آغاز پذیره نویسی صندوق در صندوق “صنم” از روز دوشنبه 4 بهمن

آغاز پذیره نویسی صندوق در صندوق “صنم” از روز دوشنبه 4 بهمن

پذیره نویسی صندوق در صندوق صنم

به گزارش سیگنال، گروه خدمات مالی کاریزما در راستا گسترش خدمات به تمام سرمایه گذاران محترم درصدد پذیره نویسی صندوقی جدید به نام صندوق در صندوق صنم  می باشد. پذیره نویسی این صندوق با نماد “صنم” از روز دوشنبه 4 بهمن ماه لغایت یکشنبه 10 بهمن ماه سال 1400 به مدت 5 روز کاری توسط فرابورس ایران انجام خواهد گرفت. مبلغ قابل پرداخت به ازای هر سهم در این پذیره نویسی 10000 ریال میباشد. برای شرکت در این پذیره نویسی، سرمایه گذاران میتوانند از روز دوشنبه 4 بهمن ماه و بعد از پیام ناظر مبنی بر شروع پذیره نویسی صندوق در صندوق صنم، با جستجو نماد “صنم” در آنلاین تمام کارگزاری ها، میتوانند در این پذیره نویسی شرکت کنند. حداقل مبلغ شرکت در این پذیره نویسی 500 هزار تومان میباشد و محدودیتی از نظر حداکثر مبلغ وجود ندارد. 

جزئیات پذیره نویسی:

  • تاریخ پذیره نویسی: دوشنبه 4 بهمن ماه لغایت 10 بهمن ماه 1400
  • میزان پذیره نویسی: 497.500.000 برگه سهم 
  • قیمت هر واحد: 10،000 ریال
  • سقف خرید هر کد: نامحدود
  • نوع واحد ها: عادی
  • نوع صندوق: صندوق در صندوق 
  • زمان تسویه بعد از ابطال: T+2

صندوق در صندوق صنم چیست؟

صندوق در صندوق  که در کتب مالی به آن Fund Of Funds ( FOF ) می گویند، یک صندوق سرمایه گذاری تلفیقی است که در انواع دیگر صندوق ها، سرمایه گذاری می کند. به عبارت دیگر، پرتفوی آن شامل پرتفوی های مختلف سایر صندوق ها است. این صندوق ها جایگزین هر گونه سرمایه گذاری مستقیم در اوراق قرضه، سهام و سایر انواع اوراق بهادار می شوند. مدیریت این صندوق ها باید تلاش کند که بهترین صندوق های بازار را شناسایی کند و در آنها سرمایه گذاری کند . در بازار سرمایه ایران فقط دو تا از این نوع صندوق وجود دارد که یکی مجوز سرمایه گذاری در صندوق های خطر پذیر و دیگر از جنس سهامی می باشد.

اما نکته مهم در صنم، آزادی عمل مدیر صندوق برای انتخاب نوع صندوق برای سرمایه گذاری است. صندوق صنم طبق اساسنامه اجازه دارد در هر کدام از انواع صندوق های بازار سرمایه، سرمایه گذاری کند. همچنین صنم می تواند حداکثر تا 50 درصد از دارایی های صندوق را در صندوق های با درآمد ثابت و حداکثر تا 15 درصد از دارایی ها را به سپرده های بانکی اختصاص دهد. در نتیجه صندوق در صندوق صنم یکی از منعطف ترین صندوق های موجود در بازار سرمایه میباشد که با توجه به شرایط میتواند هم در صندوق های سهامی و هم در صندوق های  درآمد ثابت سرمایه گذاری کند.

در جدول زیر میتوانید نحوه سرمایه گذاری صنم را در صندوق های دیگر مشاهده کنید. 

در جدول زیر میتوانید نحوه سرمایه گذاری صنم را در صندوق های دیگر مشاهده کنید. 

نحوه خرید صندوق در صندوق صنم:

پذیره نویسی واحد های عادی صندوق در صندوق صنم از روز دوشنبه 4 بهمن ماه 1400 آغاز خواهد شد. واحد های صندوق در صندوق صنم با نماد “صنم”  که از نوع قابل معامله یا ETF می باشند از طریق کلیه کارگزاری ها و سامانه های برخط معاملات قابل خرید بوده و پس از شروع فعالیت صندوق، در بورس تهران قابل داد و ستد خواهد بود. برای شرکت در این پذیره نویسی می بایست نقدینگی لازم را در حساب خود در کارگزاری ایجاد نموده و در روز دوشنبه 4 بهمن ماه با انتخاب نماد “صنم” هر واحد را به ارزش اسمی 10،000 ریال خریداری نمایید. لازم به ذکر است محدودیتی برای خرید کد های معاملاتی حقیقی و حقوقی وجود ندارد. تنها محدودیت موجود مربوط به کلیه نمادهای بازار سرمایه می باشد که باید حداقل مبلغ خریداری شده 500 هزار تومان باشد. 

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.