آغاز تشدید نظارت بر بازار عید از ۱۰ بهمن ۹۹

آغاز تشدید نظارت بر بازار عید از ۱۰ بهمن ۹۹

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر، به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 “یدالله صادقی” پس از جلسه امروز(شنبه) ستاد تنظیم بازار استان تهران، گفت: پیش از این مقرر شد نهاده های مورد نیاز تولیدکنندگان تخم‌مرغ که محصول خود را تحویل شرکت پشتیبانی امور دام نمی‌دهند، قطع شود. چراکه از 260 تن تخم‌مرغی که تولید می‌شد، فقط 70 تن را تحویل می‌دادند و بقیه آن را به صورت خارج از شبکه عرضه می‌شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) افزود:با اجرای این مصوبه در هفته گذشته، اکنون روزانه 250 تن تخم‌مرغ تحویل شرکت پشتیبانی امور دام می‌شود که باعث کاهش نسبی قیمت تخم‌مرغ شد.

او گفت: هم‌اکنون قیمت‌ها در حال بازگشت به قیمت مصوب است.

قیمت انواع تخم‌مرغ بسته بندی اعلام می‌شود
رئیس سازمان صمت استان تهران در ادامه از تشکیل یک کمیته کارشناسی برای تعیین قیمت انواع تخم‌مرغ بسته‌بندی و فله خبر داد و گفت: تعیین قیمت تخم‌مرغ بسته‌بندی و ابهام در قیمت باعث شده بود تا شرکت‌های بسته‌بندی سوء استفاده کنند، بعنوان مثال تخم‌مرغ 20 عددی را 40 هزار تومان عرضه می‌کردند که این ابهام با قیمت‌گذاری برای تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی شده برطرف می‌شود.

تشکیل کارگروهی برای رسیدگی به تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای
وی افزود: به طور کلی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با شرکت‌های بسته‌بندی تبانی می‌کنند که قیمت‌ها را بیش از آنچه باید فروخته شود قیمت‌گذاری کنند، بنابراین قرار شد تا کارگروهی متشکل از اصناف، صنعت و معدن و استانداری روی چند مورد از نمونه‌ها تمرکز کنند تا علت این اختلاف قیمت را پیدا کنند.

به گفته این مقام مسئول طرح تشدید نظارت بر بازار شب عید، برخلاف سال‌های گذشته که از 15 اسفند 99 شروع می‌شد، امسال از 10 بهمن ماه شروع می‌شود تا با پایش و کنترل بازار، در آغاز سال جدید با افزایش قیمت روبه‌رو نشویم.

رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: در این طرح که تا پایان فروردین 1400 ادامه دارد، با همکاری سازمان حمایت به صورت روزانه یک تیم بازرسی در سطح بازار بر قیمت‌ها نظارت و با متخلفان برخورد خواهند کرد.