آموزش تبدیل شماره کارت و شماره حساب بانک ها به شماره شبا

آموزش تبدیل شماره کارت و شماره حساب بانک ها به شماره شبا

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش اقتصادآنلاین، برای این‌که کارهای بانکی خود را انجام دهیم به اقلام اطلاعاتی نظیر شماره حساب، شماره کارت و شماره شبا نیاز داریم. خیلی کم پیش‌ می‌آید همیشه به هر 3 این اطلاعات دسترسی داشته باشیم. اما این امکان به ما داده شده است تا از طریق سایت های اینترنتی همچون رده هر یک از این داده‌های بانکی را به دیگری تبدیل کنیم.

شماره شبا یکی از اقلام اطلاعاتی مهم است که بسیاری از جابه‌جایی‌های مالی اینترنتی به کمک آن صورت می‌گیرد. در میان روش‌های دریافت شماره شبا بانک‌ها، گزینه تبدیل آنلاین از همه محبوب‌تر است. سرعت بالا، امنیت تبدیل و راحتی فرآیند تبدیل شماره کارت و شماره حساب بانک‌ها به شماره شبا موجب شده تا لزوم مراجعه به شعب بانکی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.

شماره شبا چیست و به چه کار ما می‌آید؟

یک کد 24 کاراکتری که با IR شروع می‌شود و بعد از آن ارقام کنارهم قرار می‌گیرند. شماره شبا در ظاهر شاید یک صف طولانی از اعداد باشد، اما در دل خود اطلاعات زیادی را جا داده است. اگر کمی تیزبین باشید می‌توانید حتی کد شعبه بانکی که حساب باز کرده‌اید را در دل این کاراکتر‌ها پیدا کنید. به طور خلاصه اگر بخواهیم اشاره کنیم کاراکترهای شماره شبا حاوی اطلاعات زیر هستند:

  • IR ابتدایی: کد کشور صادرکننده حساب بانکی
  • 2 رقم اول بعد از IR: ارقام کنترل صحت ساختار
  • 3 رقم بعدی: کد بانک صادرکننده حساب
  • یک رقم بعد از شناسه بانک: نوع حساب
  • 18 رقم آخر: برگرفته از شماره حساب

اما با وجود شماره حساب و شماره کارت اصلا چه نیازی به کد شبا داریم؟ حواله و جابه‌جایی پول با شبا بدون نیاز به ذکر هیچ اطلاعات دیگری امکان‌پذیر است. نقل‌وانتقالات مالی با این کد امن‌تر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد. سامانه‌های انتقال پول مانند ساتنا و پایا نیز از شبا برای انجام عملیات خود کمک می‌گیرند. برای دریافت حقوق، سهام عدالت، یارانه و ثبت‌نام در بورس به کد شبا نیاز دارید. بنابراین بهتر است آن را به یکی از روش‌های موجود دریافت کرده و نگه‌داری کنید.

راه‌ های دریافت شماره شبا از بانک ها

برای دریافت شماره شبا از بانک رفاه، می‌توانید یکی از روش‌های زیر را برای خود انتخاب کنید؛

  • به خود شعبه بانکی که حساب باز کرده‌اید مراجعه کنید. (این روش را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم. منسوخ شده و وقت‌گیر است.)
  • کارت عابربانک خود را برداشته به یکی از خودپردازهای بانک رفاه مراجعه کرده و شماره شبا را دریافت کنید. ( به نسبت روش مراجعه به شعبه منطقی‌تر است اما بازهم روش وقت‌گیری است.)
  • درست مانند یک انسان امروزی از فضای اینترنتی استفاده کنید و با تبدیل شماره کارت یا شماره حساب به شماره شبا، در کمتر از یک دقیقه به نتیجه‌ای که می‌خواستید برسید. اگر در گوگل سرچ کنید در همان صفحه اول و در همان چند نتیجه اول سایت رده به شما پیشنهاد می‌شود. به کمک پنل مای رده این سایت به راحتی می‌توانید تبدیل خود را انجام داده و شبا خود را به دست آورید. برای این کار تنها کافی است تا با درج نام و شماره موبایل خود عضو شده و از قسمت تبدیل‌های شبا عملیات موردنظر خود را خیلی سریع انجام دهید.

تبدیل شماره کارت به شماره شبا

اگر شماره کارت خود را به یاد دارید یا به کارت عابربانک‌تان دسترسی دارید، خیلی راحت می‌توانید در بخش تبدیل‌های شبا مای رده، گزینه تبدیل شماره کارت به شماره شبا را انتخاب کنید، شماره کارت‌تان را وارد کرده و بر روی گزینه تبدیل کلیک کنید.

 تبدیل شماره حساب به شماره شبا

درست همانند شماره کارت، با در دست داشتن شماره حساب و مراجعه به تبدیل‌های شبا مای رده می‌توانید عملیات را در کمتر از یک دقیقه پشت‌سر گذاشته و شماره شبا خود را دریافت کنید.

تبدیل شماره شبا به شماره حساب و شماره کارت

همانطور که از داده‌های بانکی دیگر می‌توان شماره شبا را محاسبه کرد، بالعکس این امر هم امکان‌پذیر است. شما می‌توانید با انجام فرآیند تبدیل مربوطه در مای رده، از کد شبا خود به اطلاعات دیگری نظیر شماره حساب و شماره کارت دست پیدا کنید.

تبدیل شماره کارت به شماره حساب

علاوه بر شماره شبا به کمک فرآیند تبدیل اطلاعات بانکی قادر خواهیم بود، شماره کارت و شماره حساب‌مان را نیز به دست آوریم. اگر گزینه‌های تبدیل شماره مشاهده کرده باشید حتماً مورد تبدیل شماره کارت به شماره حساب به چشم‌تان خورده است. به کمک این گزینه می‌توانید از روی شماره کارت خود به شماره حساب‌تان دسترسی پیدا کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.