آیین‌نامه اجرایی قانون ماده ۵ مکرر قانون چک بازنگری شد

آیین‌نامه اجرایی قانون ماده ۵ مکرر قانون چک بازنگری شد
خلاصه اخبار

آیین‌نامه اجرایی قانون ماده ۵ مکرر قانون چک در هفتاد و نهمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بازنگری شد.

به گزارش سیگنال به نقل از ایبِنا، میثم زالی دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: آیین نامه اجرایی این ماده قانونی که از سوی بانک مرکزی تهیه شده بود و قرار است در هیات دولت نهایی گردد، در بسیاری از موارد تولیدکنندگان را با مشکل روبرو می‌کرد و عملا روند تولید و اشتغال را در بنگاه‌های تولیدی با مخاطرات جدی مواجه می‌کرد. لذا اعضای ستاد، پیشنهاد اصلاحی خود را در این خصوص به دولت منعکس می‌کنند.

زالی با تاکید بر لزوم افزایش اعتبار چک در فضای اقتصادی کشور گفت: رفع محدودیت‌های صورت گرفته در این ماده قانونی، بدون رفع سو اثر از چک انجام می‌شود تا از اختلال در فعالیت بنگاه‌ها پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: با عنایت به شرایط خاص اقتصادی کشور و همزمان با سال رونق تولید، ضرورت دارد تا از هر گونه اقدامی که منجر به بروز مشکل در روند تولید و اشتغال بنگاه‌های تولیدی می‌شود اجتناب کرد.

میثم زالی همچنین از دستور وزیر صمت مبنی بر استمداد مجدد از جلسه سران قوا برای تسهیل شرایط تولید در کشور خبر داد. و گفت: به زودی در خصوص تعدادی دیگر از مواد قانونی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به جمع بندی خواهیم رسید تا پس از آن موضوع جهت اتخاذ تصمیم به جلسه سران قوا منعکس شود.

زالی از کلیه دستگاه‌های اجرایی تقاضا کرد تا با بهره مندی حداکثری از ظرفیت قانونی ستاد، در تصمیم‌گیری‌های حوزه تولید از هم‌افزایی و هماهنگی و وحدت رویه برخوردار شده تا ضمن کاهش تصمیمات یکسوگرانه، شاهد افزایش برکات ناشی از همفکری و همدلی در تولید کشور باشیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها