افزایش ارزش معاملات در بازار گواهی زعفران | گزارش روزانه بورس کالا (20 بهمن ماه 1398)

افزایش ارزش معاملات در بازار گواهی زعفران | گزارش روزانه بورس کالا (20 بهمن ماه 1398)
خلاصه اخبار

در جریان معاملات دیروز بورس کالا معامله گران بیش از 3606 معامله به ارزش 34 میلیارد تومان گواهی سپرده کالایی را بر پایه دارایی های پسته فندقی، زعفران نگین و پوشال معمول، زیره سبز معامله کردند.

در جریان معاملات دیروز بورس کالا معامله گران بیش از 3606 معامله به ارزش 34 میلیارد تومان گواهی سپرده کالایی را بر پایه دارایی های پسته فندقی، زعفران نگین و پوشال معمول، زیره سبز معامله کردند. ارزش معاملات امروز در بازار گواهی سپرده کالا نسبت به روز های گذشته افزایش چشم گیری را تجربه نموده است.

امروز همزمان با افت قیمت زعفران پوشال در بازار نقد، نرخ پوشال در نمادهای زرین و سحر خیز گواهی سپرده با افت 3 درصدی همراه بود. زعفران نگین با توجه به عدم تغییر قیمت در بازار نقد، در بازار گواهی سپرده اکثر نماد ها در درصد های مثبت در حال داد و ستد بودند به طوریکه زعفران نگین سحر خیز با رشد 1.8 درصدی بیشترین رشد در بازار نگین و بیشترین ارزش معاملات را تجربه نمود.

در بازار گواهی سپرده پسته، معاملات متعادل در درصد های مثبت را از سوی معامله گران شاهد بودیم. همچنین در بازار گواهی سپرده زیره، معاملات متعادلی را از سوی اهالی بازار شاهد بودیم.

در بازار آتی زعفران، بر خلاف بازار گواهی سپرده معاملات متعادلی را از سوی معامله گران شاهد بودیم و قراداد زعفران نگین با تحویل اسفند ماه98 با ارزش معاملات 11 میلیارد و قرار داد زعفران نگین با تحویل اردیبهشت 1399 با ارزش معالات 27 میلیارد تومان از 41 میلیارد تومان، بیشترین ارزش معاملات در این بازار را رقم زد.

به طور کلی می توان گفت که ارزش معاملات زعفران در بازار گواهی سپرده و آتی روند رو به رشدی را تجربه نموده است. افزایش ارزش معاملات سبب افزایش نقد شوندگی و تمایل بیشتر سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بازار ها می شود.

در بازارهای آتی پسته و زیره همچنین معاملات متعادل و با ثباتی با ارزش معاملات کمتر از 200 میلیون تومان را از سوی اهالی بازار شاهد بودیم.

گزارش روزانه بورس کالا (20 بهمن ماه 1398)
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.