رشد اندک قیمت ها در بازار آتی زیره | گزارش روزانه بورس کالا (21 بهمن ماه 1398)

رشد اندک قیمت ها در بازار آتی زیره | گزارش روزانه بورس کالا (21 بهمن ماه 1398)
خلاصه اخبار

در جریان معاملات دوشنبه بورس کالا معامله گران بیش از 554 معامله به ارزش 3 میلیارد تومان گواهی سپرده کالایی را معامله کردند.

در جریان معاملات دوشنبه بورس کالا معامله گران بیش از 554 معامله به ارزش 3 میلیارد تومان گواهی سپرده کالایی را بر پایه دارایی های پسته فندقی، زعفران نگین و پوشال معمول، زیره سبز معامله کردند. ارزش معاملات امروز در بازار گواهی سپرده کالا نسبت به روز گذشته کاهش یافته است. همچنین زعفران نگین طلا سرخ با ارزش معاملات 2.7 میلیارد تومان بیشترین داد و ستد در بازار گواهی سپرده را به خود اختصاص داد. که معاملات زعفران نگین طلای سرخ نسبت به روز گذشته، 0.59 درصد افزایش یافته است.

در بازار گواهی سپرده پسته و زیره، معاملات متعادل در درصد های منفی را از سوی معامله گران شاهد بودیم.

در بازار آتی زعفران، معاملات متعادلی در درصدهای منفی را از سوی معامله گران شاهد بودیم و قراداد زعفران نگین با تحویل اردیبهشت ماه 99 با ارزش معاملات 17 میلیارد از 31 میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات در این بازار را رقم زد.

در بازار آتی پسته همچنین پسته تحویل فروردین ماه 99 با ارزش معاملات 5.4 میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات در بازار پسته را رقم زد.

به طور کل می توان گفت با توجه به اینکه مصرف کشور چین از زعفران که خاصیت دارویی دارد زیاد است. به همین دلیل چین یکی از بازارهای بزرگ زعفران است که صادرات به صورت مرتب به این کشور انجام می شود. لذا با شیوع ویروس کرونا اندکی اختلال در صادرات این محصول ایجاد شده است. همچنین بنابر آمار 9 ماهه گمرک، صادرات زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل روندی کاهشی داشته است که این عوامل تاثیرات منفی بر قیمت زعفران گذاشته است. از سوی دیگر افزایش قیمت دلار با توجه به صادراتی بودن این محصول تاثیر مثبت بر قیمت این محصول داشته است که مجموع این عوامل سبب معاملات متعادل از سوی اهالی بازار در بازار زعفران شده است.

گزارش روزانه بورس کالا (21 بهمن ماه 1398)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.