آخرین قیمت دلار نیمایی

آخرین قیمت دلار نیمایی

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، تازه‌ترین نرخ دلار در سامانه نیما مربوط به تاریخ ششم بهمن ماه اعلام شده که بر این اساس میانگین نرخ خرید دلار در بازار ثانویه(نیما) 12 هزار و 239 تومان و میانگین نرخ فروش دلار 12 هزار و 201 تومان تعیین شده است.

از نکات قابل توجه این ارقام علاوه بر افزایش قیمت‌ها، پیشی گرفتن نرخ خرید بر نرخ فروش دلار است.

این در حالیست که برخی از معامله‌گران باور داشتند، بازار در واکنش به برخی اخبار سیاسی در روز دوشنبه روند افزایشی به خود گرفت. یکی از خبرهایی که فعالان باور داشتند، با جوسازی نوسان‌گیران مواجه شد، اعلام موضع دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد لوایحی بود که به نظر می‌رسد تصویب آنها از الزامات پیوستن به FATF بود.

گفتنی است، در اردیبهشت 97 بانک مرکزی از سامانه‌ ای به نام سامانه ارز نیمایی رونمایی کرد که این سامانه با هدف بهبود بخشیدن به بازار ارز و واردات کالا از طرف بانک مرکزی شکل گرفت.

براساس گزارشات بانک مرکزی تمامی خریداران متقاضیان بازرگانان و واردکنندگان کالا و تمامی فروشندگان و تامین کنندگان ارز و تمامی صرافی ها صادرکنندگان کالا باید برای تامین ارز پس از ثبت سفارش برای ورود کالا به درخواست خود را در این سامانه ثبت کنند و به فروش ارز حاصل از صادرات کالا در این سامانه بپردازند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها