آزتک (Aztec) تراکنش های شخصی بر روی اتریوم عرضه می کند!

آزتک (Aztec) تراکنش های شخصی بر روی اتریوم عرضه می کند!
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین، تراکنش های شخصی که هویت شرکت کنندگان در تراکنش را پنهان می کند، در نهایت به شبکه اصلی اتریوم خواهند آمد. آزتک، شرکتی واقع در لندن که ابزارهای متعددی در زمینه حفظ حریم شخصی ارائه می دهد، در Ethereal اعلام کرد که “مراسم آغاز به کار” […]

به گزارش سیگنال به نقل از میهن بلاکچین، تراکنش های شخصی که هویت شرکت کنندگان در تراکنش را پنهان می کند، در نهایت به شبکه اصلی اتریوم خواهند آمد. آزتک، شرکتی واقع در لندن که ابزارهای متعددی در زمینه حفظ حریم شخصی ارائه می دهد، در Ethereal اعلام کرد که “مراسم آغاز به کار” ۳۰ روزه خود که آغازگر این رویداد است را شروع کرده است.

همچنین آزتک که توسط شرکت متمرکز بر اتریوم ConsenSys پشتیبانی می شود، اعلام کرد که سرمایه گذاری های جدیدی از طرف کوین بیس (A.Capita، (Coinbase و Libertus Capital دریافت کرده است.

ویتالیک بوترین یکی از بنیان گذاران اتریوم، تاکنون چندین بار گفته است که علاقه مند است تراکنش های شخصی را در اتریوم ببیند، ولی تاکنون نزدیکترین چیزی که به آن وجود داشته خدمات ترکیب بوده است که از آنها به منظور پنهان ساختن هویت صاحبان وجوه استفاده می شود. با این حال این خدمات لزوما تراکنش های شخصی نمی باشند و با تمرکز زیاد اتریوم بر روی مقیاس پذیری به نظر می آید فراهم شدن آن در آینده نزدیک برای لایه بنیادی (زیرساخت پروتکل) ممکن نباشد.

ولی آزتک اعلام کرد که راه حلی بر روی شبکه اصلی اتریوم یافته است که از قراردادهای هوشمند استفاده می کند.

بصورت دقیق تر، آزتک عنوان کرد که به منظور فراهم ساختن حریم کاملا شخصی در هنگام ایجاد تراکنش، بر روی “گواه های بدون دانش” (zk-SNARKs)، همانند زیکش ارز دیجیتال متمرکز بر حریم شخصی تکیه خواهد کرد. این فرآیند شامل پروسه رمزنگاری پیچیده ای به نام “trusted setup” برای اطمینان از حاصل شدن نتایج مطلوب رمزنگاری می باشد. هر چه تعداد افراد شرکت کننده بیشتر باشد، احتمال انجام ایمن تر این فرآیند بیشتر خواهد شد.

این مراسم از ۱۷ سپتامبر شروع شده و به منظور تشویق مشارکت هرچه بیشتر، به مدت ۳۰ روز به طول می انجامد.

دو راه برای انجام تراکنش های شخصی وجود دارد. نخست، هر فردی می تواند با استفاده از آزتک یک توکن بسازد، و تمام شبکه این کوین قادر به انجام تراکنش های شخصی خواهد بود. دوم، امکان ایجاد نسخه های “پیچیده شده” از کوین های رایج (مانند اتر و توکن های ERC-20) وجود دارد. این فرآیند شامل ایجاد یک توکن مجزاست که با نسبت ۱:۱ با توکن اصلی تثبیت شده است.

در ابتدا این توکن های پیچیده شده در تعدادی “سیلو” قرار خواهند داشت که در صورت نیاز تنظیم خواهند شد. ولی چارلی کووان، یکی از توسعه دهندگان در آزتک گفت که هدف این است که این ارزها باقی مسیر را ادامه دهند.

وی گفت: ایده این پروژه، خلق اکوسیستمی از قراردادهای هوشمند و کاملا شخصی می باشد.

چرا حریم شخصی برای تراکنش های بر اساس بلاک چین تا این حد اهمیت دارد؟ کووان می گوید قابل تصور است در آینده نزدیک، بخش عظیمی از زندگی یک فرد شامل اطلاعات حساسی مانند میزان درآمد، بر روی شبکه اصلی پیش رود. وی گفت:

زمانی که تراکنش های روزانه شما بر روی پروتکل بلاک چین مورد وساطت قرار گیرد، اطلاعات تراکنش شما باید پنهان شوند.

با این حال این درخواست ریسک بالایی دارد.

در حال حاضر تمام اپلیکیشن های ساخته شده بر روی آزتک نیازمند مراسم مخصوص خود برای انتشار می باشند. برای جلوگیری از این، آزتک بر روی راه حلی به نام Plonk کار کرده است که این مراسمات غیرضروری را حذف خواهد کرد.

ویتالیک بوترین در مورد Plonk گفت: Zk-SNARKs در کل موفق شده است در سه هفته گذشته جهش بزرگی کند، به شکلی که افراد زیادی آن را درک نمی کنند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها