسهیل شده و مناسب‌تر برخوردار شوند.

از جمله مفاد این تفاهم‌نامه، اعطای تسهیلات به میزان (حداکثر) ۱۰ میلیارد ریال به اعضای اتاق تهران با سابقه حداقل سه سال پرداخت عضویت در قبال حداقل ۱۰ درصد وثیقه نقد در حساب جاری نزد بانک صادرات است. همچنین بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، دارندگان کارت عضویت و بازرگانی اتاق تهران می‌توانند با معرفی‌نامه این اتاق از تخفیف حداکثر ۳۰ درصد کارمزد صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی از سوی بانک صادرات ایران بهره‌مند شوند.

تخفیف در میزان سپرده نقدی صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی از دیگر تسهیلات قابل ارائه به اعضای اتاق تهران است.

مهمترین مزایای ویژه و تعهدات بانک صادرات برای این قبیل مشتریان به شرح زیر است:

اول: اعطای انواع تسهیلات ریالی حقیقی یا حقوقی در قالب یکی از عقود اسلامی با اولویت خرید دین حداکثر تا ۱۰ میلیارد ریال برای هر شخص در قبال ۱۰ درصد وثیقه گروه نقد و اخذ سایر تضامین (سفته)

دوم: اعطای تخفیف ۳۰ درصدی برای کارمزد صدور ضمانت‌ها و خدمات بانکی

سوم: صدور ضمانت‌نامه‌های ریالی (غیر از تعهد دین) سپرده نقدی به صورت ۵ درصد نقدی و ۵ درصد سپرده کوتاه‌مدت و در خصوص ضمانت‌نامه‌های تعهد دین با اخذ ۱۰ درصد سپرده نقدی و در خصوص ضمانت‌نامه‌های شرکت در مناقصه و مزایده، وفق ضوابط و مقررات بانک مرکزی قابل انجام است.

چهارم: انجام گشایش اعتبار اسنادی و حوالجات ارزی بابت تضمین ارائه برگ سبز گمرکی، با اخذ چک به امضای متقاضی و ظهرنویسی ضامن معتبر، قابل پذیرش است.

پنجم: امکان بهره‌مندی واحدهای تولیدی از طرح طراوت جهت تامین نیازهای مالی و اعتباری زنجیره‌های تولید تا مصرف بوده و از طریق تامین نیاز مالی مصرف‌کننده، موجب تسهیل خرید تولیدات داخلی را فراهم می‌سازد.

نکته یک: صدور هرگونه ضمانت‌نامه و گشایش اعتبارات اسنادی، منوط به عدم وجوه بدهی‌های غیرجاری و همچنین عدم وجوه چک برگشتی رفع سوءاثرنشده خواهد بود.

نکته دو: با توجه به ضرورت اصلاح زیرساخت‌های لازم، آغاز سرویس‌دهی از تاریخ ۱۵ مرداد سال جاری اعلام و تعیین می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.