آمادگی ناوگان حمل و نقل کالا برای ارسال چغندر خوزستان به سایر استان ها

آمادگی ناوگان حمل و نقل کالا برای ارسال چغندر خوزستان به سایر استان ها
خلاصه اخبار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: برای ارسال ۳۰۰ هزار تن محصول چغندرقند برداشت شده از سطح مزارع استان خوزستان و ارسال آن به سایر استان ها مشکلی وجود ندارد

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد جولانژاد گفت: با توجه به فراخون‌های صورت گرفته و درنظر گرفتن مشوق برای رانندگان حمل و نقل از سوی استان‌های مقصد، در حال حاضر مشکلی برای تامین کامیون وجود ندارد، اما به رغم تاکید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای طبق قوانین مربوطه، متولیان امر در وزارت جهادکشاورزی نسبت به تعیین متصدی حمل اقدامی نداشته اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان تاکید کرد: با توجه به همزمانی حمل کالا‌های اساسی از بندر امام خمینی (ره)، برداشت محصولات کشاورزی فصلی و محصول چغندرقند، از تمام ظرفیت‌های ناوگان حمل و نقل کالا برای جابجایی این محصولات استفاده شده است.

محمد جولانژاد گفت: پیش بینی می‌شود 900 هزار تن محصول چغندرقند از سطح مزارع استان برداشت شود که با توجه به کم شدن سطح کشت به دلیل مشکلات کم آبی، برداشت این محصول در سال جاری کاهشی بوده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان گفت: محصول چغندرقند در 15 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان خوزستان کشت شده و برداشت آن از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و تا پایان تیرماه ادامه دارد.

او گفت: محصول چغندرقند در مزارع شهر‌های شوش، دزفول، اندیمشک، شوشتر، بهبهان، حمیدیه و برای نخستین بار در اهواز کشت شده است.

جولانژاد، کارخانه‌های قند استان‌های اصفهان، کرمانشاه، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، قزوین، همدان و فارس را مقصد برداشت این محصول عنوان کرد و گفت: حمل محصول چغندرقند در استان خوزستان روزانه توسط 400 تا 500 کامیون انجام می‌شود..