آلتکوین در برابر بیت کوین، کدام یک را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

آلتکوین در برابر بیت کوین، کدام یک را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟
خلاصه اخبار

شما یا یک سرمایه گذار تازه وارد یا فردی با کوله باری از تجربه هستید. صرف نظر از اینکه دانش شما در زمینه ارز های دیجیتال چقدر است، همیشه تمایزی مطرح است که باید به آن توجه داشت و آن تفاوت بین بیت کوین و آلتکوین ها می باشد. هم سرمایه گذاران جدید و هم سرمایه گذاران قدیمی می دانند که هم بیت کوین و هم اکثر آلتکوین ها غیر متمرکز هستند، اما ساز و کار درونی آنها متفاوت است. ما در اینجا با ایجاد تمایز بین این دو مقوله به شما کمک می کنیم که وقتی در پلتفرم هایی مانند Monfex ترید می کنید، آگاهی بیشتری داشته باشید و تبدیل به سرمایه گذار باهوش تری شوید.

به گزارش سیگنال به نقل ا زمیهن بلاکچین،

بیت کوین چیست؟


بیت کوین به عنوان اولین ارز دیجیتالی شناخته شده که در میان تریدر های کریپتو مورد استفاده قرار گرفته است. بیت کوین در سال 2008 بعد از اینکه معترضان در وال استریت تجمع کردند و بانک های بزرگ را به سوء استفاده از سیستم متهم کردند، ظاهر شد. تحمیل کارمزد های بالا و گول زدن مشتریان دیگر اتهامات وارده به این بانک های بزرگ بود.
بیت کوین ساخته شد تا تریدر ها از وابستگی به یک سازمان متمرکز مانند بانک و غیره رهایی یابند. هدف بیت کوین حذف واسطه ها، انجام تراکنش های شفاف، کم کردن کارمزد ها، از بین بردن فساد و مسئول نگه داشتن فروشنده بود. به این ترتیب سیستم غیر متمرکزی اختراع شد که با استفاده از آن افراد می دانند که چه اتفاقی در حال افتادن است و کنترل کاملی بر پول خود دارند. بیت کوین در مدت زمان کوتاهی محبوبیت یافت.
در سراسر جهان شرکت های بزرگی مانند جواهرآلات REEDs، یک بیمارستان خصوصی در ورشو در کشور لهستان و غیره، شروع به پذیرش ارز های دیجیتال می کنند. شرکت های Fortune 500 مانند مایکروسافت، پی پال و Expedia نیز آن را می پذیرند. به ساده ترین شیوه می توان گفت که بیت کوین اصطلاحی است که برای اشاره به این فناوری یا خود این ارز مورد استفاده قرار می گیرد. کاربران می توانند با نشان دادن امضای کیف پول خود به خریدار، به استفاده از بیت کوین بپردازند. این امضا شامل کاراکترهایی از کد امنیتی است که بیش از 16 کد دارد. بیت کوین یک صرافی اطلاعات دیجیتال دارد که در آنجا می توانید به خرید و فروش کالا ها یا خدمات بپردازید. این تراکنش اعتماد خود را از یک سیستم همتا به همتا می گیرد که مشابه BitTorrent یا اسکایپ می باشد.

مزیت ها

  1. تقلیل کارمزد های تراکنش: کارمزد های تراکنش های بیت کوین در مقایسه با کارت های اعتباری و بانکی کمتر است.
  2. پرداختی های سریع: وجوه کارت اعتباری یک هفته طول می کشد تا کاملا پردازش شوند. اما این فرآیند با بیت کوین بسیار سریعتر است و حداکثر دو روز طول می کشد تا تراکنش تسویه شود.
  3. پرداختی های بین المللی ساده: بیت کوین مانند دلار، پوند و غیره وابسته به کشور خاصی نیست. این یعنی فروشندگان آنلاین می توانند پرداختی های بین المللی داشته باشند بدون اینکه مجبور به پرداخت کارمزد های بین مرزی بالا باشند.

