آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار طلا / بدبینی تحلیلگران به آینده کوتاه‌مدت فلز زرد

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار طلا / بدبینی تحلیلگران به آینده کوتاه‌مدت فلز زرد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا خوش‌بین هستند. به گزارش‌ تجارت‌نیوز، درحالی‌که سرمایه‌گذاران مین‌استریت از اواسط ماه می (اردیبهشت-خرداد) به روند صعودی بازار طلا خوش‌بین هستند، این هفته اکثریت تحلیلگران وال‌استریت روند نزولی بازار را در هفته پیش رو […]

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز،

تازه‌ترین نظرسنجی کیتکو نشان می‌دهد، سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا خوش‌بین هستند.

به گزارش‌ تجارت‌نیوز، درحالی‌که سرمایه‌گذاران مین‌استریت از اواسط ماه می (اردیبهشت-خرداد) به روند صعودی بازار طلا خوش‌بین هستند، این هفته اکثریت تحلیلگران وال‌استریت روند نزولی بازار را در هفته پیش رو پیش‌بینی کرده‌اند.

مذاکرات بریتانیا و اتحادیه اروپا از یک‌سو و توافق اولیه چین و ایالات متحده از سوی دیگر، از جمله وقایعی است که بازار فلز زرد را در هفته‌ گذشته تحت‌الشعاع قرار داده است.

مذاکره‌کنندگان بریتانیایی و رهبران اروپایی روز پنج‌شنبه در بروکسل دیدار کردند و برای خروج بریتانیا از این اتحادیه به توافق رسیدند، اما هنوز مشخص نیست که این توافق از سوی پارلمان بریتانیا تصویب شود. خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق از عواملی است که می‌تواند در آینده موجب افزایش قیمت جهانی طلا شود.

در آخرین روز از معاملات هفته گذشته (جمعه) هر اونس طلا با قیمت هزار و ۴۹۰ دلار و ۱۹ سنت معامله شد.

بیل باروش، تحلیلگر ارشد موسسه بلولاین فیوچرز، سطح حمایتی کمتر از هزار و ۵۰۰ دلار را برای طلا پیش‌بینی کرده و گفته است: انتظار نوسانات زیادی را در بازار طلا ندارم، با قطعیت نمی‌توانم در مورد صعودی بودن قیمت این فلز گرانبها در آینده نزدیک نظری بدهم، اما به‌طور قطع به آینده بلندمدت آن خوشبین هستم.

در آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکو که در هجدهم اکتبر انجام شده، ۱۴ تحلیلگر حرفه‌ای وال‌استریت شرکت کردند که از میان آنها هفت نفر معادل ۵۰ درصد کاهش قیمت و دو نفر معادل ۱۴ درصد افزایش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کردند. همچنین پنج نفر یا ۳۶ درصد هیچ نظری در مورد آینده کوتاه‌مدت فلز زرد نداشتند.

از سوی دیگر، از میان ۸۷۶ نفر سرمایه‌گذاران خرد که در این نظرسنجی شرکت کردند، ۴۹۰ رای‌دهنده، معادل ۵۶ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۱۴ نفر، معادل ۲۴ درصد کاهش قیمت این فلز گرانبها را پیش‌بینی کردند. ۱۷۲ رای‌دهنده یا ۲۰ درصد نیز نظری در مورد روند قیمت طلا نداشتند.

نظرسنجی کیتکو

در آخرین نظرسنجی انجام‌شده هفته گذشته اکثریت تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین‌استریت افزایش قیمت جهانی طلا را پیش‌بینی کرده بودند که پیش‌بینی آنها صحیح بود.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی از جمله تحلیلگرانی است که به آینده کوتاه‌مدت بازار طلا خوشبین است، با این حال گفته است که انتظار صعود قابل توجه را ندارد.

او همچنین معتقد است: اگرچه رفتار احساسی سرمایه‌گذاران بهبود یافته، اما هنوز نااطمینانی‌های زیادی در بازار وجود دارد. علی‌رغم برخی پیشرفت‌ها در مورد توافق تجاری چین و آمریکا و همچنین برگزیت، که هر دو برای طلا منفی هستند، اما باید این نکته را در نظر گرفت که هیچ‌یک از این دو توافق هنوز نهایی نشده‌اند. توافق برگزیت باید از سوی پارلمان بریتانیا تصویب شود و در عین حال به‌نظر می‌رسد اتخاذ سیاست‌های انبساطی در سراسر جهان ادامه داشته باشد.

کالین سیژنسکی، استراتژیست ارشد بازار در موسسه اس‌آی‌ای که نظری خنثی در مورد قیمت طلا دارد، گفته است: اگر در هفته پیش رو پارلمان توافق اخیر بریتانیا و اتحادیه اروپا را تصویب کند، قیمت طلا کاهش خواهد یافت. اما عدم تصویب این توافق و به تاخیر افتادن دوباره برگزیت ثبات قیمت طلا به‌دنبال دارد. در عین حال، اگر عدم تصویب این توافق از سوی پارلمان موجب هرج‌ومرج شود، با افزایش عدم قطعیت قیمت طلا باز هم افزایش خواهد یافت.

به‌ گفته افشین نبوی، تحلیلگر ارشد موسسه ام‌کی‌اس، حتی اگر پارلمان بریتانیا این توافق را تایید کند، به این زودی از نگرانی سرمایه‌گذاران و رفتار احساسی آنها کاسته نخواهد شد.

او توضیح داد که هنوز هم ابهامات زیادی درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا وجود دارد. تضعیف اقتصاد این کشور عملکرد ضعیف اقتصاد اتحادیه اروپا را به‌دنبال خواهد داشت که در نهایت بر کل اقتصاد جهان تاثیرگذار است.

وی گفت: برای بسیاری از سرمایه‌گذاران این بلاتکلیفی به کابوسی تبدیل شده است.

با این حال، افشین نبوی گفته است که این هفته اقدام به فروش طلا نخواهد کرد.

او از جمله تحلیلگرانی استی که به آینده بلندمدت طلا بسیار خوشبین است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.