آتاری علاقه‌مند به بلاک‌چین و فرصت‌های نوظهور آن است

آتاری علاقه‌مند به بلاک‌چین و فرصت‌های نوظهور آن است

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

بلاک‌چین مهم است

شرکت آتاری(Atari) به عنوان بخشی از تغییرات و دگرگونی‌های درون سازمانی خود از یک بخش جدید برای فعالیت متمرکز بر فناوری بلاک‌چین رونمایی کرده است.

در بیانیه‌ی مطبوعاتی که روز سه‌شنبه منتشر شده است، این شرکت فعال حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌ای از دو بخش جدید رونمایی کرد، بخش گیمینگ(Atari Gaming) و بخشی متمرکز بر فناوری بلاک‌چین و کاربرد‌های آن(Atari Blockchain).

بخش اول در ادامه‌ی کارهای شرکت یعنی توسعه‌ی فناوری محبوب در صنعت بازی‌های رایانه‌ای و یکپارچه‌سازی آن‌ها با سیستم‌های جدید آتاری و همچنین کنسول VCS تمرکز خواهد داشت.

در ادامه‌ی این بیانیه توضیح داده شده است که آقای فردریک چزنایس(Frédéric Chesnais) قرار است مسئولیت بخش بلاک‌چینی شرکت آتاری را برعهده بگیرد، درحالیکه وید جی‌روزن(Wade J. Rosen) به عنوان مدیر اجرایی جدید شرکت معرفی شده است. پیش از انتشار این اعلامیه، آقای روزن رئیس هیئت مدیره‌ی آتاری بود.

یک بخش بلاک‌چینی فعال

در ادامه‌ی بیانیه‌ی شرکت آتاری در رابطه با بخش بلاک‌چینی توضیح داده شده که این بخش قرار است در راستای بهره‌گیری از فرصت‌های نوظهور و همچنین بهره‌برداری از آن‌ها در صنعت گیمینگ فعالیت داشته باشد. با در نظر گرفتن اینکه حدوداً 2/7 میلیارد گیمر در سراسر جهان وجود دارد، صنعت بازی‌های رایانه‌ای اغلب به یکی از مکان‌های مناسب برای استفاده از مزایای بی‌شمار فناوری بلاک‌چین توصیف می‌شود.

در بخش‌های دیگری از این بیانیه آمده است که آتاری بلاک‌چین همچنین قرار است بر روی ادغام‌سازی توکن‌های بومی آتاری(ATRI) با اکوسیستم گیمینگ شرکت نیز تمرکز کند. این فرآیند ادغام برنامه‌ریزی شده شامل بازی‌های مبتنی بر فناوری شرکت آتاری و همچنین اقتصاد دیجیتال تحت پوشش سیستم VCS می‌باشد.

بخش آتاری بلاک‌چین همچنین مسئولیت هدایت همکاری و مشارکت‌های این شرکت در فضای دارایی‌های رمزارزی و توکن‌های غیرقابل انتقال(NFT) را برعهده خواهد داشت.

طبق گزارشات پیشین تیم کوینیت، شرکت آتاری توکن‌های بومی ATRI را در ماه نوامبر 2020 و پس از جمع‌آوری بالغ بر 1/5 میلیون دلار سرمایه از طریق یک دوره‌ی فروش خصوصی، راه‌اندازی نمود.

سرمایه‌گذاری غیرمستقیم آتاری

حتی پیش از راه‌اندازی این توکن‌ها نیز شرکت آتاری در فضای دارایی‌های رمزارزی و بلاک‌چین حضور مستمر داشت. در سال 2018 یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت شناخته شده به نام Atari SA از برنامه‌های بلند مدت خود برای سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها رونمایی کرد.

شرکت بازی‌سازی آتاری با توسعه و عرضه‌ی کنسول‌های گیمینگ خانگی در سال‌های 1970 و همچنین همکاری با شرکت‌های ساخت بازی کوچک به شهرت رسید.

شرکت آتاری در ماه دسامبر 2020 با اکوسیستم گیمینگ مبتنی بر بلاک‌چین انجین(Enjin) همکاری کرد. این همکاری بلند مدت در راستای ادغام محصولات شرکت آتاری و ثبت مجوزهای نمادین در اکوسیستم انجین شکل گرفت.

در ماه مارس هم شرکت آتاری از یک همکاری با شرکت دیسنترال گیمز(Decentral Games) برای ساخت یک کازینوی مجازی خبر داد.

نظر شما در رابطه با رویکرد شرکت آتاری برای حضور گسترده‌تر در صنعت بلاک‌چین و بهره‌گیری از مزایای آن چیست؟ آیا بلاک‌چین باعث خواهد شد تا این شرکت بزرگ دوباره به روزهای اوج خود بازگردد؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.