آینده طلا چه میشود؟

آینده طلا چه میشود؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، آینده طلا چه میشود؟   یکی از دلایل کم شدن قیمت طلا در هفته‌های اخیر اعلام خبرهایی درباره برخی توافق‌ها در اتحادیه اروپا برای خروج انگلستان از آن بود. در صورتی که کشورهای اروپایی بتوانند به توافقی قطعی برسند طبیعی است که آسیب‌های اقتصادی خروج بریتانیا […]

به گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا،

آینده طلا چه میشود؟

 

یکی از دلایل کم شدن قیمت طلا در هفته‌های اخیر اعلام خبرهایی درباره برخی توافق‌ها در اتحادیه اروپا برای خروج انگلستان از آن بود. در صورتی که کشورهای اروپایی بتوانند به توافقی قطعی برسند طبیعی است که آسیب‌های اقتصادی خروج بریتانیا از اروپا به حداقل می‌رسد و از آنجایی که رفتار اقتصاد و طلا معمولا عکس هم است، اقتصاد خوب اروپا می‌تواند طلا را ارزان کند. اما شرایط به خوبی روز اول باقی نماند و اروپایی‌ها گفتند که باید فرآیند خروج را با تاخیر آغاز کنند. گفتن این جمله کافی بود تا بدبینی‌ها نسبت به توافق زیاد شود و قیمت طلا دوباره بالا برود.

دلیل اصلی دیگر، توافق چین و آمریکا بود. دقیقا مانند مورد قبل، دو طرف این توافق گفتند که به زودی به نتیجه می‌رسیم اما پس از مدتی زمان امضای توافق را عقب انداختند و بدبینی ایجاد شده باعث رشد قیمت طلا شد.

باید گفت که مورد دوم بسیار مهم‌تر از مورد اول است. برای مثال بسیاری از فعالان بازارها می‌گویند اگر توافق خاصی در جنگ تجاری چین و آمریکا برقرار نشود احتمال رسیدن قیمت هر انس طلا به محدوده ۱,۷۰۰ دلار نیز وجود دارد و این رشد قیمت می‌تواند در همین ۴ ماه آینده باشد! دلیل آن هم واکنش زنجیره‌ای بانک‌های مرکزی به جنگ تجاری است. این بانک‌ها برای خنثی کردن اثر جنگ بر اقتصاد، نرخ بهره را کم می‌کنند و کاهش نرخ بهره باعث افزایش قیمت طلا می‌شود.

به طور خلاصه، ابهام زیادی درباره آینده اقتصاد جهان وجود دارد. کارشناسان می‌گویند ادامه جنگ اقتصادی انس را به ۱,۷۰۰ دلار می‌رساند و توقف آن انس را به سمت ۱,۴۰۰ دلار می‌برد. واقعیت این است که فعلا احتمال ادامه جنگ اقتصادی را بیش از احتمال توقف آن می‌دانند.

 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها