آخرین خبرها از انتقال سهام متوفیان | سه شنبه 14 بهمن 99

آخرین خبرها از انتقال سهام متوفیان | سه شنبه 14 بهمن 99
خلاصه اخبار

فهرست عناویناز زمان شروع آزادسازی سهام عدالت تا کنون، بارها شاهد سوالاتی در زمینه انتقال سهام عدالت متوفیان بودیم و این موضوع با توجه به فوت بیش از 2.6 میلیون نفر از مشمولین این طرح در 15 سال گذشته؛ به موضوعی مهم و چالش برانگیز تبدیل شده است. با وجود پیگیری‌های انجام شده توسط شرکت […]

از زمان شروع آزادسازی سهام عدالت تا کنون، بارها شاهد سوالاتی در زمینه انتقال سهام عدالت متوفیان بودیم و این موضوع با توجه به فوت بیش از 2.6 میلیون نفر از مشمولین این طرح در 15 سال گذشته؛ به موضوعی مهم و چالش برانگیز تبدیل شده است. با وجود پیگیری‌های انجام شده توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی، بدلیل حجم بالای مخاطبان این طرح و نیازهای فنی مورد نیاز برای انتقال سهام، تاکنون انتقال این سهام انجام نشده و وراث مشمولین فوت شده همچنان منتظر دسترسی به سهام خود هستند. در این شرایط و طی روزهای گذشته مدیر خدمات حقوقی شرکت سپرده گذاری مرکزی در خصوص انتقال سهام عدالت متوفیان توضیحاتی را ارائه کرده که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان چگونه خواهد بود؟

علیرضا ترابی، مدیر خدمات حقوقی سمات در این خصوص توضیح داد که برای انتقال سهام عدالت باید مراحلی را در دفاتر پیشخوان و سایت شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات) طی کرد. این مراحل با مراجعه به سایت سمات و انتخاب نزدیک ترین دفتر پیشخوان از قسمت خدمات انتقال سهام اشخاص متوفی شروع می‌شود.

در ادامه با مراجعه به دفتر پیشخوان مورد نظر و ارائه مدارک مورد نیاز، پرونده انتقال قهری سهام تشکیل و فرم انتقال قهری به یکی از ورثه یا نماینده آن‌ها تکمیل و ارائه خواهد شد. مدارک مورد نیاز برای ارائه به دفتر پیشخوان شامل این موارد است:

  • گواهی نامه واریز مالیاتی
  • گواهی انحصار وراثت
  • گواهی فوت
  • اصل و تصویر اصل شناسنامه و کارت ملی متوفی (یا برابر اصل)
  • اصل و تصویر اصل شناسنامه و کارت ملی وراث (یا برابر اصل)

بعد از تکمیل پرونده و تهیه فرم انتقال قهری، این فرم از طریق سایت سمات به آدرس csdiran.ir در اختیار سمات قرار خواهد گرفت تا فرآیند انتقال سهام انجام شود.

آیا فرآیند انتقال سهام شروع شده است؟

با توجه به اطلاعایه‌ی شرکت سرمایه گذاری مرکزی ، زیر ساخت مورد نیاز برای اجرای فرآیند انتقال قهری سهام عدالت در حال آماده سازی است اما هنوز اجرایی نشده و به محض آماده سازی، شروع به کار و نحوه ثبت درخواست در آن، اطلاع رسانی خواهد شد.

در این مرحله شرکت سپرده گذاری مرکزی از وراث خواسته تا بمرور و در اولین گام به تکمیل مدارک و دریافت گواهی حصر وراثت بپردازند و منتظر اطلاعیه‌های بعدی این شرکت باشند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات  آموزش بورس  به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها