آموزش و پرورش ۶۰ هزار معلم کم دارد

آموزش و پرورش ۶۰ هزار معلم کم دارد

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 «احمدحسین فلاحی» روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با تشریح جلسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نشست امروز کمیسیون با حضور حسین خنیفر رییس دانشگاه فرهنگیان برگزار شد و گزارشی به اعضای کمیسیون آموزش ارائه شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: رئیس دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از سال 92 تا 96 کاهش چشمگیری داشته و از سال 96، تلاش گسترده‌ای برای افزایش کمیت تعداد دانشجو صورت گرفته و تعداد دانشجویان ورودی از 3 هزار نفر در سال 96 به 26 هزار دانشجو افزایش یافته است.

فلاحی افزود: در ادامه جلسه کمیسیون، نمایندگان سوالاتی در زمینه انتصابات در برخی استان‌ها، کمبود سهمیه هیات علمی، کمبود فضای آموزشی و تجهیزات مطرح کردند و رییس دانشگاه فرهنگیان به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

وی به نقل از رئیس دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: این دانشگاه در نحوه جذب و خروج معلم از دانشگاه فرهنگیان نقشی ندارد و آموزش و پرورش سیاستگذار است و با توجه به افزایش جذب دانشجو، برای نخستین‌بار، تا مهر 1400، تعداد 54 هزار و 633 معلم تربیت خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس افزود: خنیفر عنوان کرد که دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر حدود 170 هزار دانشجو دارد که نسبت به نیاز آموزش و پرورش با کمبود حدود 60 هزار معلم در مدارس کشور مواجه هستیم.

فلاحی با اشاره به برنامه دانشگاه فرهنگیان برای ارتقای ردیف هیات علمی خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان برای سال 1400 به 2 هزار و 80 عضو هیئت علمی نیاز دارد.