آسیب پذیری شبکه لایتنینگ؛ مراقب بیت کوین خود باشید!

آسیب پذیری شبکه لایتنینگ؛ مراقب بیت کوین خود باشید!
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین، پس از هشدارهای اخیر در خصوص آسیب پذیری های شبکه لایتنینگ بیت کوین، یکی از استارت آپ ها مدعی است که مواردی از این آسیب پذیری‌ها کشف شده است. انجام بروزرسانی برای از دست ندادن سرمایه اولائولوا اسونتوکان مدیر ارشد فنی استارت آپ‌های متمرکز بر شبکه […]

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین، پس از هشدارهای اخیر در خصوص آسیب پذیری های شبکه لایتنینگ بیت کوین، یکی از استارت آپ ها مدعی است که مواردی از این آسیب پذیری‌ها کشف شده است.

انجام بروزرسانی برای از دست ندادن سرمایه

اولائولوا اسونتوکان مدیر ارشد فنی استارت آپ‌های متمرکز بر شبکه لایتنینگ به نام‌های ACINQ و لایتنینگ لبز طی بیانیه‌ای کوتاه در سایت بنیاد لینوکس در تاریخ ۱۰ سپتامبر اعلام کرد مواردی از آسیب پذیری‌های رایج (CVE) کشف و از آن استفاده شده است.

این آسیب پذیری ابتدا در تاریخ ۳۰ آگوست توسط راستی راسل یکی از کدنویس های شبکه لایتنینگ گزارش شد. این برنامه نویس استرالیایی از مشکلات امنیتی در تعدادی از پروژه های لایتنینگ هشدار داد که می‌توانستند منجر به از دست رفتن سرمایه شوند و اپراتورهای نودهای شبکه لایتنینگ را ملزم کرد تا هرچه سریع تر نرم افزارهای خود را به روز رسانی کنند.

تحت تاثیر قرارگرفتن ۳ بخش از نرم افزار

اکنون که موارد CVE تایید شده اند، به منظور اجتناب از خطرات احتمالی از دست دادن سرمایه‌ها، اسونتوکان اکیدا توصیه می‌کند که کاربران نرم افزارهای شبکه لایتنینگ خود را به روز رسانی کنند. نسخه‌های تحت تاثیر قرار گرفته شامل نسخه ۰.۷ و پایین تر نودهای شبکه لایتنینگ و هم چنین نسخه ۰.۳ و پایین تر نودهای eclair می‌باشد.

پس از هشدارهای بیان شده، لایتنینگ لبز طی توییتی به کاربران شبکه لایتنینگ توصیه کرد که مراقب باشند. در این توییت عنوان شد:

اکنون زمان بسیار خوبی برای یادآوری به کاربران است که محدودیت‌هایی را اعمال کرده‌ایم تا در مراحل اولیه این آسیب پذیری‌ها، از دست دادن سرمایه‌ها کاهش یابد. باگ‌هایی وجود خواهد شد. بیشتر از آن چیزی می‌توانید بر روی لایتنینگ سرمایه قرار ندهید.

در اواسط ماه آگوست شرکت مشاوره در عرصه ارز دیجیتال Lunar Digital Asseta هشدار داده بود که تراکنش‌های خصوصی ارز دیجیتال PIVX و بیش از ۲۰۰ بلاک چین دیگر در مقابل حملات بسیار آسیب پذیر می‌باشند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها