۴ پیش‌بینی برای آینده بازارهای مالی/ طلا، سکه و دلار کاهشی می‌شود؟

۴ پیش‌بینی برای آینده بازارهای مالی/ طلا، سکه و دلار کاهشی می‌شود؟
خلاصه اخبار

قیمت‌ دلار دیروز خلاف روزهای گذشته، روند صعودی داشت. افزایش قیمت دلار و اونس جهانی باعث شد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز صعودی شود. در بازارهای دلار، طلا و سکه افزایش قیمت ادامه دارد؟

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز

به گزارش تجارت‌نیوز، دلار روز گذشته در بازارهای مختلف نوساناتی داشت. قیمت دلار در صرافی ملی بدون تغییر نسبت به روز گذشته، 27919 تومان اعلام شد.

امروز در بازار طلا و سکه نیز نوساناتی وجود داشت. سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران، قیمت طلا را نوسانی اعلام می‌کند. هر گرم طلای 18 گرم اکنون یک میلیون و 366 هزار و 169 تومان داد و ستد می‌شود.

قیمت سکه امامی در بازار آزاد امروز پنجشنبه 13 مرداد با 116,000 تومان افزایش، 14,862,000 معامله شد.

پیش‌بینی قیمت دلار طلا و سکه

آیا این بازارهای مالی در روزهای آینده روند افزایشی را طی می‌کنند؟

علی صادقین، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید: به نظر می‌رسد بازارهای مالی در هفته آینده، به علت تعطیلات و مذاکرات وین روند آرومی را طی کند.

او افزود: اما پیش‌بینی می‌شود قیمت دلار همچنان با نوسان همراه باشد و بین کانال 30 هزار تومان تا 31 هزار و 600 تومان متغیر باشد.

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: احتمال کاهش قیمت دلار به کمتر از 31 هزار تومان در بازار وجود دارد. اما با توجه به سیاست‌های کلی کشور مبنی بر چرخش پول کم در بازارها، انتظار بالا رفتن از 33 هزار تومان را نمی‌توان داشت. اما رشد قیمت دلار در ماه‌های گذشته به دلیل انباشت تقاضا بود. به دلیل این انباشت تقاضا، پیش‌بینی می‌شود نوسان قیمت دلار بین 30 تا 33 هزار تومان باشد. یعنی انتظار می‌رود تا پایان سال قیمت این ارز بین 30 تا 33 هزار تومان باشد.

بازارهای مالی در انتظار برجام

جواد فلاحیان، کارشناس بازارهای مالی به تجارت‌نیوز گفته بود: در صورت احیای برجام، بازارهای مالی موقتا کاهشی می‌شوند اما در صورت شکست مذاکرات، احتمالا فنر قیمتی آنها شکسته خواهد شد. به اعتقاد او، آینده بازارهای مالی به اخبار برجامی و تاثیر شاخص‌های کلان اقتصادی بستگی دارد که دومی سیگنال صعودی را ارسال می‌کند.

البته برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفته بود که به نظر نمی‌رسد تحریم‌های جدید آمریکا در کوتاه‌مدت تاثیری داشته باشد. در یک ماه آینده روند بازار ارز کشور به همین صورت ادامه دارد اما تحریم گلوگاه‌های صادراتی کشور می‌تواند در درازمدت بر دلار اثر بگذارد.

همچنین نادر بذرافشان، دبیر هیات‌مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران نیز در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: عوامل تاثیرگذار در قیمت طلا و سکه، افزایش اونس جهانی و میزان تقاضا در بازار است. اونس جهانی در چند روز گذشته حدود 50 دلار افزایش پیدا کرد. همچنین، به دلیل فرارسیدن ماه محرم، میزان تقاضا در بازار داخلی کاهش یافته است. با توجه به ورود به ایام محرم و کاهش تقاضا در بازار و همچنین، کاهش قیمت‌ها در هفته‌های گذشته، به نظر می‌رسد روند کاهشی بین یک تا دو درصد ادامه داشته باشد.