آیا قیمت بیت کوین به بالاتر از سطح مقاومتی ۱۲,۳۰۰ دلار خواهد رسید؟

آیا قیمت بیت کوین به بالاتر از سطح مقاومتی ۱۲,۳۰۰ دلار خواهد رسید؟
به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین،

بیت کوین با افزایش تقریبا ۵ درصدی به بالاترین قیمت سال ۲۰۲۰ خود برگشته است، اما برای تایید روند صعودی، باید به افزایش قیمت خود ادامه دهد.

طی چند ساعت گذشته، بیت کو‌ین به قیمت ۱۲,۳۰۰ دلار رسید که بالاترین سطح قیمت سال جاری این ارز دیجیتال است که در اواسط ماه آگوست ثبت شده است. با دستیابی بیت کو‌ین به این سطح قیمت، تحلیلگران در شبکه‌های اجتماعی به بیان پیش‌بینی‌های خود پرداخته‌اند.

از زمان آخرین افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۱۲,۰۰۰ دلار در دو ماه قبل تاکنون، قیمت بیت کو‌ین با کاهش ۲۰ درصدی به کانال ۹۰۰۰ دلار وارد شده بود. بیت کو‌ین توانست با افزایش قیمت ۵۵۰ دلاری طی ۲۴ ساعت گذشته، کاهش قیمت دو ماه اخیر را جبران کند.

تعداد کیف پول‌ها با بیش از ۱۰۰ بیت کوین دارایی رکورد جدیدی ثبت کرد

قیمت بیت کوین

آیا بیت کوین می‌تواند در سال جاری به قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار دست یابد؟

در ماه مارس بود که شاهد سقوط بازارهای مختلف و پس از آن، تزریق بسته اقتصادی ۲ تریلیون دلاری دولت آمریکا بودیم. بازار بیت کوین نیز یکی از قربانیان این سقوط بود، به طوری که شاهد کاهش قیمت ۶۰ درصدی این ارز دیجیتال بودیم. محرک اقتصادی دولت نقش بسزایی در افزایش قیمت بیت کوین داشت، اما با تاخیر در محرک دوم به دلیل انتخابات پیش‌رو شاهد روند ثابت بیت کوین بودیم.

آنتونی پامپلیانو گفته است که برای افزایش قیمت بیت کوین به ۱۰۰,۰۰۰ دلار در سال ۲۰۲۱ ممکن است شاهد کاهش قیمت شدیدی نیز باشیم.

در این بین، بازار قراردادهای آتی نظیر بایننس و بیتمکس همانند بازار نقدی شاهد افزایش قیمت نبوده است و آخر هفته منفی را پشت سر گذاشته است.

تحلیلگران خاطرنشان کرده‌اند که بیت کو‌ین از ماه ژانویه ۲۰۱۸ تاکنون نتوانسته است هفته را با قیمت بیش از ۱۲,۰۰۰ دلار پایان دهد و مطمئن هستند که روند صعودی این ارز دیجیتال آغاز شده است.

جاش راجر در توییتر نوشته است:

نمودارهای هفتگی و ماهانه در حال تلاش هستند تا در بالاترین سطح ممکن پایان یابند. بیت کوین از ماه ژانویه ۲۰۱۸ تاکنون نتوانسته است هفته را با قیمت بیش از ۱۲,۰۰۰ دلار پایان دهد. بیت کوین ۲۰ درصد کاهش قیمت داشته است و اکنون زمان آن رسیده است تا روند صعودی خود را ادامه دهد.

یکی دیگر از تحلیلگران به اسم Dave the wave بیان کرده است که قیمت بیت کوین به آسانی می‌تواند به رکورد قبلی خود دست یابد. وی در این خصوص گفت:

آیا بیت کوین می‌تواند به قیمت ۲۰,۰۰۰ دلار برسد؟ قطعا می‌تواند و هم‌اکنون نیز ۷۰ درصد راه را رفته است. قیمت بیت کوین در حال حاضر ۸۲ درصد روند دیوانه‌وار خود در سال ۲۰۱۷ را بازیابی کرده است.

هرچند ابتدا باید عبور از سطح مقاومتی مهم کنونی رخ دهد. بیت کو‌ین فعلا نتوانسته است به این مهم دست یابد و با کاهش قیمت اندک، در بازه زمانی ساعتی به قیمت ۱۲,۲۵۰ دلار برگشته است.

اگر بیت کو‌ین بتواند از سطح مقاومتی کنونی عبور کند، سطح مقاومتی بعدی برابر با ۱۳,۸۰۰ دلار است که بالاترین سطح قیمت سال ۲۰۱۹ بوده است. با عبور از این سطح قیمت، موانع اندکی برای دستیابی به رکورد ۲۰,۰۰۰ دلار در مسیر بیت کو‌ین قرار دارد.

افزایش تسلط بیت کوین

طبق گزارش Tradingview.com، افزایش قیمت اخیر بیت کوین باعث شده است که تسلط این ارز دیجیتال به ۶۲ درصد برسد که بالاترین سطح طی ۳ ماه اخیر است.

آلتکوین‌ها روند کندی داشته اند، هرچند طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ میلیارد دلار به ارزش بازار افزوده شده است که بخش عمده‌ای از آن به افزایش قیمت بیت کو‌ین مربوط است.

اتریوم پس از کاهش قیمت روز گذشته توانسته است به قیمت ۳۸۰ دلار برگردد، اما هم‌چنان ۲۱ درصد نسبت به رکورد قیمت سال ۲۰۲۰ فاصله دارد، در حالی که XRP، BNB، چین لینک و کاردانو هم‌چنان کاهش قیمت داشته‌اند.

لایت کوین نیز همانند بیت کو‌ین شاهد افزایش قیمت اندکی بوده است و به کانال ۵۰ دلار برگشته است، اما به طور کل می‌توان گفت که شرایط آلتکوین‌ها تعریفی ندارد.