آینده قیمت سکه تا چند روز بعد

آینده قیمت سکه تا چند روز بعد

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، با توجه به رشدهای پی در پی قیمت سکه در بازار آیا این روند در آینده کوتاه‌مدت همچنان ادامه خواهد داشت؟ روند بازار ارز چه سیگنالی برای بازار سکه دارد؟

دنیای اقتصاد در این مورد تحلیل کرده است: یکشنبه سکه یک قدم دیگر به مرز 5 میلیون تومان نزدیک شد و 4 میلیون و 950 هزار تومان قیمت خورد. درحالی‌که نرخ دلار در بازار تهران دیروز تنها 2/ 0 درصد افزایش یافته بود، قیمت سکه 6/ 0 درصد رشد کرد.

بخشی از این تفاوت در رشد را می‌توان در روند صعودی این هفته طلای جهانی و چشم‌انداز رشد بیشتر قیمت اونس طی روزهای آینده دانست.

56 درصد کارشناسان در نظرسنجی کیتکو صعود قیمت طلا در هفته آتی را برآورد کردند.

محدودیت‌های کمتر خرید سکه نسبت به ارز هم عامل دیگری است که به سبقت گرفتن قیمت سکه از دلار منجر شده است. درحالی‌که بازدهی از ابتدای سال دلار به 3 درصد و سکه به 5/ 6 درصد رسیده است، همچنان بسیاری از کارشناسان عقیده دارند ارزش ذاتی سکه بیش از قیمت فعلی آن است.

نزدیکی نرخ‌ها در بازار ارز

در بازار ارز طی دو هفته اخیر شاهد نوسان دلار در محدوده 13 هزار و 350 و 13 هزار و 550 تومان هستیم. یکشنبه هم دلار در همین بازه نوسان کرد و تا ساعت 16 با رشد 30 تومانی (معادل 2/ 0 درصد) به 13 هزار و 540 تومان رسید.

دیروز صرافی‌های رسمی هم دلار را به نرخ 13 هزار و 400 تومان فروختند. نرخ دلار نیمایی هم این روزها صعودی است و دیروز روی عدد 12 هزار و 60 تومان قرار گرفت. کم شدن فاصله نرخ‌های رسمی و آزاد در کنار افزایش عرضه ارز بازارساز را می‌توان از عوامل موثر بر ثبات دلار دانست.

با وجود این، همچنان نگرانی فعالان بازار داخلی از روابط خارجی کشور که متاثر از عواملی چون فعال شدن مکانیزم ماشه و پایان مهلت تصویب FATF است، وجود دارد و مانع از نزولی شدن نرخ ارز می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها