گزارشی از عرضه اولیه غلتک سازان سپاهان (فسازان) در بورس

گزارشی از عرضه اولیه غلتک سازان سپاهان (فسازان) در بورس
خلاصه اخبار

حداکثر سهام قابل خرید در عرضه اولیه دوشنبه هفته آینده 200 سهم می باشد که با توجه به سقف قیمتی (8400 ریال) حدود 169 هزار تومان برای شرکت در این عرضه مورد نیاز می باشد.

همان طور که در گزارش پیشین اطلاع رسانی شد، شرکت غلتک سازان سپاهان (با نماد فسازان) در دوشنبه هفته آینده به روش بوک بیلدینگ با دامنه قیمتی 8000 – 8400 ریال عرضه خواهد شد. حداکثر حجم قابل خرید توسط هر شخص حقیقی و حقوقی 200 سهم خواهد بود که به نظر می رسد با توجه به مشارکت بالای شرکت کنندگان، سهام کمتری به هر کد تعلق بگیرد. در صورت استقبال 550 تا 650 هزار نفری در این عرضه، تعداد 150 تا 116 سهم به هر کد تعلق خواهد گرفت که پیش بینی می شود با احتساب کارمزد مبلغی در حدود 98 تا 127 هزارتومان برای عرضه اولیه اخیر موردنیاز باشد.

همان طور که پیشتر عنوان شد، رکورد میزان مشارکت در عرضه های اولیه با 581 هزار نفر متعلق به پتروشیمی نوری بود که عرضه اولیه گذشته بازار (هجرت) این رکورد را شکست. حال بایستی دید نماد فسازان نیز می تواند شگفتی ساز شود و رکورد میزان مشارکت هجرت را بشکند؟!

شرکت تولیدی چدن سازان (سهامی عام) سهامدار عمده غلتک سازان سپاهان محسوب می شود که نزدیک به 100 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

براساس گزارش سه ماهه منتشر شده در کدال، درآمدهای عملیاتی شرکت طی دوره سه ماهه منتهی به 31 خرداد 1398 نسبت به سه ماهه مشابه در سال گذشته 98 درصد رشد داشته است. بر همین اساس، سود خالص و سود هر سهم (EPS) نیز نسبت به سال گذشته 196 درصد افزایش پیدا کرده است. طبق گزارشات سالانه نیز روند سودآوری شرکت با رشد خوبی همراه بوده است. در نمودار زیر می توانید روند مربوط به سودآوری شرکت در سه سال گذشته را مشاهده کنید:

گزارشی از عرضه اولیه غلتک سازان سپاهان (فسازان) در بورس
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.