آلتکوین ها چه هستند؟


تریدر های تازه وارد به اشتباه فکر می کنند که بیت کوین تنها ارز دیجیتال موجود است. اما این تصور کاملا اشتباه است. هزاران جایگزین برای بیت کوین وجود دارد که تفاوت هایی بی نظیر دارند و اهداف و عملکرد های آنها متفاوت است. آلتکوین نام یک ارز دیجیتال خاص نیست بلکه به هر کوینی به جز بیت کوین گفته می شود. به عنوان مثال اتریوم، ریپل و لایت کوین از لحاظ فنی آلتکوین هستند. با در نظر گرفتن این مطلب، آلتکوین برای توصیف کوین هایی به کار می رود که حجم بازار کمتری از بیت کوین دارند.
آلتکوین ها می توانند به شیوه های مختلفی از بیت کوین متفاوت باشند. بعضی از آنها مدل اقتصادی متفاوتی به نسبت بیت کوین دارند و یا روش توزیع کوین آنها به شیوه دیگری است، مانند آلتکوین هایی که به شهروندان در کشور هایی خاص داده می شوند.
بعضی از آنها الگوریتم های استخراج گواه اثبات کار متفاوتی دارند که در مقابل سخت افزار های خاص استخراج مقاومت می کنند و یا اصلا نیازی به سیستم گواه اثبات کار ندارند. تعدادی از آلتکوین ها مانند ترون (Tron) یک گستره متنوع برنامه نویسی را فراهم می آورند، در حالی که تعدادی دیگر مانند مونرو (Monero) به حریم شخصی بیش از بیت کوین توجه می کنند.
از طرفی آلتکوین هایی وجود دارند که اصلا چیز جالبی انجام نمی دهند. بعضی از آلتکوین ها تنها تغییراتی جزئی را فراهم می کنند و یا چیزی را فراهم می کنند که به ظاهر مهم است اما در واقع چنین نیست. به عنوان مثال اگر آلتکوینی مقدار کل کوین هایش بیشتر باشد، بهای هر کوین در نتیجه آن کمتر خواهد بود. در واقع بسیاری از آلتکوین ها مزیت واضحی نسبت به بیت کوین ندارند. علاوه بر این، این آلتکوین ها از قدرت هش کمتری برای ایمن سازی خود استفاده می کنند و به دلیل تاثیرات شبکه ای کوچکتر به اندازه بیت کوین مفید نمی باشند. بنابراین زمانی که در یک آلتکوین سرمایه گذاری می کنید باید عاقلانه فکر کنید.

آلتکوین ها چه هستند؟


  1. تنوع: بسیاری از آلتکوین ها ارزان هستند و رقابت و محبوبیت کمتری نسبت به بیت کوین برای انها مطرح است. در حقیقت، آنها توسط مبتدیان و با سی پی یو قابل استخراج هستند. تعدادی از آلتکوین ها تنها با سی پی یو ماین می شوند.
  2. آلتکوین های محبوب: بعضی از آلتکوین ها به سطح مشابهی از موفقیت مانند بیت کوین رسیده اند. محبوبترین آلتکوین سال 2017 لایت کوین بود که یک ارز دیجیتال بر مبنای اسکریپت است و ثبات بیشتری از بیت کوین دارد. اتریوم یک گزینه محبوب دیگر است.
  3. حل مشکلات بیت کوین: بیت کوین تنها راه حل نیست. بسیاری از آلتکوین ها برای مخاطب قرار دادن نگرانی هایی که در مورد بیت کوین در طول زمان مطرح بوده، اختراع شده اند و سعی در کمک به پایداری بیت کوین در آینده دارند.

کدام یک را باید انتخاب کرد؟

این بستگی به شما دارد که کدام یک را برای خودتان بهتر تشخیص می دهید. اگر در جستجوی ثبات هستید بیت کوین را انتخاب کنید که به آسانی در دور و بر خود می توانید آن را معامله کنید. بیت کوین را می توانید به آسانی به آلتکوین مورد نظر خود تبدیل کنید. اگر مشغول ترید باشید، آلتکوین ها می توانند گزینه بهتری باشند. ریسک آلتکوین ها بیشتر است، بنابراین قبل ازسرمایه گذاری در هر کوین خاص بهتر است که تحقیق خود را انجام دهید. به عنوان یک قاعده کلی پیشنهاد می کنیم که با بیت کوین شروع کنید و بعد از رسیدن به دانش و آگاهی بیشتر کم کم به سراغ آلتکوین ها بروید.